تولید روزانه یک میلیون ماسک در آذربایجان شرقی/ صادرت فولاد ۱۰ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت : آذربایجان شرقی نه تنها تولید کننده ماسک بود بلکه دستگاه‌های تولید ماسک را نیز تولید کردیم و امروز از روزانه ۵ هزار ماسک به تولید یک میلیون ماسک رسیدیم و تقاضا می‌شود با انبار مقدارمورد نیاز ماسک اجازه صادرات به تولیدکنندگان داده شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حبیب امین زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال با وجود بییماری کرونا شروع شد گفت: در مقطعی که تمام دنیا با تقاضای مواد بهداشتی و ضد عفونی مواجه شد توانستیم با ایجاد خطوط جدید نیاز بازار داخلی را مرتفع ساختیم.
 
وی افزود: آذربایجان شرقی نه تنها تولید کننده ماسک بود بلکه دستگاه‌های تولید ماسک را نیز تولید کردیم و امروز از روزانه ۵ هزار ماسک به تولید یک میلیون ماسک رسیدیم و تقاضی می‌شود با انبار مقدارمورد نیاز ماسک اجازه صادرات به تولیدکنندگان داده شود.
 
امین زاده گفت: در زمینه تامین مواد اولیه نیز نه تنها نیاز استان را مرتفع ساختیم بلکه با همواری تمامی ارگان ها و بخش خصوصی نیاز سایر استان‌هارا نیز جوابگو شدیم.
 
وی با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور در طول سال گذشته گفت: نوسانات ارزی امسال می‌توانست مشکلات تورمی بسیاری ایجاد کند اما با مدیریت مناسب توانستیم فشار هارا به حداقل برسانیم.
 
امین زاده با بیان اینکه در اوج شیوع ویروس کرونا کشورهای مدعی تمدن و حقوق بشر در سر دستمال کاغذی و ماسک با یکدیگر اختلاف داشتند اما کشور تحریم‌شده ایران توانست با رهبری مناسب از این بحران ها عبور کند.
 
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: امسال تکلیف داشتیم ۱۰ میلیون دلار قطعات صنعتی را داخلی سازی کنیم که امروز توانستیم به اهداف تعیین شده دست یابیم و کارنامه مناسبی به جای بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه سازمان صمت استان امسال در جشنواره شهید رجایی با فعالیت پرسنل خود توانست رتبه نخست جشنواره را کسب کند گفت: تمام تلاش ما دستیابی به اهداف بود که به اکثر اهداف تعیین شده دست یافتیم.
 
امین زاده گفت: امسال علیرغم بسته شدن مرزها و افت صادرات در اوایل سال توانستیم در ۱۱ ماه به حد نرمال برسیم و در بخش داخلی نیز تمامی نیازهای استان را جوابگو بودیم.
 
وی با اشاره به وجود رقابت تنگاتنگ در بازارهای صادراتی دنیا گفت: صنعت گران نا توانستند با استفاده از تکنولوژی و دانش بومی در عرصه‌های بین المللی رقابت خوبی با واحد های صنعتی سایر کشورها داشته باشند.
  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در صادرات فولاد ۱۰ درصد افزایش صادرات داشتیم‌ و همچنین سال آینده نیر تولید شیشه خودرو برای اولین بار در کشور ایران و در آذربایجان شرقی تولید خواهد شد که امسال نیز ۱۴ درصد صادرات غی نفتی استان شیشه بود.
 
وی افزود: برای سال آینده برنامه های خوبی برای صادرات فرش استان داریم تا به جایگاه شایسته برسیم.
 
امین زاده ادامه داد: قطب سوم خودرو، نفیلن‌سینیت و مس سونگون جزو پروژه‌های اولویت دار استان بود که  نفیلن‌سینیت به دلیل برخی مشکلات فعلا اجرایی نشد اما توافقات نهایی انجام شده و در سال اینده اجرایی خواهد شد، اما در مس سونگون ۲۱ هزار میلیاردتومان هزینه خواهد شد که در زمینه قطب سوم خودرو نیز تولید خودرو تجاری در استان شروع شده است.
 
وی با اشاره به حل مشکلات ماشین سازی تبریز گفت: سند صنعتی استان بلاخره به سازمان گسترش و نوسازی واگذار شد تا این مجموعه مادر که کارخانه ساز است مشکلات را پشت سر بگذارد.
 
رییس سازمان صمت افزود: برای سال آینده برنامه داریم زنجیره تامین را در زمینه شیرینی و شکلات ایجاد کنیم که علاوه بر خودکفایی موجب کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

وی افزود: برنامه دیگر ما توانمندسازی واحد های فولادی است که ۶ طرح عمده صنعتی با هزینه ۳۲ هزار میلیاردی اجرا خواهد شد که یکی افتتاح شد و مابقی نیز درآینده افتتاح خواهد شد و پیگیر رفع مشکلات موجود هستیم که اگر این ۶ واحد اجرایی شود، استان ما قطب اول فولاد کشور خواهد شد و سعی خواهیم‌کرد از این مزیت برای سایر صنایع استفاده کنیم.
 
امین زاده ادامه داد: در سال گذشته واحدهای صنعتی ما در زمینه تامین ورق با مشکل روبرو شدند که با اقدامات انجام شده توانستیم واحدهای تولیدی استان را مصون نگه داریم‌ و همچنان رتبه یک تولید لوازم خانگی در کشور باشیم.
 
وی ابراز کرد: استان ما بیشترین ذخایر معدنی را دارد و براساس دستور استاندار محترم استان همه معادن ملزم به رعایت موارد زیست محیطی خواهند بود که هیچ واحد معدنی نیز به دلیل مشکلات محیط زیستی تعطیل نمی‌شود و باید  تلاش کنند استانداردهای مخیط زیست را رعایت کنند.
رئیس سازمان صمت با بیان اینکه در زمینه روغن اقدامات مناسبی انجام شده است اما گاهی مواقع چند نرخی بودن باعث ایجاد مشکل می‌شود افزود: اخیرا موضوع کمبود و گرانی روغن، مرغ و برخی اقلام دیگر با وقفه روبرو شد که همه این موضوعات تعیین و تکلیف خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز تمامی انبارها و تولیدات ملزم هستند در سامانه جامع ثبت شوند تا تولید و عرضه به صورت کامل انجام‌شود به شرط اینکه استان‌های همجوار نیز باید هنماهنگ باشند تا در مسیر شفاف سازیی و آشکار سازی عرضه کالا موفق باشیم.

امین‌زاده با شاره به گرانی‌های موجود و کمبود برخی کالاهای معیشتی گفت: قسمتی از مشکلات به دلیل وقفه در زنجیره تامین و توضیع بود اما بخشی دیگر نیز دلیل خرید بالای برخی هم لستانی‌ها است که باعث می‌شود مقداری مشکلات تشدید شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =