پرونده قتل در شهرستان لردگان با صلح و سازش خاتمه یافت

با رضایت اولیاء دم یک فقره پرونده قتل در شهرستان لردگان با صلح و سازش خاتمه و متهم پرونده از قصاص رهایی یافت.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل  استان ، با  حضور نماینده محترم مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها برگزار شد یک قاتل محکوم به قصاص با رضایت و گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
در حاشیه برگزاری این مراسم سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب لردگان اظهار کرد: طی نزاعی که حدود پنج سال پیش در شهرستان لردگان به وقوع پیوست شخصی به دلیل شدت جراحات وارده به قتل رسید. وی افزود: با تحقیق و جمع آوری شواهد و قرائن قاتل این شخص دستگیر و پس از اقرار وی روند محاکمه آغاز شد. جریده اصل بیان داشت: تلاشهای دادستانی و انجمن حمایت از زندانیان و نیز پیگیریهای معتمدین و ریش سفیدان محلی، نهایتاً منجر به رضایت شکات شد و اولیاء دم بدون دریافت دیه از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص قاتل گذشتند.
 گفتنی است در این مراسم با تلاش و پیگیریهای دادستان عمومی و انقلاب لردگان به فرزندان دانش آموز زندانیان نیازمند تعداد ۴۰ دستگاه تبلت به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال جهت مصارف آموزشی اهدا گردید. همچنین باقی مانده حبس تعداد ۲۶ زندانی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مورد بررسی و بخشودگی قرار گرفت.
در پایان مراسم نیز به پاس تلاش ها و اقدامات دادستان شهرستان لردگان جهت کاهش جمعیت کیفری زندان و صلح و سازش در پرونده های قتل، از سوی نماینده مردم شهرستانهای لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل زندانهای استان از سعید  جریده اصل تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =