غرامت قتل جرج فلوید 27 میلیون دلار آب خورد

ایرنا نوشت: شبکه خبری سی‌ان‌ان از موافقت شهر مینیاپولیس با پرداخت ۲۷ میلیون دلار به خانواده «جورج فلوید» برای حل و فصل دعوی این خانواده پیش از دادرسی موافقت کرد.

به نقل از تارنمای این شبکه خبری آمریکایی، شهر مینیاپولیس روز جمعه با پرداخت ۲۷ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی خانواده جورج فلوید در مورد مرگ وی موافقت کرد؛ پرونده ای که به دلیل نابرابری های نژادی و بی رحمی پلیس، اعتراضات ملی را برانگیخت.

فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاه پوستی که در ماه می سال گذشته (خرداد ۹۹) در حالی که «درک شووین» یک افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس، نزدیک به ۹ دقیقه زانویش را بر روی گردن او می فشرد، جان خود را از دست داد. ویدوئوهایی که در آن فلوید ملتمسانه درخواست کمک می کرد به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و به انگیزه ای برای یکی از بزرگترین جنبش های اعتراضی در آمریکا بدل شد.

«بنجامین کرامپ» (Benjamin Crump) وکیل خانواده فلوید، در پی توافق برای پرداخت غرامت گفت که این توافق بزرگترین در نوع خود پیش از دادرسی یک مرگ غیرقانونی در تاریخ ایالات متحده است.

کرامپ در یک نشست خبری که نزدیکان فلوید، «جیکوب فری» شهردار مینیاپولیس و دیگر مقامات شهر حضور داشتند، گفت: میزان غرامت در نظر گرفته شده نشان می دهد که مرگ یک سیاه پوست به دست پلیس دیگر موضوع بی اهمیتی نیست که ارزش بررسی نداشته باشد.

خواهر فلوید هم در بیانیه ای گفت: خانواده ما خوشحال هستند که این بخش از سفر غم انگیز ما برای برادرم جورج با عدالت حل و فصل شد.

از سوی دیگر، دادگاه شووین که پیشتر از نیروی پلیس اخراج شده بود، اوایل هفته جاری به اتهام قتل آغاز شد. شووین در این دادگاه خود را بی گناه اعلام کرد و گفت که آموزش هایی را که به عنوان پلیس دیده به خوبی اجرا کرده است. سه افسر دیگر پلیس هم که در زمان قتل فلوید به دست شووین حضور داشتند، قرار است کمی بعدتر و در سالجاری به اتهام دستیاری و حمایت از شووین در مرگ فلوید محاکمه شوند. در پی کشته شدن فلوید به دست پلیس، اداره پلیس مینیاپولیس هر چهار افسر را اخراج کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =