هشت پیام روحانی در هشت نوروز ریاست جمهوری +جدول

هشمین و آخرین پیام نوروزی حسن روحانی از صدا و سیما پخش شد. به همین بهانه مروری بر پیام‌های او در دو دولت یازدهم و دوازدهم کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی در حالی پیام نوروزی ۱۴۰۰ را از رسانه ملی به گوش مردم رساند که آخرین پیام او در قد و قامت ریاست جمهوری بود. او در این پیام به آنچه در این هشت سال گذشت پرداخت و در نهایت گفت: «من به‌عنوان فرزند این ملت بزرگ، که از نوجوانی و از آغاز نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۱ تاکنون، قریب به شصت سال است که در عرصه‌های مختلف سیاسی و مسئولیت‌های گوناگون در خدمت این ملت بزرگ بوده‌ام و سرد و گرم و فراز و فرودهای تاریخ این ملّت را، از نزدیک لمس کرده‌ام، باور دارم که راه پیشرفت و گشایش و اصلاح امور در این کشور، تنها و تنها از جاده‌ی مشارکت و انتخابات می‌گذرد.» 

روحانی در هشت پیام نوروزی خود در ۸ سال ریاست جمهوری هم به مسائل اقتصادی و سیاسی و ...اشاره داشته هم از وعده‌هایش با مردم سخن گفت. او اولین پیام نوروزی را با کنار گذاشتن کدورت‌ها شروع کرد. او نوروز ۹۷ و در اولین پیام در دولت دوازدهم، از اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت و اعلام کرد مردم از اغتشاشات حمایت نمی‌کنند. 

فراز و نشیب‌های دولت روحانی کم نبود اما یکی از پر حادثه‌ترین سال‌ها مربوط به سال ۹۸ بود سالی که با سیل و خسارت‌های میلیاردی شروع شد با افزایش قیمت بنزین و اعتراضات آبان ۹۸ به اوج رسید و با شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶ مسافر آن نهایت یک زمستان پرحادثه را به ذهن‌ها سپرد و با بیماری کرونا به پایان رسید. روحانی در پیام نوروزی خود در سال ۹۹ به شهادت سردار سلیمانی و اسقاط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و با خانواده‌های کشته شدگان ابراز همدردی کرد. 

در جدول زیر نیم‌نگاهی به همه پیام‌های نوروزی روحانی در ۸ سال گذشته می‌اندازیم : 

سال

پیام‌های نوروزی حسن روحانی در دولت یازدهم

۹۳

*کینه‌ها، کدورت‌ها و کبرها را کنار بگذاریم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگریم.

*سال گذشته در زمینه سیاست خارجی قدم بسیار مهمی برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد یافت. توانستیم درباره مشکلی که به نام پرونده هسته‌ای و تحریمی که به ناروا علیه ملت ما وضع کرده بودند، در اولین قدم موفقیت‌آمیز، به توافقی ولو کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم و در واقع، ارّابه تحریم را متوقف کردیم.

*این دولت به مردم اطمینان می دهد که دو چندان برای بهبود معیشت مردم، تعالی اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مجدانه‌ای را در سال جاری برخواهد داشت.

۹۴

*هدف ما در سال جدید، رونق پایدار، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‌های جدید برای اشتغال بویژه برای جوانان عزیز، تحصیلکردگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست و در این زمینه با کمک شما مردم در سال جدید، قدم‌های نویی را برخواهیم داشت، صادرات غیرنفتی را افزایش خواهیم داد و زمینه اشتغال را فراهم خواهیم کرد.

*سال جدید، سال انتخابات است باید فضای بهتری را برای فعالیت احزاب بوجود آوریم، آستانه تحمل را بالاتر ببریم، سربلندی این ملت را به رخ بدخواهان بکشیم. به همه نشان دهیم که افکار مختلف را ما تحمل می‌کنیم

۹۵

*سالی که گذشت سالی پرافتخار، با خاطرات ماندگار برای ملت ما بود. از همان آغاز سال که رهبری معظم انقلاب فرمودند سال همدلی و همزبانی، همان همدلی و همزبانی و وحدت و انسجام بود که پیروزی‌های بزرگی را برای ما به ارمغان آورد. آنچه در سال‌های گذشته از دید جهانیان، بهانه‌ای برای تهدید علیه ملت ایران بود، یعنی فعالیت هسته‌ای، تبدیل شد به نمادی برای همکاری ملت‌های جهان با ایران عزیز

*ما می‌توانیم با تلاش و کوشش همگانی به رشد ۵ درصدی برسیم؛ رشدی که نسبت به همه کشورهای همسایه‌مان، ان‌شاءالله بیشتر باشد، رشدی که بتواند رونق اقتصادی را بسازد و کارگران بیکار ما را به کارخانه‌ها و مزارع برگرداند و رشدی که بتواند جوانان عزیز فارغ التحصیل ما را به بنگاه‌های اقتصادی بکشاند

۹۶

*سال جدید، سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز ما خواهد بود. سال جدید، سال اشتغال بیشتر برای جوانان ما خواهد بود. ما باید تلاش بیشتری را انجام دهیم و کمبودها را جبران کنیم.

*هم در سال ۹۵ و هم در سال ۹۴، صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات ما بود. اینجا باید دست مریزاد بگوییم به همه کارآفرینان ما، به همه صادرکننده‌های ما که موجب افتخار ملت بودند و هستند. و ما باید این راه را ادامه بدهیم.

*در انتخابات‌ گذشته گاهی وقت‌ها بوده که از لحاظ اخلاقی، کاستی‌هایی داشته‌ایم؛ آن کاستی‌ها را باید جبران کنیم. فرق انتخابات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، عمدتاً باید در بحث اخلاق و فضای مناسب اجتماعی باشد. باید رقابت در برنامه‌ها باشد. باید به شخصیت یکدیگر احترام بگذاریم. باید تلاش کنیم انتخاباتی که موجب سربلندی بیشتر ملت ایران، انتخاباتی که مایه ترس دشمنان و مایه امید دوستان ما در داخل و خارج باشد را برگزار کنیم.

سال

پیام‌های نوروزی حسن روحانی در دولت دوازدهم

۹۷

*مردم ما  وقتی دیدند در خیابان اغتشاشاتی وجود دارد و ممکن است امنیت جامعه‌شان به خطر بیفتد به صحنه آمدند و با صدای رسا اعلام کردند که انتقاد و اعتراض حق مردم است اما ملت فهیم ایران، بی‌قانونی و خشونت را تحمل نخواهد کرد.

*دشمنان ما در دنیا به فکر آن بودند که از آن بهانه برای شکستن ملت ایران استفاده کنند اما اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب وا داشت و به عظمت این ملت اعتراف کردند.

*البته ما فضای مجازی امن، آسان و ارزان، توأم با اخلاق و معنویت می‌خواهیم. در سایه این فضاست که مبارزه با فساد  و شفافیت را ادامه می‌دهیم و مردم ما شاهد شفافیت بیشتر در سال جدید خواهند بود.

۹۸

*سال گذشته، سال پیروزی بر تروریسم، سال پیروزی ملت ایران در مجامع بین المللی و در دادگاه بین‌المللی، سال ایستادگی ملت ایران و حماسه‌های باشکوهی چون ۲۲ بهمن و سال صبر، مقاومت و ایستادگی ملت بود.

*این دوره، دوره جنگ نظامی نیست که بر گروهی واجب کفایی باشد؛ ارتش و سپاه و بسیج در میدان نبرد باشند و ما در پشت جبهه کمک کنیم؛ امروز میدان نبردی است که آحاد مردم در این میدان باید حضور داشته باشند؛ غیبت حتی یک نفر هم می‌تواند خسارت بار باشد.

۹۹

* یک سردار را از ما گرفتند و هزاران سردار در این بدرقه باشکوه ساخته شد. همه مردم ما توانستند به جهانیان نشان دهند نه تنها ملت ایران که مردم عراق، سوریه، لبنان و حتی مردم کشمیر و برخی از کشورهای آفریقایی همه ندای مقاومت و ایستادگی را سر دادند و رزمندگان ما با غرش موشک در یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی این دژ پوشالین را فرو ریختند.  آنچنان این سیلی محکم بود که هنوز هم آمریکا حاضر نیست تلفات و خسارات خود را در این حادثه بیان کند.

*در کنار این همه حوادث تلخ و شیرین، خطای باورنکردنی یک فرد را هم شاهد بودیم و ۱۷۶ عزیز که عمدتا هموطنان ما بودند از این حادثه قربانی شدند، حادثه‌ای که همه مردم ما را متاثر کرد اما غم‌خواری و همنوایی مردم مرهم بزرگی بر دلهای همه آنهایی که عزیزان خود را از دست دادند و مرهمی بر دلهای همه بود و ملت ما به خوبی نشان داد که همه یکی هستند ، همه عضو یک پیکرند.

۱۴۰۰

*امروز دشمنان ملّت اعتراف کرده‌اند که با زبانِ زور و تهدید و تحریم نمی‌توان با ملت بزرگ ایران سخن گفت. لذا، پس از سه سال شکست، ناچارند دوباره به مسیر تعاملِ سازنده با ملت ایران بازگردند.

*در این هشت سال، ایران از وضعیت نیاز به واردات بنزین و گازوئیل، به موقعیت صادرکننده؛ و در گندم و برنج و شکر در مرز خودکفایی قرار گرفته است؛ و بر پایه‌ی این زیرساخت‌ها، کشور در آستانه‌ی ورود به یک دوره‌ی شکوفایی و رونق و ثبات اقتصادی قرار گرفته است و از سال ۹۹ آب ، برق و گاز برای خانواده‌های کم مصرف که قاعدتاً کم درآمد هم هستند مجانی شد.

*من به‌عنوان فرزند این ملت بزرگ، که از نوجوانی و از آغاز نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۱ تاکنون، قریب به شصت سال است که در عرصه‌های مختلف سیاسی و مسئولیت‌های گوناگون در خدمت این ملت بزرگ بوده‌ام و سرد و گرم و فراز و فرودهای تاریخ این ملّت را، از نزدیک لمس کرده‌ام، باور دارم که راه پیشرفت و گشایش و اصلاح امور در این کشور، تنها و تنها از جاده‌ی مشارکت و انتخابات می‌گذرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =