افزایش مصرف ماهی به دلیل گرانی گوشت قرمز / تقاضای خرید ماهی شب عید 10درصد بالا رفت 

ایلنا نوشت: مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش 7 درصدی تقاضا برای ماهی در بازار نوروز سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و دلیل آن را گرانی در سایر منابع پروئینی از جمله گوشت قرمز دانست.

فخرالدین احمدی با بیان اینکه در شرایط بسیار مناسبی از تولید و عرضه آبزیان پرورشی و دریایی هستیم، اظهار کرد: عرضه آبزیان در بازار به ویژه آبزیان دریایی در هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان عرضه در آبزیان دریایی در هفته جاری تقریب رشد 7 تا 10 درصدی داشته است.

احمدی از افزایش تقاضا خرید ماهی نیز خبر داد و گفت: به طور معمول بر اساس سنتی قدیمی مصرف ماهی پلو در شب عید، شاهد افزایش تقاضا برای مصرف ماهی هستیم، اما در سالجاری این افزایش با رشد همراه بوده است.

به گفته وی؛ میزان تقاضا برا مصرف ماهی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته 50 تا 60 درصد و نسبت مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

احمدی دلیل عمده این رشد را گرانی در سایر منابع پروئینی از جمله گوشت قرمز دانست.

وی افزود: سایر منابع پروتئینی با افزایش قیمت قابل توجه روبه‌رو بوده‌اند، این امر مصرف ماهی را از نظر اقتصادی برای مردم توجیه‌پذیر کرده است.

احمدی درباره آخرین قیمت ماهیان پروشی و دریایی پر مصرف گفت: در بین ماهیان پرورشی، قزل‌آلا پرمصرف‌ترین آن‌ها است که اکنون هر کیلوگرم آن با قیمت 48 تا 50 هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در بین ماهیان دریایی، ماهی سفید شمال و شیر جنوب پرمصرف‌ترین‌ها هستند که هر کدام به ترتیب با قیمت هر کیلوگرم حداکثر 100 هزار تومان و 140 هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شوند.

احمدی یادآور شد: قیمت ماهی در خرده فروشی‌ها 10 تا 15 درصد بیشتر از عمده فروشی‌ها است.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =