زیان ۴ میلیارد دلاری بزرگترین سینمای زنجیره‌ای جهان

ایسنا نوشت: مجموعه سینماهای زنجیره ای «AMC» گزارش داد در سال ۲۰۲۰ و با تعطیلی سینماها به سبب بحران جهانی کرونا، ضرر هنگفت ۴.۶ میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

درآمدهای سینماهای «AMC» که بزرگترین سینمای زنجیره ای جهان محسوب می شود در سال گذشته میلادی با کاهش ۷۷.۳ درصدی به ۱.۲ میلیارد دلار نزول پیدا کرد، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ درآمد این مجموعه سینمایی به ۵.۵ میلیارد دلار رسیده بود.

در سه ماه گذشته نیز درآمدهای «AMC» با کاهش ۸۸ درصدی به ۱۶۲ میلیون دلار نزول پیدا کرده که حاکی از سقوط شدید در مقایسه با درآمد ۱.۴ میلیارد دلاری در مدت زمان مشابه در سال گذشته است. 

«AMC» همچنین از کاهش ۳.۱۵ دلاری هر سهم این کمپانی خبر داده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۵ سنتی را در هم سهم خود به ثبت رسانده بود. 

مجموعه سینماهای «AMC» ناگزیر شد بیش از ۱۰۰۰ مجموعه سینمایی خود را در سراسر جهان از بهار سال گذشته تعطیل کند و هزاران نفر از پرسنل خود را نیز به مرخصی فرستاد و یا اخراج کرد. سالن های سینمای متعلق به کمپانی به تدریج از تابستان شروع به بازگشایی کردند اما استودیوهای فیلمسازی تاریخ اکران بسیاری از محصولات مهم خود را به تاخیر انداختند. 

با این وجود خبرهای مثبتی نیز در راه است و سینماهای نیویورک از جمعه هفته گذشته مجددا آغاز به کار کردند و انتظار می رود سینماهای لس آنجلس نیز از اواخر این هفته بار دیگر میزبان سینمادوستان باشند. نیویورک و لس آنجلس مهم ترین بازارهای سینمایی در آمریکا هستند.  

در حال حاضر ۵۲۷ مجموعه سینمایی از ۵۸۹ مجموعه «AMC» در آمریکا فعالیت خود را از سر گرفته اند، همچنین ۷۸ مجموعه از ۳۵۶ مجموعه سینمایی «AMC» در سایر کشورها نیز بازگشایی شده اند، هر چند برخی از این سینماها با ظرفیت محدود میزبان مخاطبان هستند. 

«آدام آرون» مدیر سینماهای «AMC»، سال ۲۰۲۰ را پر چالش ترین سال در تاریخ ۱۰۰ ساله این مجموعه سینمایی توصیف کرد و گفت : همه گیری ویروس کرونا موجب شد تا مرز ورشکستگی پیش برویم اما توانستیم با مذاکره با طلبکاران این سینماها را از خطر ورشکستگی نجات دهیم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =