مرحله دوم پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین درآذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: مرحله دوم پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین در عید سعید مبعث آغاز و تا عید فطر (اواخر اردیبهشت) ادامه خواهدداشت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدحسین حسنی در جمع خبرنگاران گفت: مرحله اول پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین در هفته ازدواج سال جاری برگزار شد و هدف از این مرحله، تامین جهیزیه و خدمات ازدواج برای زوج‌های جوان است.

وی ادامه داد: دومین مرحله از پویش نیز از عید مبعث آغاز و تا عید فطر ادامه خواهدداشت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به دلایل مختلف، سن ازدواج در کشور افزایش و به بالاتر از ۳۰ سال رسیده و این اتفاق سبب کاهش جمعیت فعال شده ضمن اینکه اگر نتوانیم آمار ازدواج و باروری را افزایش دهیم، جامعه با یک فاجعه جمعیتی مواجه خواهد شد.

حسنی گفت: در حال‌حاضر ۱۳ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در استان وجود دارد که در ارومیه، پیرانشهر، اشنویه و بوکان مشغول به فعالیت هستند و در این مراکز اگر کسانی امکان پرداخت هزینه مشاوره را نداشته باشند، اداره کل ورزش و جوانان با حمایت خود مراکز مشاوره را ملزم به مشاوره رایگان برای آنان کرده است.

وی افزود: جمع کل متقاضیان وام ازدواج در استان طی امسال ۴۳ هزار و ۲۷۶ نفر بوده که تا پایان بهمن‌ماه، ۳۴ هزار و ۱۴۷ نفر از آنان وام دریافت کرده و همچنین ۹ هزار و ۱۲۹ نفر نیز در صف انتظار برای دریافت وام قرار دارند.

وی گفت: ۵ سمن از سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان استان بصورت تخصصی در حوزه ازدواج فعالیت دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =