روسیه به تصمیم جنجالی انگلیس واکنش نشان داد

ایسنا نوشت:کرملین تصمیم انگلیس را در افزایش کلاهک‌های اتمی‌اش مورد انتقاد قرار داد وزارت خارجه نیز تصمیم انگلیس برای افزایش پتانسیل اتمی‌اش را تضعیف تلاش‌ها با هدف تقویت ثبات جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با محکوم کردن تصمیم انگلیس در تقویت پتانسیل اتمی‌اش در برابر تهدیدهای روسیه تاکید کرد که هیچ تهدیدی از جانب روسیه وجود ندارد در حالیکه تصمیم لندن بر امنیت جهانی اثر می‌گذارد.

پسکوف ادامه داد: ما از تصمیم انگلیس در افزایش کلاهک‌های اتمی‌اش اظهار تاسف می‌کنیم و می‌دانیم که این تصمیم تخریب کننده ثبات و امنیت استراتژیک بین‌المللی است.

بر اساس استراتژی جدید دفاعی انگلیس، این کشور پس از بریگزیت به دنبال افزایش کلاهک‌های اتمی خود از ۱۸۰ عدد به ۲۶۰ است و علت آن شرایط امنیتی متغیر است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز با اعلام اینکه تصمیم انگلیس به هرگونه مفهوم کنترل تسلیحاتی ضربه جدی زده، گفت: این تصمیم از نظر سیاسی بدون دلیل و مضر است و می‌توان گفت که حتی تضعیف کننده ثبات و امنیت بین‌المللی نیز هست. استدلال‌های ارائه شده در حمایت از این تصمیم، نادرست هستند.

این دیپلمات روس همچنین گفت، تصمیم لندن اتحاد پنج کشور سلاح هسته‌ای شناخته شده را در دفاع از رویکردهای مثبت در زمینه کنترل تسلیحات تضعیف کرده است.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =