تبدیل مراکز درمانی کیش به قطب گردشگری سلامت

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ارتقای مراکز درمانی کیش به قطب گردشگری سلامت وارتقاء خدمات پزشکی در جزیره کیش را از برنامه های آتی این سازمان برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش، جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به همراه سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان  در بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و مرکز توسعه سلامت کیش بر ارتباط موثر این مراکز با سازمان منطقه آزاد کیش و ارتقاء این دو مجموعه به مراکز گردشگری سلامت تاکید کرد.

جعفر آهنگران با بیان این که تقویت این ارتباطات در تحقق هدف عالی تقویت گردشگری سلامت نقش مهمی را ایفا می کند گفت: جزیره کیش باید در سطح کشور به برندی تبدیل شود که بیماران داخلی و خارجی به این منطقه جذب شوند و این مهم از اولویت های اساسی در حوزه گردشگری کیش است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین فعالیت ارزشمند گروه های کادر درمان در زمینه اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا میان اقشار مختلف جامعه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جزیره کیش به عنوان منطقه ای پیشرو میان مناطق آزاد کشور اقدامات موثری در زمینه مبارزه با بیماری کرونا انجام داده است.

آهنگران با بیان این که جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری ایران بیشتر از مناطق دیگر کشور در معرض خطرات ناشی از ویروس کرونا است گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و نقش مدیریتی این سازمان در حوزه نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی و تلاش شبانه روزی کادر درمان برند کیش در حوزه سلامت حفظ شده است.

وی نقش رسانه ها در حفظ برند گردشگری و ارتقای سلامت کیش از طریق اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به عموم جامعه را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: لازمه حفظ وضعیت کنونی جزیره کیش؛ همکاری تمام ساکنان کیش در اجرای دقیق ضوابط بهداشتی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اهتمام بر رعایت ضوابط بهداشتی ثمرات قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت که در مرحله نخست فعالان جزیره کیش در حوزه های مختلف این منطقه از آن بهره مند می شوند.

جعفر آهنگران اظهار داشت: با همراهی و انسجام تمام دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه و بخش خصوصی می توانیم به یک وضعیت ایده آل برسیم. در غیر این صورت خطرات ناشی از بی توجهی به رعایت دستورات  بهداشتی متوجه ساکنان این منطقه خواهد شد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین بازدید با بیان این که بهداشت و درمان جزیره کیش برای اطمینان بخشی به فضای اجتماعی و عمومی این منطقه نقش موثری ایفا می کند، گفت: بخش بهداشت و درمان به عنوان نهاد حاکمیتی با ارائه خدمات با کیفیت به ساکنان و مسافران کیش می تواند درارتقاء جایگاه کیش به عنوان یک مرکز گردشگری و سرمایه گذاری تاثیر گذار باشد.

پورعلی خاطر نشان کرد: اگر مشکلی در حوزه بهداشت و درمان جزیره کیش رخ دهد در حوزه های سرمایه گذاری و اقامتی این منطقه شاهد آسیب های جبران ناپذیری خواهیم شد.

وی بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش را دوعامل مهم درایجاد و تقویت سرمایه اجتماعی ارزشمند در این منطقه برشمرد و افزود: با ایجاد یک هماهنگی و انسجام میان این دو مجموعه شاهد ارائه خدمات شایسته به ساکنان کیش در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ساکنان جزیره کیش، بازاریان، تجار، بازرگانان و صنعتگران چندین نوبت از  نقش آفرینی حافظان سلامت در حوزه های بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش قدردانی کردند.

سعید پورعلی گفت: بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش نشست های خوبی برای تامین تجهیزات و ملزومات مدیریت کرونا داشتند و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه نشان از اوج سرمایه اجتماعی این دو مجموعه است.

پورعلی با تاکید بر این که هر چقدر به ایام نوروز نزدیک می شویم شورای سلامت، بهداشت و درمان این منطقه برای کسب آمادگی لازم درجهت حفظ آرامش جامعه بیشترتلاش می کنند افزود: در روزهای آینده با تشدید و تقویت نظارت ها و انسجام خوب، رونق اقتصادی کیش را حفظ خواهیم کرد.

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش هم ضمن قدردانی از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت تخصص علمی کادر درمان و همچنین وجود تجهیزات بیمارستان کیش در مقابله با بیماری کرونا اشاره داشت و گفت: بر اساس برنامه ریزی مدون جهت مقابله با این بیماری که آسیب پذیری اقتصادی و اجتماعی را در پی داشت، با بهره گیری از مشاوران مجرب ، ایجاد تریاژ دو لایه در سطح کشور، برای نخستین بار در بیمارستان کیش انجام شد که مورد استقبال گسترده دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

نادعلی نژاد در خصوص ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان جزیره کیش اظهار داشت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش تیم های با تجربه و متخصص در حوزه بهداشت و درمان این منطقه با هدف ارتقاء سطح درمان به صورت شبانه روزی نسبت به شناسایی، بستری و درمان به موقع بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعالیت می کنند.

نادعلی نژاد با اشاره به ایجاد و تجهیز مرکز ویژه نگهداری بیماران کرونایی و عفونی”فیاک” بر ضرورت انتقال بخش تنفسی بیمارستان کیش به “مجموعه فیاک” اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های دقیق، جدا سازی بخش عفونی و تنفسی، بر کیفیت ارائه خدمات به بیماران افزوده است.

رئیس بیمارستان کیش با تاکید بر ضرورت پشتیبانی خدمات درمانی در جزیره کیش گفت: با توجه به این که مرکز درمانی بالغ بر ۳۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد؛ نیازمند چهار متخصص “داخلی، جراح، اطفال و بیهوشی” و همچنین پزشکان عمومی است که در این زمینه خدمات درمانی خوبی به بیماران ارائه می شود.

همچنین محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص شناخت به موقع بحران و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا در این منطقه قدردانی کرد و گفت: با تشکیل شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات پیشگیرانه زود هنگام برای مقابله با بیماری کرونا در جزیره کیش اجرا شد.

وی با اشاره به این که قبل از اعلام همه گیری ، مسافرانی که از کشورهای مختلف به جزیره کیش سفر می کردند طرح قرنطینه ۱۴ روزه برای آنان اجرا شد، گفت: مسافران خارجی بدون گذراندن طرح قرنطینه ۱۴ روزه مجوز  تردد در سطح شهر و اماکن عمومی را نداشتند.

محمدرضا رضانیا تصریح کرد: با سیاست گذاری و مدیریت مدبرانه سازمان منطقه آزاد کیش،ستاد مقابله با بیماری کرونا به عنوان زیر مجموعه شورای سلامت این منطقه تشکیل شد که این اقدام مهم گامی موثر در مقابله با ویروس کرونا بود.

رضانیا در ادامه سخنان خود بیان داشت: با معرفی نماینده هایی از بخش های خصوصی برایمدیریت این همه گیری یک انسجام و همدلی میان تمام دستگاه های اجرایی در این منطقه تحقق یافت.  

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کووید۱۹ وضعیت این منطقه به گونه ای پیش رفت که در دو مرحله اوج همه گیری، جزیره کیش در سطح کشور به عنوان منطقه پاک معرفی شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که کارشناس های وزارت بهداشت بر اساس ارزیابی وضعیت جزیره کیش، اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا در این منطقه را مثبت ارزیابی کردند اظهار داشت: از ابتدای آغازهمه گیری، اقدامات پیشگیرانه، بیماریابی و اجرای طرح قرنطینه به عنوان الگویی در قالب طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه اجرا شد.

محمدرضا رضانیا حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت فعال بخش خصوصی و دیگر دستگاه های اجرایی جزیره کیش در راستای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا را گامی موثر در این زمینه عنوان کرد و افزود: با تشکیل نخستین کمیته علمی  و الگو برداری از کشورهای دیگر جزیره کیش تنها منطقه ای در سطح کشور بود که پروتکل های بهداشتی را تدوین کرد.

رضانیا با بیان این که به یمن اقدامات موثر در منطقه آزاد کیش تا کنون بیماری کرونا به نحو مطلوبی مدیریت شده است اظهار داشت: این اقدام مهم حاصل تلاش تمام اقشار مختلف جزیره کیش است.

وی اجرای طرح قرنطینه در منطقه آزاد کیش را یک الگویی موثر و کاربردی در سطح کشور عنوان کرد و گفت: افراد مبتلا به بیماری کرونا که بضاعت مالی ندارند می توانند از این مرکز که دارای ظرفیت ۶۰ تخت و سرویس دهی عالی هست بهره مند شوند.

شایان ذکر است سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از تلاش تمام کارکنان مراکز درمانی که به عنوان مدافعان سلامت در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند از بخش های مختلف و تجهیزان بیمارستان بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =