۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

رییس فرهنگستان هنر از طرح تولید کتاب‌های کامل در فرهنگستان هنر خبر داد و گفت: تولید نوعی کتاب نفیس که بتوان به آن کتاب کامل گفت، در دستور کار ما قرار دارد.

علی معلم دامغانی در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران از طرح تولید کتاب‌های کامل در فرهنگستان هنر خبر داد و اظهار کرد: تولید نوعی کتاب نفیس که بتوان به آن کتاب کامل گفت، در دستور کار ما قرار دارد. کتاب‌ کامل باید به زیباترین خط موجود در کشور به وسیله خطاطان زنده نوشته به ‌وسیله هنرمندان تذهیب شود، از آثار اهل تصویر و نگارگران بهره‌مند باشد و جلدسازی آن توسط استادان این حوزه طراحی و اجرا شود.

معلم گفت: هریک از کتاب‌های کامل دارای یک لوح فشرده یا ابزاری از این جنس هستند که به شکل مناسبی دکلمه می‌شود تا خواننده به بهانه «نمی‌توانم و نمی‌دانم» از کتابخوانی و مطالعه گریزان نشود.

رییس فرهنگستان هنر درباره چنین پروژه‌ای اعلام کرد: چنین کار عظیمی باید از پشتوانه ادبی کشور بهره شایانی ببرد، زیرا می‌خواهد آثاری در اختیار مردمان خصوصاً جوانان بگذارد که هم مشق خط باشد، هم مشق ادبیات و هم مشق نگارگری و تذهیب و همچنین مشق درست دکلمه کردن و شعر خواندن.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تجلی آرزوها و آرمان‌های فرهنگستان هنر است، گفت: نمایشگاه امسال در یک نظر و برحسب عناوین کتاب‌ها، آرایش و نوع کتاب، ارجمندتر، زیباتر، دقیق‌تر و باحوصله بیشتری برگزار شده است. نظمی که در نمایشگاه وجود دارد، نسبت به سال‌های قبل بهتر است؛ بنابراین من به سهم خود اظهار خرسندی می‌کنم.


291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =