روز ورود محموله واکسن‌های خارجی به ایران

امروز خبر رسید واکسن‌هایی از کشورهای هند، چین و کوبا وارد کشور شده است و به زودی با فرارسیدن بهار واکسیناسیون عمومی آغاز می شود.

به گزارش خبرآنلاین،  امروز اعلام شد واکسنهای کوبایی و چینی به ایران رسیده اند.سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: محموله ۱۰۰ هزار دوز از واکسن کرونای Soberana ساخت کوبا برای انجام فاز سه مطالعه انسانی به مقصد تهران بارگیری شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در توییتر نوشت: محموله ۱۰۰ هزار دزی واکسن Soberana_۰۲  برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا ساعت ۶ بعدازظهر به وقت کاراکاس، از مسیر ونزوئلا به مقصد تهران بارگیری و ارسال شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

جهانپور افزود: مطالعه بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.

نکته اینجاست هواپیمای حامل اولین محموله واکسن کرونا کوبایی دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به زمین نشست. همچنین سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت محموله واکسن سینوفارم اهدایی کشور چین، گفت:‌ این واکسن در سازمان غذا و دارو تأئیدیه مصرف اضطراری را دریافت کرد. پیش از این مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط این واکسن توسط سازمان غذا و دارو صادر شده بود.

به گفته وی، مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و ده‌ها کشور دیگر آغاز شده است.

با کمال تاسف ولی امروز آمار کشته شدگان باز هم بالا بود. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸ هزار و ۳۰۸ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد و گفت:در این مدت ۸۸ بیمار جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: از دیروز تا امروز ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۷۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۱۶ نفر رسید.

روز ورود محموله واکسن‌های خارجی به ایران

لاری ابراز داشت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:سه هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۱ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین خبر رسید هوشنگ میرزایی مستندساز که از یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به کرونا، در بیمارستان بستری بود، امروز ۲۱ اسفند ماه از دنیا رفت.

روز ورود محموله واکسن‌های خارجی به ایران

از جمله خبرهای امیدوار کننده این بود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تا بهار ۱۴۰۰ عموم مردم واکسینه خواهند شد، گفت: همزمان با انجام واکسیناسیون و تا زمان دست یابی به یک ایمنی جمعی باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

همچنین رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور گفت : سال آینده ۳ نوع واکسن داخلی خواهیم داشت؛ واکسن های برکت، رازی و پاستور.

همچنین از خبرهای جالب امروز کرونایی می توان به سخنان رییس جمهور آمریکا اشاره کرد. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت، اولویت دریافت واکسن کرونا با مردم این کشور است و اگر چیزی اضافه بماند به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن ضمن اعلام خرید صد میلیون دوز واکسن «جانسون اند جانسون» به خبرنگاران گفت: «قرار است کار را شروع کنیم و مطمئن می‌شویم که اول آمریکایی‌ها آن را دریافت می‌کنند. اما بعد، به باقی جهان کمک می‌کنیم».

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =