وعده‌های مدیران استان کرمان در سفرهای شهرستانی باید عملیاتی شود

استاندار کرمان گفت: مدیران استان کرمان به قول‌هایی که به مردم در سفرهای شهرستانی داده می‌شود حساسیت داشته باشند و این قول‌ها باید عملیاتی شود.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : علی زینی‌وند در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد با بیان اینکه برگزاری نمازهای جماعت و جمعه در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود که جای تقدیر دارد اظهار داشت: مردم در ماه محرم و مناسبت‌های مذهبی نیز به خوبی نشان دادند که برنامه‌های دینی و مذهبی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و به آن مقید هستند.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و مدیران استان جویای احوال خانواده شهدا و جانبازان باشند ادامه داد: استان کرمان مهد پرورش انسان‌های بزرگی مانند شهید سپهبد قاسم سلیمانی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در مجموع از مدیران استان راضی هستم گفت: در این ایام در روزهای تعطیل نیز سفرهای شهرستانی را داشتیم و مباحث و مشکلات مردم در نقاط مختلف استان پیگیری شد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران به طور غیررسمی به دل مردم بروند و ببینند که چگونه زندگی می‌کنند و مشکلات آنها را از نزدیک مشاهده کنند ادامه داد: تجربه رفتن در دل مردم یک تجربه موفق است و بسیاری از مشکلات در رفتن پیش مردم برطرف می‌شود.

زینی‌وند با بیان اینکه امروز که امضا و تلفن شما اعتبار دارد از آن استفاده کرده و مشکلات مردم را پیگیری کنید افزود: از انتقادات و نیش‌ها آزرده خاطر نشوید و بدانید بعضی مواقع این انتقادات تلنگر است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات را در پیش رو داریم که برای آینده کشور بسیار سرنوشت‌ساز است گفت: در مقطعی از کشور قرار داریم که مشارکت بالای مردم در انتخابات گره‌های کشور را باز می‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه مشارکت بالای مردم فردای آنها را متفاوت خواهد کرد و اصل وظیفه همه ما شرکت در انتخابات است ادامه داد: برگزاری سالم انتخابات باید مورد تأکید مدیران استان باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیران خود را در تأیید و یا رد یک کاندیدا سبک نکنند و برای آنها فقط سلامت و مشارکت بالای مردم اولویت باشد گفت: مدیران قوانین انتخابات را رعایت کنند.

زینی‌وند با تقدیر از زحمات کادر درمان و بهداشت استان در مبارزه با کرونا افزود: سر تعظیم بر تلاش‌های پزشکان و پرستاران فرود می‌آوریم که برای مداوای مبتلایان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک ماه حساس را در پیش داریم ادامه داد: در ایام پایانی سال و نوروز قرار داریم و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا معیشت مردم آسان شود گفت: مردم سختی‌های زیادی دارند و معیشت آنها با مشکل روبه‌رو شده است؛ حقوق‌ها کفایت هزینه‌های زندگی مردم را نمی‌کند و به هر میزان که توان دارید به آنها کمک کنید.

وی با بیان اینکه استان کرمان استان پرظرفیتی است اما در توسعه متوازن نبوده و باید با برنامه‌ریزی دقیق بر توسعه متوازن در استان تاکید شود ادامه داد: پارک علم و فناوری استان باید قلب توسعه استان شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه امروز شرکت‌های دانش بنیان یک ظرفیت مهم برای ایجاد توسعه متوازن در استان است گفت: مدیران به سمت صنایع کوچک، مشاغل خرد و گردشگری بروند و شرکت‌های دانش بنیان را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه مشکل استان عدم توجه به صنایع کوچک و مشاغل خرد است که باعث توسعه نامتوازن شده و باید عدالت و توازن را در استان ایجاد کنیم ادامه داد: در سفرهایی که می‌رویم بعضی از مردم هنوز سرویس بهداشتی و حمام ندارند که هیچ توجیهی ندارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی در استان وجود دارد اما مردم فقیر هستند گفت: اگر ما بتوانیم برای مردم به‌ویژه زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کنیم از خیلی از این جلسات مهمتر است.

وی با بیان اینکه تولید ثروت در استان باید توزیع شود افزود: کارخانه را در دل نقاط محروم احداث کنید تا مردم همه نقاط استان از آن بهرهمند شده و دارای شغل شوند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان هزینه می‌کنند اما این اقدامات آنها بی‌برنامه است و این بی‌برنامگی باعث شده در جایی همه امکانات باشد و در جایی مردم محروم و فقیر زندگی کنند گفت: درآمد و ثروت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان باید عادلانه توزیع شود.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری باعث روحیه شادابی و نشاط مردم می‌شود افزود: شهرداران و دهیاران نسبت به ایجاد مبلمان شهری، نظافت شهری و رنگ‌آمیزی طراحی شده اقدام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیران استان نسبت به قول‌هایی که به مردم در سفرهای شهرستانی داده می‌شود حساسیت داشته باشند گفت: این قول‌ها باید عملیاتی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =