6ساله شدن دوره ابتدایی حاکی از این است که توجه برنامه‌ریزان نسبت به ضرورت آموزش مهارت‌های اجتماعی بیشتر است و هم خانواده و هم دانش‌آموز اهمیت این دوره را بهتر درک می‌کنند.

تحول در آموزش و پرورش به عنوان دستگاه انسان‌ساز تنها به یک یا دو بخش بستگی ندارد و باید در تمام ابعاد از جمله "ساختار، محتوا، روش‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی" لحاظ شود تا انسان مدنظر در افق 1404 تربیت شود.

فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب به خبرنگار ما اظهار داشت: ساختار «۶،۳،۳» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده اما سال تحصیلی استقرار و اجرای آن معین نشده است، و چون برای اجرا نیازمند فراهم سازی مقدماتی هستیم، سال آینده اجرا می شود.

وی درباره ضرورت این تغییر گفت:حُسن آن نیز این است که دوره اول آموزش کودکان (دبستان) دوره‌ای است که دانش‌آموز را برای کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی آماده می‌کنیم تا بتواند زندگی مطلوب را که همان زندگی عجین با آداب و مهارت‌های اسلامی است، تجربه کند.

وی یادآور شد: 6ساله شدن دوره ابتدایی حاکی از این است که توجه برنامه‌ریزان نسبت به ضرورت آموزش مهارت‌های اجتماعی بیشتر است و هم خانواده و هم دانش‌آموز اهمیت این دوره را بهتر درک می‌کنند.

قربان افزود: این انتظار وجود دارد که همزمان با گسترش ارزشیابی توصیفی و هم‌سو با اهداف طرح 6ساله شدن دوره ابتدایی، مدیران و معلمان این مقطع بتوانند ضرورت مهارت‌آموزی و تعامل بهتر با اجتماع را در کلاس‌های درس به خوبی تبیین کنند و جمع‌بندی ما نیز این است که با این ساختار، کارهای تربیتی پررنگ‌تر و اولویت‌دارتر دنبال می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با استقرار ساختار جدید همه متوجه می‌شوند که دوره 6ساله ابتدایی از جهت وزن و جایگاه با دوره متوسطه اول و دوم (راهنمایی و دبیرستان) برابری می‌کند و حتی سهم بیشتری نیز در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان خواهد داشت .

متن کامل این گفت و گو را می توانید اینجا بخوانید.

45232 

 

 

کد خبر 149475

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار