۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
مکرون: ایران نقض برجام را متوقف کند

فارس نوشت: «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی ایران را به نقض برجام متهم کرد و گفت ایران باید آن را متوقف کند.

«رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی از چند روز پیش برای رایزنی درباره آنچه «تهدید فزاینده برنامه هسته‌ای ایران» خوانده شده سفرش را به پایتخت کشورهای آلمان، فرانسه و اتریش آغاز کرده است.

مکرون در یک کنفرانس خبری در کاخ الیزه با حضور ریولین گفت فرانسه خواستار احیای مذاکرات هسته‌ای است. وی همچنین خواستار بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران و رسیدگی به برنامه موشکی ایران شد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ایران باید از وخیم‌تر کردن وضعیت [گفت‌وگوهای] هسته‌ای با انباشته کردن موارد نقض توافق وین خودداری کند. ایران باید اقدامات مورد انتظار را انجام دهد و به گونه‌ای مسئولانه رفتار کند.»

مکرون گفت پاریس، همکاری‌ها جهت احیای روند قابل اعتماد برای پایان دادن به این بحران را ادامه خواهد داد. وی در ادامه گفت: «این به معنی بازگشت به نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای و گنجاندن کنترل بر فعالیت‌ موشک‌های بالیستیک ایران [در توافق جدید] خواهد بود-چنانکه که از سال ۲۰۱۷ خواستار آن شده‌ایم.» 

دولت فرانسه در سال ۲۰۱۷ هنگام تلاش برای جلوگیری از خروج آمریکا از برجام پیشنهاد «توافق مکمل برجام» را به طرف‌های اروپایی پیشنهاد کرده بود که خواستار رسیدن به توافقات جدید با ایران در زمینه‌های موشکی و منطقه‌ای بود.

اظهارات ماکرون در کاخ الیزه در حضور رئیس رژیم صهیونیستی مطرح شد که در تلاش است فشارها بر ایران به دلیل برنامه هسته‌ای حفظ شوند.

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی چند روز پیش نوشته بود یکی از دیگر اهداف سفر ریولین رایزنی درباره تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری جهت رسیدگی به وقوع جرائم جنگی در اراضی فلسطین است.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =