۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کولر گازی را چه موقع تعویض کنیم؟

کولر گازی مانند هر نوع دستگاه مصرفی که در خانه، اداره، مجتمع‌های تجاری و سایر ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف استفاده می‌شوند دارای طول عمر مفیدی هستند که بعد از تمام شدن آن خواهید دید که دستگاه کولر گازی مانند سابق کار نمی‌کند. اینکه بدانید زمان تعویض کولر گازی شما فرا رسیده است موجب خواهد شد که بتوانید کنترل دقیق بر روی صورتحساب و قبض مربوط به انرژی‌مصرفی داشته باشید و هم اینکه از هزینه‌های مکرر که برای تعمیر خرابی‌های دائمی پیش می‌آید جلوگیری کنید.

در صورتی که متوجه زمان تعویض سیستم تهویه مطبوع ساختمان خود نشوید ناگهان با شرایطی روبه‌رو می‌شوید که دستگاه کارایی و بازدهی ندارد. حالا تصور کنید این اتفاق در یک روز گرم تابستانی بیافتد در این شرایط مجبور هستید هر چه سریعتر اقدام به خرید کولر گازی جدیدی بکنید که قبل از آن نتوانسته‌اید در مورد برند و تناسب ظرفیت آن با ساختمانتان بررسی و پرس وجو کنید. پس ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید به دلیل اینکه قرار است نشانه‌های زمان تعویض کولر گازی و اسپلیت را بررسی کنیم.

کولر گازی را چه موقع تعویض کنیم؟

نشانه‌های زمان تعویض و خرید کولر گازی جدید

هنوز کولر گازی تولید نشده است که بعد از فرسوده و پیر شدن به شما اخطار و هشدار زمان تعویض بدهد. پس شما مجبور هستید با توجه به علائم و نشانه‌هایی که وجود دارد متوجه این موضوع شده و قبل از اینکه خیلی دیر بشود به دنبال خرید کولر گازی جدید باشید.

افزایش سن کولر گازی

اسپلیت‌ها با گذرزمان دچار افزایش سن می‌شوند. اگر از عمر دستگاه تهویه مطبوع شما 10 یا 15 سال می‌گذرد پس تعویض آن در آینده نزدیک اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما سن تنها فاکتور تعیین کننده زمان تعویض نیست بلکه بسیاری از کولر گازی‌های باکیفیت که به خوبی هم از آنها نگهداری شده است تا 20 سال هم خنک‌کنندگی مطلوب و مطبوعی خواهند داشت و همچنین یک کولر گازی نامرغوب که به خوبی از آن نگهداری نشده است و سرویس دوره‌ای آن انجام نگرفته است ممکن است بعد از 7 یا 8 سال خراب شوند.

ممکن است بگویید سیستم تهویه شما قدیمی است اما بازهم بازدهی خوبی دارد و سرمای ایده‌آل شما را تامین می‌کند اما باید بدانید از آخرین باری که شما کولر گازی خریدید، آن را نصب کرده و استفاده کردید زمان زیادی گذشته و در این بازه زمانی تکنولوژی در این صنعت نیز پیشرفت‌های زیادی کرده است. کولر گازی‌هایی تولید شده است که مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند و همچنین این دستگاه‌های جدید سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.انواع اسپلیت هوشمند موجود در فروشگاه بادبزن به نشانی https://b2n.ir/608631 با قابلیت‌های شگفت انگیز تاییدی بر این حرف هستند.

اگر در طول سال دو بار یا بیشتر برای تعمیر کولر گازی هزینه می‌کنید تا حدودی مطمئن باشید که عمر کولر گازی شما تمام شده است.همانند بدن ما که بعد از به وجود آمدن مشکل برای یکی از اعضا ممکن است سایر ارگان‌ها نیز آسیب ببینند در کولر گازی نیز این اتفاق میافتد. وقتی یک قسمت از سیستم تهویه دچار مشکل می‌شود به تدریح عملکرد سایر قسمت‌ها نیز مختل می‌شود. به زودی متوجه خواهید شد که هزینه‌های مکرر برای تعمیر، از هزینه‌ی خرید یک کولر گازی و اسپلیت جدید بیشتر شده است. پس قبل از اینکه بودجه‌ی خود را صرف تعمیرات کنید به فکر تعویض کولر باشید.

کولر گازی را چه موقع تعویض کنیم؟

عدم کارکرد صحیح دستگاه اسپلیت

اگر با وجود پایین آمدن دما در محیط، کولر گازی هنوز هم با همان قدرت کار می‌کند بدین معنی است که دستگاه شما دچار اختلال شده و قابلیت تشخیص این موضوع را از دست داده است و شما در آخر ماه مجبور هستید هزینه‌ای را برای قبوض خود پرداخت کنید که هیچ ضرورتی نداشته است. بعد از مدتی مبالغ پرداختی شما بسیار زیاد خواهد شد در حالی که این هزینه صرف یک دستگاه تهویه معیوب شده است. اگر مطمئن نیستید که هزینه‌ی قبض شما بیش از حد معمول است یا خیر می‌توانید با قبض اشخاص دیگر که کولر گازی جدیدتر ولی مشابه با شرایط شما را دارند مقایسه کنید.

یکی دیگر از نشانه‌های تعویض کولر گازی صدای بیش از حد آن است. گاهی این صداها به حدی می‌رسد که شما مجبور هستید هنگام استراحت و خواب با پنبه گوش‌های خود را بپوشانید. یک کولر گازی سالم هرگز این صداها را تولید نمی‌کند پس اگر چنین مشکلی با دستگاه تهویه خود دارید باید بدانید قطعات داخلی آن دچار اختلال شده‌اند. ممکن است فن دستگاه، سست شده باشد یا پره‌های آن خم شده باشد، ممکن است کمپرسور از کار افتاده باشد که مانع جریان یافتن هوا می‌شود. البته نمی‌توان گفت کولر گازی‌ها به طور کل صدا تولید نمی‌کنند اما اگر این صدا در حدی باشد که شما تصور کنید هر لحظه ممکن است قطعات کولر گازی از هم جدا شوند پس این نشان دهنده‌ی معیوب بودن دستگاه است.

یکی از وظایف اسپلیت کم کردن رطوبت در خانه است. پس اگر شما در ساختمان احساس شرجی بودن هوا دارید یعنی میزان رطوبت هوا زیاد است و کولر گازی وظیفه‌ی خودش را انجام نمی‌دهد.

کولر گازی را چه موقع تعویض کنیم؟

انتخاب و خرید کولر گازی جدید

اگر تصمیم دارید که کولر گازی و اسپلیت جدیدی بخرید موارد زیر در نظر داشته باشید:

برای خرید و نصب دستگاه تهویه جدید به مراکز معتبر برای این کار مراجعه کنید. شخصی که مسئول نصب کولر گازی است ممکن است این کار را به درستی انجام ندهد در این صورت دستگاه نمی‌تواند انتظارات شما را به عنوان یک سیستم تهویه جدید برآورده کند. فروشگاه کولر گازی و اسپلیت بادبزن از معتبرترین مراکز عرضه کننده انواع دستگاه تهویه مطبوع هوا از جمله کولر گازی اسپلیت و داکت اسپلیت است و در کنار آن خدمات پس از فروش از جمله نصب کولر گازی را با برخورداری از نیروهای متخصص ارائه می‌دهد.

در هنگام خرید باید ظرفیت دستگاهی که انتخاب می‌کنید با متراژ و مساحت ساختمان موردنظر تناسب داشته باشد. اگر کولر گازی انتخابی برای فضای مورد نظر شما بزرگتر باشد در این صورت با سرمای زیادی مواجه می‌شوید و مجبور هستید به طور مکرر دستگاه را خاموش و روشن کنید. و در حالت برعکس اگر کولر گازی برای ساختمان کوچکتر باشد در این صورت شما برای تامین سرمای مورد نیاز باید برای مدت طولانی‌تری دستگاه را روشن نگه دارید که در این حالت مجبور به پرداخت هزینه‌ی زیاد برای برق مصرفی هستید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492886