پایان زمستانه کتاب ۹۹ با فروش ۲۱ میلیارد تومانی

ایوب دهقانکار از خرید ۴۴۰هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴میلیارد و ۳میلیون و ۱۹۹هزار و ۶۷۴ریال در ۹۳۷کتابفروشی از ۳۱استان کشور در طرح زمستانه کتاب ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان شانزدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان"زمستانه کتاب ۹۹" درباره جزئیات این طرح توضیح داد و گفت: این دوره از طرح زمستانه کتاب۹۹ با مشارکت و استقبال ۹۳۷کتابفروشی فعال از ۳۱ استان کشور به پایان رسید.

دهقانکار با اشاره به میزان مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح زمستانه کتاب ۹۹ گفت: در این دوره از کل کتابفروشی‌های متقاضی طرح، ۷۱۴کتابفروشی در مراکز استان‌ و  ۲۲۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها با یارانه ۲۵ درصدی کتاب‌ها را عرضه کردند.  همچنین استان تهران با ۱۴۷ کتابفروشی، خراسان رضوی با ۱۱۱ کتابفروشی، اصفهان با ۹۸ کتابفروشی، قم با ۷۸ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ۵۸ کتابفروشی و کردستان با ۵۲ کتابفروشی بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها را در این دوره از طرح به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به میزان خرید کتاب در طرح‌های پاییزه کتاب و زمستانه کتاب ۹۹ اشاره کرد و گفت: ۴۵۸هزار و ۸۳۳نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸میلیارد و ۱۳۷میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۳۰ریال در پاییزه کتاب۹۹ فروخته شد اما در زمستانه کتاب ۹۹ این آمار به ۴۴۰هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴میلیارد و ۳میلیون و ۱۹۹هزار و ۶۷۴ریال رسیده است.  

وی ادامه داد: ۱۲۸کتابفروشی استان تهران در پاییزه کتاب ۹۹توانستند ۷۰هزار و ۵۴۸نسخه کتاب بفروشند اما در زمستانه کتاب، ۱۴۷ کتابفروشی این استان توانستند با فروش ۳۷ میلیارد و ۸۵۰میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۵۸ ریالی سهم ۱۸ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص دهند.

دهقانکار در پایان به وضعیت استان‌ها در طرح زمستانه کتاب اشاره کرد و گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش بودند و استان‌های  تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان و مرکزی جز  پرفروش ترین استان ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شدند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    طرف چند میلیون به آرایشگاه می ده تا موهاش رو صاف کنه. همین آدم توانایی داره که کتاب با کاغذ آزاد بخره. مشکل از جای دیگه ست و ناشران واسه کاغذ دولتی نق و نوق نکنند. کتاب خوب چاپ کنید مردم می خرند.