تورهای طبیعت‌گردی در قزوین ساماندهی می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از ساماندهی و تشدید نظارت بر برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر تورهای گردشگری غیرمجاز که برخی از آن‌ها تورهای طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی هستند بدون داشتن مجوز، تخصص و استانداردهای لازم تورگردانی در حال فعالیت هستند که بالطبع علاوه بر خسارات و صدماتی که به دنبال برگزاری این تورها به محیط زیست وارد می‌شود آسیب‌ها و مشکلات احتمالی این نوع تورها برای شرکت‌کنندگان و متقاضیان نیز چندین برابر است.

محمدی با اشاره به هم‌افزایی هیئت کوهنوردی، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و معاونت گردشگری و سرمایه‌‎گذاری استان برای ساماندهی و نظارت بر برگزاری این تورها افزود: طی نشستی که به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری تورهای گردشگری کوهنوردی و طبیعت‌گردی با حضور روسای هیئت کوهنوردی و  انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار شد، ایجاد تعامل فی ما بین و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در برگزاری این تورها مورد تاکید قرار گرفت.

او افزود: همچنین در این نشست مقرر شد هیئت کوهنوردی استان ضمن ارائه لیست باشگاه‌های دارای مجوز و برگزارکنندگان غیرمجاز به حوزه معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در صورت برگزاری تورهای تخصصی نسبت به تاکید بر تبلیغات درون‌گروهی و ممنوعیت تبلیغات در فضای مجازی اقدام کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان یادآور شد:  همچنین در این نشست در خصوص برگزاری تورهای تخصصی برای کوهنوردان دارای کارت شناسایی معتبر توسط هیئت کوهنوردی و همکاری و تعامل انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با برگزارکنندگان تورهای تخصصی بحث و تبادل نظر شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =