گسترش کرونای انگلیسی در کرمانشاه/ شمار مبتلایان شناسایی شده به ۶ نفر رسید

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۶ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده که یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه ابراهیم شکیبا  اظهار داشت: در آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی کرمانشاه، تعداد ۶ بیمار مبتلا به گونه جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان کرمانشاه شناسایی شد.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده از اطرافیان نخستین بیمار مبتلا به این نوع ویروس، مشخص شد که دو فرزند ۱۲ و ۱۹ ساله این خانم نیز به کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

شکیبا گفت: فرد دیگر مردی ۵۳ ساله و گیلانغربی بوده که ساکن بندر امام خمینی(ره) است و برای مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش به گیلانغرب مراجعه کرده است.

وی افزود: دیگر مبتلا، مردی ۵۱ ساله و از کارکنان بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی است که سابقه مسافرت نداشته و در تماس با مراجعان مرکز محل کار خود به این ویروس مبتلا شده است که این خود زنگ خطر مهم تری است و نشان دهنده گسترش ویروس در میان مردم است.

شکیبا عنوان کرد: خانمی ۳۹ ساله اهل کرمانشاه دیگر فرد شناسایی شده بوده که سابقه مسافرت سه روزه به سرابله ایلام داشته و دارای علائم شبیه سرماخوردگی شده و پس از چند روز مراجعه کرده و در حالی که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته است، پس از بستری در یکی از بیمارستان‌های شهر،خیلی سریع وارد وخامت اوضاع شده و متأسفانه جان خود را از دست داد.

شکیبا گفت: تمام افراد در معرض تماس مستقیم این افراد از جمله خانواده، همکار، همسایه و غیره رهگیری شده و اقدامات لازم برای همه آنان در حال اجرا است.

وی افزود: گسترش و چرخش ویروس انگلیسی در کرمانشاه برای همه ساکنان استان، هشدار و اعلام خطر بوده و لازم است با تشدید مراقبت‌های بهداشتی هرچه سریعتر خود را از معرض ابتلا به این گونه ویروس نجات دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =