۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کاهش ۱۴.۹ درصدی واردات کالاها به کشور 

مدیرکل دفتر خدمات اطلاعات تجاری گفت: واردات کشور طی یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی ۱۴.۹ درصد و به لحاظ وزنی۶.۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از سازمان توسعه تجارت ایران، عباس خالقی‌تبار بیان کرد: واردات کشور در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۰۸۱۸ هزار تن و به ارزش ۳۴۳۲۱ میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهندۀ کاهش وزنی ۶.۲ درصدی و کاهش ارزشی ۱۴.۹درصدی است.

وی افزود: همچنین در بهمن ماه واردات به ۲۵۶۹ هزار تن و ۳۶۸۲ میلیون دلار رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰.۵ درصد از لحاظ وزن و ۲.۶ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است .  

مدیر کل دفتر خدمات اطلاعات تجاری در تشریح آمار واردات ۱۱ ماهه سال جاری بیان داشت: کالاهای واسطه‌ای به ارزش ۲۴۱۲۱  میلیون دلار، کالاهای سرمایه‌ای به ارزش ۴۶۲۱ میلیون دلار، کالاهای مصرفی به ارزش ۵۴۸۹ میلیون دلار و سایر کالاها به ارزش ۸۹ میلیون دلار به کشور وارد شده که سهم کالاهای واسطه از کل ارزش واردات کشور معادل ۷۰ درصد برآورد شده است.

خالقی‌تبار گفت: پنج کشور چین، امارات متحده عربی، ترکیه،  هند و آلمان به عنوان پنج مبداء وارداتی کشور، سهم ۷۲ درصدی از کل واردات ایران را دارا هستند.

کاهش ۱۴.۹ درصدی واردات کالاها به کشور 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =