هم نماینده دولت و هم رئیس کمیسیون تلفیق از کسب درآمد 54 هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند کردن یارانه​ها دفاع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که نمایندگانی چون توکلی و عباسپور، کسب چنین درآمدی را محال و غیرممکن می​دانستند؛ محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه 72.5 میلیون نفر برای دریافت یارانه از دولت ثبت نام کرده​اند، افزود: پرداخت یارانه به این افراد حدود 40 هزار میلیون تومان بودجه لازم دارد.

وی با بیان اینکه درآمد دولت از محل افزایش حامل​های انرژی در سال 90، 36 هزار میلیارد تومان است، افزود: این تنها محل کسب درآمد دولت نیست. کما اینکه درآمدی هم از محل افزایش قیمت نان (3.5 هزار میلیارد تومان)و یا محل​های دیگر وجود دارد. علاوه بر این مجلس اجازه 20 درصد افزایش قیمت حامل​های انرژی را داده است.

فرزین به بررسی جزئی​تر چگونگی درآمد 54 هزار میلیارد تومانی دولت از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها اشاره نکرد و گفت که توضیحات بیشتر را در جلسه صبح کمیسیون تلفیق داده است.

وی در واکنش به اظهارات توکلی که گفته بود، چهار هزار میلیلارد تومان از درآمد دولت در این زمینه حساب سازی است و در ارقام وجود ندارد هم گفت: این چهار هزار میلیارد تومان را از محل عوارض و مالیات به دست می​آوریم.

پس از وی، رضا عبدالهی رئیس کمیسیون تلفیق به دفاع از این مصوبه پرداخت. وی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه 90، خواستار درآمد 62 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها بوده، افزود: اما در کمیسیون تلفیق ان را به 54 هزار میلیارد تومان کاهش دادیم که 40 هزار میلیارد تومان آن سهم یارانه​های نقدی مردم است.

عبدالهی فارغ از اینکه با پرداخت یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان ماهیانه مردم موافق هست یا نه، ادامه داد: به هر حال ما در مقابل کار انجام شده دولت قرار داریم که چنین یارانه​ای را اعلام کرده​اند.  

او نیز از محاسبات صورت گرفته برای تحقق درآمد 54 هزار میلیارد تومانی دولت دفاع کرد و گفت: 40 هزار میلیارد تومان سهم خانوار است، 10 هزار میلیارد تومان سهم بخش تولید و چهار هزار میلیارد تومان هم از محل مالیات و عوارش دولت می​تواند کسب درآمد کند.

رئیس کمیسیون اصل تلفیق از نمایندگان خواست تا به این بسته به شکل کلی رای دهند تا دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها دچار مشکل نشود.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =