قبل از شروع تعطیلات سیم‌کارتتون رو به ‌4G یا ‌5G تبدیل کنید

ورود اینترنت به زندگی بشر همه چیز را متحول کرد و دنیا با اینترنت با دنیای پیش از خودش بسیار متفاوت است. این روزها برای انجام بیشتر کارها به اینترنت نیاز دارید. در دهه‌ی ۹۰ قرن بیستم بود که نسل دوم اینترنت همراه یا همان 2G رایج شد و چند سال بعد هم 3G به بازار آمد که می‌توانست به انتقال محتوای چندرسانه‌ای از طریق موبایل کمک کند.

اینترنت همراه با کمی تأخیر وارد ایران شد و اپراتورهای تلفن همراه در ایران تلاش کردند این امکان را در اختیار کاربران قرار دهند. این روزها کمتر نقطه‌ای را می‌توانید در ایران پیدا کنید که دسترسی به اینترنت همراه وجود نداشته باشد اما چیزی که استفاده از اینترنت همراه را هم متحول کرد ورود اینترنت نسل چهارم 4G بود. البته به‌تازگی نیز نسل پنجم اینترنت‌ها هم معرفی شده است.

اینترنت نسل چهارم با سرعت میانگین ۱.۲۵ مگابایت بر ثانیه باعث شد کاربران تلفن همراه بتوانند فعالیت‌های زیادی را به کمک اینترنت انجام دهند و حتی با کیفیت بالا فیلم و سریال تماشا کنند و تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت داشته باشند اما برای دسترسی به اینترنت 4G ابتدا لازم است موبایلی داشته باشید که امکان پشتیبانی از 4G را داشته باشد و سپس سیم‌کارت‌های قدیمی خود را تعویض کنید در ادامه درباره‌ی نحوه‌ی دسترسی به سیمکارت 4G اپراتورهای مختلف صحبت خواهیم کرد که احتمال زیاد برای تبدیل سیم‌کارت به نسل پنجم نیز باید از همین روش استفاده کنید :

تبدیل سیمکارت همراه اول به یو سیم (USIM)

همراه اول سیم کارت یوسیم را برای استفاده‌ی کاربرانش از اینترنت 4G در نظر گرفته است و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه سیم کارت قدیمی خود را با این سیمکارت‌ها عوض کنید. چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد. راه اول این است مالک سیمکارت همراه کارت شناسایی معتبر به دفاتر خدمات همراه اول مراجعه کند و سیمکارت جدید را تحویل بگیرد. اما اگر مایل به رفتن به دفاتر همراه اول نیستید راه‌های دیگری هم پیش روی شماست می‌توانید کد دستوری *10*6#  را شماره گیری کنید و گزینه‌ی درخواست سیمکارت نسل چهارم را انتخاب کرده و در ادامه کدپستی ۱۰ رقمی خود را وارد کنید و پاکت حاوی سیمکارت جدید را طی چند روز تحویل بگیرید و به‌راحتی با اپلیکیشن‌های مختلف بسته اینترنت همراه اول را تهیه‌کنید. همچنین می‌توانید کد پستی خود را به شماره‌های ۸۹۳۸ یا ۹۹۰۰۰۹  پیامک کنید. با تماس با مرکز تماس همراه اول به شماره‌ی ۹۹۹۰ هم می‌توانید درخواست سیمکارت 4G کنید و آن‌ها با گرفتن کد پستی سیمکارت را برای شما ارسال می‌کنند. هنگام تماس با این شماره توضیحات لازم درباره‌ی تعویض سیمکارت هم به شما داده خواهد شد. پس از تعویض سیمکارت شماره‌ی شما تغییر نخواهد کرد اما اگر شماره‌ی تعدادی از مخاطبان خود را در سیم کارت ذخیره کرده‌اید حتما پیش از تعویض سیمکارت با یوسیم از آن‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

تعویض سیم کارت 3G ایرانسل با 4G یا 5G
 

ایرانسل هم برای کاربرانش راه‌های مختلفی در نظر گرفته است تا به‌راحتی سیم‌کارت قدیمی‌شان را با سیم‌کارت جدید تعویض کنند. روش اول این است که وارد سایت فروشگاه ایرانسل شوید و در منوی سیم‌کارت گزینه‌ی تعویض سیم‌کارت نسل سه یا چهار را انتخاب کنید و با واردکردن شماره تلفن، پرکردن فرم و دریافت کد پیگیری منتظر تماس ایرانسل برای تأیید نشانی بمانید. پس از تأیید نشانی سیم‌کارت در طی چند روز به شما تحویل خواهد شد. سپس باید *34# را شماره‌گیری کرده و واردکردن شماره کیت و PUK سیم‌کارت جدید سیم‌کارت قبلی را غیرفعال کنید و سیم‌کارت جدید را به‌جای آن قرار دهید.

روش بعدی‌ای که برای تعویض سیم‌کارت ایرانسل وجود دارد مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من است. در این اپلیکیشن باید از منوی اصلی «خدمات سیم‌کارت» را انتخاب کنید و سپس «درخواست تعویض سیم‌کارت» را بزنید. در ادامه ایرانسل با شما تماس خواهد گرفت و پس از تأیید نشانی دریافت سیم‌کارت می‌توانید در طی چند روز سیم‌کارتتان را در آدرس موردنظر تحویل بگیرید.

ایرانسل یک دستوری هم برای تعویض سیم‌کارت بدون مراجعه‌ی حضوری هم در نظر گرفته است. کد دستوری *555*10*2# را شماره‌گیری کنید و سیم‌کارتتان را در مدت کوتاهی تحویل بگیرید.

راه آخر هم این است که با یک کارت شناسایی معتبر به یکی از نمایندگی‌ها یا مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کرده و یک بسته‌ی بازگشت خریداری کنید. سپس می‌توانید با شماره گیری *34# و واردکردن کیت و PUK  سیم‌کارت جدید آن را فعال کنید.

فعال کردن قابلیت 4G برای سیم‌کارت رایتل

اگر از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کنید برای استفاده از قابلیت 4G نیاز به تعویض سیم‌کارت یا فعال‌سازی مجدد آن یا پرداخت هیچ نوع هزینه‌ی اضافی را ندارید. فقط کافی است لپ‌تاپ یا گوشی موبایل شما قابلیت 4G داشته باشد و در منطقه‌ای باشید که تحت پوشش نسل چهارم اینترنت رایتل قرار دارد. سپس می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی 4G/LTE از تنظیمات اینترنت دستگاه از اینترنت 4G استفاده کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496506