۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
شیمی مبتکران

شیمی جزو درس ها مهم کنکور سراسری به شمار می رود. یکی از مهم ترین درس ها برای رشته ها تجربی و ریاضی است. داوطلبان رشته ریاضی به درس شیمی به عنوان  سومین درس در دفترچه تخصصی باید پاسخ دهند.

تعداد سوال ها درس شیمی ۳۵ سوال می باشد که این سوالات را باید در ۳۵دقیقه پاسخ دهند به این معنا که برای هر سوال یک دقیقه وقت دارند. داوطلبان رشته تجربی نیز از ۵ درس تخصصی در دفترچه دروس تخصصی به عنوان سومین درس باید به شیمی پاسخ دهند که همانند گروه ریاضی ۳۵ سوال دارند که در ۳۵ دقیقه پاسخ دهند یعنی هر سوال یک دقیقه!

محاسبات عددی سریع، رسم آرایش الکترونی، جدول تناوبی و تغییرات آن، واکنش نویسی، استو کیومتری از مهم ترین پیش نیاز ها شیمی کنکور هستند.

مطالبی که نیاز به تست زدن دارد حداقل تا آخر اسفند ماه دوبار تست زنی کنید تا موضوعات به طور کامل در ذهن شما ثبت شود. موضوعات شیمی آلی، ترمودینامیک، محلول ها، اسید و باز، الکتروشیمی نکات ریز فراوانی دارد که باید زمان زیادی برای مطالعه آن ها اختصاص داد. هم چنین در هنگام مطالعه این بخش ها به متن و حاشیه کتاب درس با دقت توجه کنید.

ازفصل ترمودینامیک در سال ها اخیر در کنکور، سوال ها زیادی طراحی شده است پس سعی کنید این بخش را با دقت بخوانید و تست زنی کنید.

مطالعه این درس به نسبت درس ها دیگر نیازمند زمان و دقت زیادی است زیرا که همه جمله ها، فرمول ها، نمودارها و تصاویر درس شیمی در بردارنده مطالب کنکوری است و حتما باید با دقت مطالعه شود.

بهتر است مطالب را تقسیم بندی کنید و هر بار یک بخش را مطالعه کنید. برای مثال یک بخش ۳۰ صفحه ای را به ۶ قسمت تقسیم کنید و بخوانید.

خلاصه نویسی نیز کمک زیادی به شما خواهد کرد.

یک برگه کنار دست خود بگذارید و مطالب سخت و نامفهوم را روی آن بنویسید و در مورد آن ها از معلم خود بپرسید زیرا که اگر یک قسمت را متوجه نشوید بقیه مطالب را نیز نخواهید فهمید. یادداشت ها خود را نگه دارید و در روز ها آخر نزدیک کنکور برای مرور کردن، دوباره آن ها را بخوانید تا مفاهیم کلیدی در ذهن شما ثبت شود.

شیمی مبتکران

تسلط کامل بر جدول تناوبی :

شما برای این کار باید مانند جدول ضرب، آن را تکرار کنید تا یاد بگیرید. کتاب درسی را خط به خط بخوانید، با نهایت دقت و حوصله این درس را بخوانید، جزوه ها کمک آموزشی تهیه و مطالعه کنید، خلاصه برداری کنید، تکرار و مرور این درس بسیار مهم است.

۱)مطالعه مفهومی :

موضوعات بیان شده در کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید و بعد کتاب ها کمک آموزشی بخوانید، به این معنا که کتاب درسی در اولویت شما باشد.

۲) حل تمرین و مثال ها کتاب :

با حل کردن مثال ها و تمرین ها کتاب درسی، تسلط داوطلب بر کتاب درسی بیشتر می شود.

۳) مطالعه شیمی را به دوران امتحانات موکول نکنید :

درس شیمی را در شب امتحان نمی توانید فرا بگیرید یا این که اگر موفق شدید این درس را پاس کنید، در مقاطع بعدی مانند کنکور دچار مشکل خواهید شد.

حال که دانستید چگونه باید شیمی را بخوانید در کنار مطالعه کتاب درسی، باید از کتاب ها آموزشی و تستی نیز بهره برد.

داوطلبانی وقتی کتاب درسی شیمی را بخوانند و بر همه مطالب و مفاهیم تسلط پیدا کنند باید بتوانند تست زنی کنند تا برای سوال ها کنکور آماده شوند و هم بتوانند زمان خود را مدیریت کنند و با استرس خود مقابله کنند.

برای این منظور باید آنقدر تست بزنند تا تسلط کامل پیدا کنند.

درانتخاب کتاب تستی باید به نکاتی توجه داشته باشند از جمله این که از خریداری کتاب ها حجیم بپرهیزند، کتاب تستی باید حجم و تعداد صفحه ها مناسبی داشته باشد.

منابع کمک درسی بسیار زیاد هستند و شاید داوطلبان در انتخاب بهترین منبع سردرگم شوند، در ادامه مطالب همراه ما باشید تا بهترین کتاب ها کنکوری را به شما معرفی کنیم.

از معروف ترین کتاب ها تستی شیمی، شیمی مبتکران است که توسط استاد بهمن بازرگانی چاپ شده است.

شیمی مبتکران

انتشارات مبتکران برای درس شیمی، کتاب ها آموزشی شیمی، کتاب تکمیلی شیمی، کتاب فیلی شیمی، کتاب تست دوازدهم شیمی و... را منتشر کرده اند. این کتاب ها برای یادگیری مفهومی مطالب درس شیمی بسیار مناسب هستند.

کتاب ها گروه مبتکران علاوه بر پاسخنامه کلیدی، پاسخ نامه تشریحی نیز دارند. ایستگاه ها تست و نکته نیز در این کتاب بیان شده است که حاوی نکته ها بسیار مهم برای دانش آموزان به شمار می رود و داوطلبان با مطالعه این بخش بسیاری از مسائل را حل می کنند.

سطح سوالات تستی از نظر راحتی و سختی نیز مشخص شده است. مثلا سوال ها تستی v.i.t    که به معنا تست ها بسیار مهم است بیان شده است.

سطح بندی سوال ها در ۴ بخش آسان، متوسط، سخت و خیلی سخت قرار دارد. این سطح بندی به دانش آموزان کمک می کند که زمان بندی درست برای سوالات در نظر بگیرند و هم چنین می توانند سوال ها را بررسی کنند.

داوطلبان سوال ها آسان را زیر ۳۰ ثانیه، سوال ها متوسط زیر ۱ دقیقه، سوال ها سخت بیش تر از ۱ دقیقه و سوال ها خیلی سخت را در ۳ تا ۴ دقیقه باید پاسخ دهند.

اگر سوال ها سخت و خیلی سخت را توانستید پاسخ دهید از نظر نویسنده ۹۰ درصد شیمی را می توانید در کنکور بزنید.

یکی دیگر از ویژگی ها مهم کتاب ها مبتکران، بخش آموزش کارتونی در بعضی قسمت ها است که موجب یادگیری بهتر دانش آموز می شود، مطالعه کتاب برای داوطلب خسته کننده نمی شود و کتاب از یکنواختی خارج می شود.

برای خرید کتاب می توانید به وبسایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com مراجعه نمایید و کتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493657