نگاهی به بازار دیزل ژنراتورها و تفاوت آنها

دیزل ژنراتور را می توان یکی از پرکاربردترین وسائل صنعتی به شمار آورد. بسیاری از صنایع و کارخانجات از این وسیله استفاده ای دائمی یا کمکی دارند. اگر قصد خرید موتور تولیدکننده برق و ژنراتور و در یک کلام دیزل ژنراتور دارید، شرکت زرآب با نزدیک به ۵۰ سال سابقه فعالیت می تواند یکی از بهترین گزینه ها در خصوص ارائه خدمات و فروش دیزل ژنراتورها در ایران باشد.

در ادامه، نگاهی اجمالی به دیزل ژنراتورها، شمای کلی آنها و نمونه های موجود در بازار ایران خواهیم داشت.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور که در زبان عامه، بیشتر به عنوان "موتور برق" مورد اشاره قرار می گیرد وسیله ای است که در مواقع اضطراری قطع برق یا در نقاطی که خبری از برق نیست و عمدتا در کارخانجات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار دیزل ژنراتور

به طور کلی دیزل ژنراتور شبیه همه دستگاه های موتور برق، از یک موتور و یک مبدل تشکیل شده است. موتور برای ایجاد حرکت چرخشی و مبدل برای برق گرفتن از این جریان ایجاد شده است.

در واقع، با استفاده از گازوئیل، موتور به کار می افتد، و ژنراتور(مبدل)، انرژی میکانیکی تولید شده را بواسطه القای مغناطیسی به الکتریسیته تبدیل می کند.

اجزای دیزل ژنراتور

  1. موتور: حیاتی ترین بخش یک دیزل ژنراتور و در واقع نیروی محرکه آن، موتور است. اگر صاحب یک شرکت صنعتی هستید در انتخاب موتور باید دقت کافی داشته باشید. کارشناسان شرکت زرآب اماده ارائه بهترین مشاوره ها در این زمینه به شما هستند.
  2. ژنراتور: ژنراتور یا مبدل را نیز باید براساس سطح نیاز خود تعیین کنید. در این مرحله هم بهتر است از مشاورین حرفه ای بهره ببرید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید.
  3. سیستم سوخت.
  4. تنظیم کننده ولتاژ.
  5. سیستم خنک ساز و اگزوز.
  6. سیستم روغنکاری.
  7. شارژ باتری.
  8. پنل کنترل.
  9. شاکله یا ساختار اصلی.

انواع دیزل ژنراتورها

به طور کلی، یک دیزل ژنراتور، از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی تشکیل شده است. ژنراتور الکتریکی یا آلترناتور، نقش تبدیل انرژی الکتریکی را برعهده دارد. حالا که آشنائی نسبی با دیزل ژنراتورها پیدا کردید، معتبرترین نمونه های موجود در بازار را مورد اشاره قرار خواهیم داد.

بعضی از متداول ترین موتورها

کامینز

یکی از متداول ترین دیزل ژنراتورها در سطح جهان، دیزل ژنراتور کامینز است. شرکت کامینز از سال ۱۹۱۹ فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده  و در حال حاضر دارای ۶۰۰ دفتر مستقل در سرتاسر جهان است.

مزایای دیزل ژنراتور کامینز

این دیزل ژنراتور کارآیی خود را در شرایط آب و هوایی مختلف نشان داده و از ۹ تا ۳۰ مگاوات تامین برق را پوشش می دهد.

این دیزل ژنراتور تولید کشور آمریکاست اما نمونه های چینی و هندی آن هم در بازار موجود است که البته قیمت و کیفیت پائین تری در مقایسه با نمونه ی اصلی دارند.

نگاهی به بازار دیزل ژنراتورها و تفاوت آنها

دیزل ژنراتور ولوو

یکی از کارآمدترین دیزل ژنراتورهای موجود در بازار، دیزل ژنراتورهای ولوو پنتاست. این دیزل ژنراتور به نسبت قیمت مناسبی دارد و سطح کارکردی آن هم در سطحی مطلوب است.

ویژگی های دیزل ژنراتور ولوو

این ژنراتور فوق العاده کم صدا بوده و کارکرد آن هم بدون لرزش است. دیزل ژنراتورهای ولوو مجهز به خنک کننده پیستون هستند. این دیزل ژنراتورها از تکنولوژی بالا در سیستم تزریق گازوئیل بهره مند هستند. به طور کلی،  دیزل ژنراتورهای ولوو یکی از پیشرفته ترین نمونه های موجود در بازار می باشند.

دیزل ژنراتور پرکینز

دیزل ژنراتورهای پرکینز ساخت انگلستان است و یکی از قدرتمندترین نمونه دیزل ژنراتورها در بازار است و در حال حاضر یکی از تامین کنندگان اصلی موتورهای دیزل در اکثر کشورهای صنعتی محسوب می شود.

مزایای دیزل ژنراتور پرکینز

این دیزل ژنراتور، توان کارکردی بالایی را در شرایط مختلف بارگیری نشان داده است.

دیزل ژنراتور دوسان

این دیزل ژنراتور محصول کشور کره است و شاید بتوان گفت یکی از مقرون به صرفه ترین و در عین حال کارآمد ترین نمونه های در بازار است.

مزایای دیزل ژنراتور دوسان

موتور قدرتمند، نگهداری کم هزینه، حجم پائین و راندمان به صرفه سوخت را می توان به عنوان ویژگی های مثبت این ژنراتور مورد اشاره قرار داد.

دیزل ژنراتور ام تی یوMTU))

این دیزل ژنراتور ساخت شرکت ام تی یو آلمان است و یکی از معتبرترین تولیدکنندگان دیزل ژنراتور و گاز ژنراتورها در سطح اروپاست. دیزل ژنراتورهای این شرکت در سطح توان ۳۲۰۰-۲۰ هستند.

موتور دیزل های میتسوبیشی

میتسوبیشی اولین شرکت ژاپنی است که به عرصه تولید موتورهای دیزلی پا نهاد. موتور دیزلی های این شرکت سه سیلندره، و مناسب ماشین آلات صنایع خرد می باشد.

نگاهی به بازار دیزل ژنراتورها و تفاوت آنها

 ژنراتورهای استمفورد

 ژنراتورهای استمفورد را شاید بتوان متداول ترین ژنراتورهای موجود در بازار دانست. در ابتدا شرکت انگلیسی استمفورد تولیدکننده این ژنراتورها بود. این شرکت در حال حاضر جزء شرکت های تابعه کامینز درآمده و  ژنراتور تولیدی آنها تحت عنوان کامینز آلترناتور به بازار عرضه می گردد.

در حال حاضر، چین هم به تولیدات کپی از این محصول روی آورده و محصولات شرکت های چینی تحت عناوین مختلف استمفورد پاور، کائیجلی، مین سان، ساو پاور و غیره در بازار ایران هم یافت می شوند و باید بگوئیم که سطح کیفی محصولات چینی در بازار هم در سطحی مناسب می باشد.

ژنراتور مکالته

یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان ژنراتور در سطح جهان، شرکت مک آلته ایتالیاست. این شرکت در سال ۱۹۴۷ آغاز به کار کرده و حالا یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان ژنراتورهای دیزلی در جهان است.

مزیت مهم ژنراتورهای مکالته، کیفیت عالی آنهاست و شاید بتوان ادعا کرد که با کیفیت ترین ژنراتورهای موجود در بازار به این شرکت تعلق دارند.

نتیجه گیری

حالا که به طور کلی با دیزل ژنراتورها، شمای کلی و ساختار آنها و همینطور انواع مختلف و موجود آن در بازار ایران مطلع شدید، می توانید در مورد خرید خود تصمیم گیری کنید. کارشناسان حرفه ای شرکت زرآب، آماده ارائه مشاوره در تمامی مراحل ابتدائی و انتهایی خرید شما هستند.

این شرکت با خدمات تخصصی خود می تواند بهترین گزینه را متناسب با مکان مورد استفاده، حجم مورد نیاز از ژنراتور، و همچنین سایر مباحث فنی در اختیار مشتریان قرار دهد.

با توجه به فنی بودن این بحث، خدمات پس از فروش یکی از اصلی ترین اولویت هایی است که باید در هنگام خرید به صورت جدی به آن توجه داشت.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493670