خرازی: اصولگرایان فقط می‌خواهند مردم را سرکوب کنند یا دنبال فیلتر هستند

اصولگرایان مشکلی جدی دارند که یا نمی خواهند یا به خاطر ذات و ریشه های جریان شان نمی توانند آن را ببینند. این مشکل اصولگرایان در دو دهه گذشته است. مردم در کجای مناسبت آنها قرار دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت و گویی با خبرآنلاین به موضوع انتخابات 1400 و رفتار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان پرداخت. او در  پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از تصمیم گیری ها و نوع رقابت اصولگرایان در انتخابات چگونه است گفت: اصولگرایان مشکلی جدی دارند که یا نمی خواهند یا به خاطر ذات و ریشه های جریان شان نمی توانند آن را ببینند. این مشکل اصولگرایان در دو دهه گذشته است. مردم در کجای مناسبت آنها قرار دارد؟ در حرف، اصولگرایان از مردم و اقتصاد و معیشت می‌گویند اما وقتی در عمل، تحولات و واقعیات جهان امروز و اقتصاد جهانی را ندیده می گیرند یا در دادن این شعارها صادق نیستند یا این که چیزی از اقتصاد نمی  دانند.


>>>بیشتر بخوانید

صادق خرازی: ریش‌سفیدی در جریان اصلاحات را نمی‌پسندم /تاریخ مصرف اصولگرایی گذشته است


خرازی ادامه داد: این مساله فقط در حوزه اقتصاد نیست. در حوزه های اجتماعی و فرهنگی هم هست. نسبت اصولگرایان با سبک زندگی مردم چیست؟ فقط می خواهند مردم را سرکوب کنند و بگویند آن طور که می خواهیم باید زندگی کنید؟ رابطه شان با دنیای آزاد و شبکه های اجتماعی چیست؟ فقط به دنبال بستن فضا و فیلتر هستند؟ با این رویکرد اصولگرایان روز به روز در حال تضعیف در جامعه هستند.

او گفت: در گذشته بخش عمده جامعه ما سنتی بود. جامعه ای که با اغماض می توان گفت پایگاه رای آنها بوده است. اما جامعه ما به سرعت در حال تحول و تغییر است و مطالباتی دارد که نمی توان برای آنها پاسخ نداشت. امروز نسبت جامعه سنتی به جامعه مدرن خیلی تغییر کرده است. تا یک دهه دیگر بخش مدرن جامعه، جامعه سنتی را می بلعد و اگر اصولگرایان بخواهند بر همین روش ناکارآمد فعلی و صرفا با تاکید بر وفاداری به نظام  جلو بروند و رقبایشان را با این چوب بزنند، هم خودشان به طور کامل حذف خواهند شد و هم آسیب غیر قابل جبرانی بر نظام سیاسی خواهند زد.

خرازی همچنین گفت: این که این جریان صرفا با کمک شورای نگهبان و با ناامید شدن بخش اکثریت جامعه جوان و مدرن بخواهند پیروز انتخابات شوند، ظلمی دو طرفه ای است که شورای نگهبان و اصولگرایان نسبت به هم انجام می دهند. هم شورای نگهبان قانون اساسی را تضعیف می کند و هزینه ناکارآمدی جریان اصولگرا را خواهد داد و هم جریان اصولگرا نیازی به ارتقای خود و پاسخگویی به اکثریت جامعه نمی بیند. سوای از سخت افزار جریان سیاسی شان (که افراد و شخصیتهای موثر اصول گرایی اند) از نظر نرم افزاری نیز اصول گرایان باید آپدیت بشوند؛ چرا که ورژنی تاریخ مصرف گذشته از الگوی حکمرانی را دنبال می کنند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =