کیهان:پیمان معادی فیلم سفارشی ضدایرانی می سازد

کیهان نوشت:جشنواره برلین با اختصاص 30 هزار یورو، یک فیلم به نام «چیزهایی که تو می‌کشی» را به پیمان معادی سفارش داد. این یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و علنی جشنواره‌های خارجی برای هدایت سینمای ایران به سمت‌وسوی مورد نظرشان به شمار می‌رود.


قبلا نیز اتحادیه اروپا با سرمایه‌گذاری و سفارش فیلمی به نام «گذشته» به اصغر فرهادی، اثری ضد اسلامی را در تحقیر مسلمانان مهاجر تهیه کرده بود و همچنین انستیتو فیلم دوحه وابسته به امیر قطر هم با سرمایه‌گذاری بر فیلم «فروشنده»، فیلمی ضد انسانی را به اصغر فرهادی سفارش داد که جایزه اسکار را برایش به همراه آورد.
حمایت و سفارش فیلم از سوی برخی نهادهای دولتی آلمان و همین جشنواره برلین به فیلم‌های «شیطان وجود ندارد» ساخته رسول‌اف و «یلدا» از مسعود بخشی باعث شد فیلم‌های یاد شده علی‌رغم ساختار ضعیف و آماتوری به بخش مسابقه جشنواره برلین راه پیدا کرده و با وجود فیلم‌های قوی به نظر منتقدین حاضر در جشنواره مانند «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه» و یا «اولین گاو»، جایزه اول جشنواره به فیلم رسول اف داده شده و برای عدم حضورش در برلین پروپاگاندای بسیاری راه بیندازند.
جشنواره فیلم برلین که حتی در میان آلمانی‌ها و البته سایر سینما دوستان جهان به جشنواره‌ای سیاسی شهرت دارد، اغلب حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و سفارش‌هایش را برای ساخت فیلم‌هایی اختصاص می‌دهد که با سیاست‌های ضدبشری و سلطه‌گرایانه اتحادیه اروپا (از گردانندگان اصلی این جشنواره) همخوان باشد، خصوصا با حضور مدیران جدید این جشنواره که به ضدایرانی بودن شهره هستند (آنها در مدیریت جشنواره لوکارنو با هرگونه حضور فیلم‌های ساخته شده ایران مخالف بودند) سیاست ضدایرانی این جشنواره نیز تقویت شده است.
لازم به ذکر است، پیمان معادی با بازی در فیلم‌های نژادپرستانه آمریکایی مانند «پسران ابوغریب» و «13 ساعت در بنغازی» پیش از این نیز در حمایت از نگرش ضدایرانی و ضداسلامی جریان فرهنگی غرب فعالیت کرده بود. او با ساخت فیلم «برف روی کاج‌ها» به تحقیر و توهین خانواده ایرانی پرداخت و آن را درون فساد و روابط غیراخلاقی تصویر نمود. جالب توجه اینکه وی از فیلمفارسی‌هایی مانند «آواز قو» در این سینما رشد کرد و سال گذشته نیز علی‌رغم تحریم جشنواره فیلم فجر، متاسفانه از سوی مسئولین این جشنواره سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت نمود.
17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    2 0
    ظاهراً هر چی به نفعتونه می گین هر چی که نباشه نه . خب کمپ XRay که حمایت از مسلمان ها بود رو چرا نمی گید ؟
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 1
    خیلی ممنون از اطلاع رسانی کیهان
  • شهرام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    2 0
    ازسیاست چیزی نمیدونم ولی به نظرمن ضدایرانی چیه حقیقت محض رونمایش میدن تازه خیلی ناچیزش رو
  • مهراب IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    هیسسس