بیماریابی و درمان به‌موقع کرونایی‌ها از اهداف اصلی طرح شهید سلیمانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیماریابی و شناسایی زودرس و درمان به‌موقع افراد بیمار از اهداف اصلی طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار و بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد اظهار داشت: در گام چهارم مبارزه با کرونا تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج و وزارت بهداشت امضا شد و تقویت طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیماریابی و شناسایی زودرس و درمان به‌موقع افراد بیمار از اهداف اصلی طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا است گفت: همدلی بسیار خوبی در استان کرمان در اجرای طرح شهید سلیمانی وجود دارد و عملکرد استان بسیار خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طرح جامع سلامت نوروزی در سال‌های گذشته در ایام نوروز برگزار می‌شد و سیستم بهداشت و درمان کاملاً فعال بود و امسال نیز این طرح اجرایی می‌شود ادامه داد: این طرح از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا هفدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

در این جلسه سیدمحمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به جزئیات طرح سلامت نوروزی اورژانس اظهار داشت: در این طرح کلیه خدمات حوزه سلامت به صورت ویژه توسط تیم‌های ویژه بازدید، پایش و کنترل شده تا در ارائه خدمات به مردم مشکلی به وجود نیاید.

وی با بیان ایکه طرح جامع سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند در استان آغاز می‌شود افزود: تمام بیمارستان‌های استان در این ایام ارائه خدمات مناسب و با کیفیت را داشته و در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اورژانس، معاونت درمان، معاونت بهداشتی و سایر حوزه‌ها برنامه عملیاتی دارند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بالغ بر ۱۷۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و دو پایگاه اورژانس هوایی در این ایام برای خدمترسانی به مردم فعال هستند.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی فعال بوده و حداقل ۵۰ درصد بخش‌های مهم بیمارستان آماده‌باش هستند گفت: بازدید از اماکن عمومی به‌ویژه اماکن عرضه مواد غذایی در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه حسین صافی‌زاده قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در کرمان اظهار داشت: بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به هفته قبل تغییر محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع روند بیماری کرونا در استان کرمان تثبیت شده و به سمت پیک بیماری نرفته‌ایم گفت: در شهرستان سیرجان نیز شاهد کاهش شیوع بیماری و ابتلا و بستری هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =