شاید باورتان نشود، اما تنها روش برای به آب انداختن کشتی‌های غول‌پیکر، این است که آنها را روی سطح شیب‌دار به سمت دریا هل می‌دهند تا به پهلو وارد آب شوند، به این امید که همه چیز درست پیش برود!

البته این کار آن‌قدرها هم بی‌حساب و کتاب نیست. برای این‌که کشتی سالم وارد آب شود، باید وزن کشتی در تمام طول آن به‌طور یکسان توزیع شده باشد تا وقتی روی سطح شیب‌دار سر می‌خورد، هیچ بخشی تحت فشار و تنش بیشتری نسبت به نقاط دیگر قرار نداشته باشد. اگر کشتی را از جلو به آب بیاندازیم، وزن کشتی روی انتهای آن متمرکز می‌شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه وارد می‌آید.

 

 

53

کد خبر 149820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    3 0
    جالب بود
  • بدون نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    2 0
    جالب بود
  • مهدی IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    1 0
    در مورد همه کشتیها این گونه نیست. مثلا نفت کشهای غول پیکر را در حوضچه های بسیار بزرگ خشک می سازند و بعداز تمام شدن کار کشتی درون حوضچه را از آب دریا پر می کنند. آنگاه به وسیله یدک کشها کشتی را به درون دریا می کشند.
  • شاهدی IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    3 0
    به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست
  • بدون نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    1 0
    جالب بود
  • بدون نام NL ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    1 0
    البته این تنها راه نیست.حوصچه خشک نیز راه دیگری است و در انتها درب ان باز و اب به دا خل امده و کشستی در اب شناذر شذه به بیرون میرود.چندین روش دبگر نبز وجود دارد
  • gholam reza IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    1 0
    چطوری باید دید ما که چیزی ندیدیم
  • اشکان IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    1 0
    اب توي كشتي رو چه طوری خالی میکنن ؟
  • حمید IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    1 0
    ما که چیزی ندیدیم شما چی
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    1 0
    جالب نبود چون نیومد شما دیدید واسه ما هم بگید
  • بدون نام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    1 0
    اون وقت چه قدر اب میپاشه این ور اون ور؟؟؟
  • امین IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    1 0
    حوضچه خشک یا dry dock اصطلاح دریایی این کار است .که البته خیلی راحتتر از به اب انداختن کشتی از پهلوست.البته از حوضچه خشک نتنها برای به اب انداختن کشتی ها استفاده میشود بلکه برای تعمیر کشتیها و بعضی سکوها نبز استفاده میشود.گاهی این سکوها دارای دریچه هستند وگاهی سکو ها با داشتن مخازن بزرگ در کنار دیواره سکو از اب پر شده و آهسته آهسته پایین می روند تا اب دور کشتی را بگیرد و کشتی را بلند کند. و بعد ازخارج شدن کشتی با یدککش یا نیروی محرکه خودش از حوضچه .اب داخل مخازن حوضچه با پمپهای قوی تخلیه شده و دوباره حوضچه به حالت قبل برمی گردد. کوچیک شما لیسانس علوم دریایی
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    0 0
    خیلی قشنگ بود.حیف که ما چیزی ندیدیم