بودجه ۱۶۰۰ میلیاردی برای سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان مصوب شد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای اجرای بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان مورد تصویب اکثریت اعضای شورای شهر همدان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید مسعود عسگریان امروز در نودمین صحن شورای شهر همدان گفت: بودجه عمومی شهرداری همدان از حیث منابع تأمین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و دارایی‌های مالی اعم از منقول و غیرنقد بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و از حیث مصارف شامل هزینه‌ها، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تعهدات قطعی شده سنواتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: ۶ هزار و ٩٣٢ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال اعتبارات هزینه‌ای؛ ٩ هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین ۴۸۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال تعهدات قطعی سنواتی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: با تصویب اکثریت اعضای شورای شهر همدان، اعتبار نسبتاً مناسبی به پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق چهارگانه و ستاد شهرداری و سازمان‌های وابسته تخصیص داده شد که این پروژه‌های شهری عمدتاً اولویت نخست کاری شهرداری و شورای شهر تعیین شدند.

وی با بیان اینکه بودجه‌ مناسبی هم برای پروژه‌های دیگر تحت عنوان پروژه‌‎های جدید در سطح مناطق چهارگانه با نگاه توسعه‌ای به شهر، تخصیص داده شد، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تأمین اعتبار مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر به نسبت نیازهای اجتماعی شهر همدان است.

عسگریان یادآور شد: در این زمینه می‌توان به کمک برای بخش‌های مختلف از جمله ورزش و نشاط اجتماعی، ورزش شهروندی، مساجد، فرهنگسراها و آموزش شهروندی، بسیج، کمک به نگهداری باغ‌موزه دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر و همچنین کمک به توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها، فعالیت‌ها و طرح‌های فرهنگی در شهر همدان اشاره کرد.

وی از تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فیلم به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر همدان خبر داد و گفت: در حوزه طرح تأمین مجتمع‌های فرهنگی و هنری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه تکمیل و تجهیز سالن اصلی و پوشش گنبد تالار قرآن از محل اعتبارات دولتی و ۲ میلیارد تومان برای تکمیل سالن کسب‌وکار جنب فرهنگسرای ولایت تخصیص یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: در حوزه طرح تأمین فضاهای ورزش همگانی، ۲ میلیارد تومان برای ادامه احداث زمین ورزشی شهید خادم (چمن مصنوعی) و ۳ میلیارد تومان هم برای تکمیل و تجهیز سالن ورزشی جنب فرهنگسرای ولایت در نظر گرفته شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ۲ میلیارد تومان به صورت ویژه برای بازسازی فاز یک و احداث پارک بانوان شهرک فرهنگیان (فاز۲) باهنر تخصیص یافته است، افزود: در حوزه طرح بهبود و بهسازی فضاهای ورزش همگانی، به ترتیب یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون و همچنین ۶۰۰ میلیون تومان برای بهبود، بهسازی و احداث زمین‌های ورزشی در مناطق در سطح مناطق یک و ۲ شهرداری و ۹۰۰ میلیون تومان برای بهبود، بهسازی، تجهیز و احداث زمین‌های ورزشی منطقه ۴ شهرداری تصویب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =