سخنگوی هیات رئیسه در حمایت از طرح نظارت بر نمایندگان نطق کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن کوهکن نماینده لنجان با بیان اینکه مردم باید بدانند که نمایندگان همچون خود آنها دارای مصونیت قضایی نیستند و در برابر قانون باید پاسخگو باشند، افزود: مردم باید بدانند که نمایندگان هم اگرمرتکب جرمی شوند، باید در محکمه حضور یابند. این از افتخارات نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظارت، استطلاعی و استصوابی است، ادامه داد: کار هیات نظارت بر نمایندگان در این طرح، هیچ یک از این دو نیست و هرگاه گزارشی علیه نماینده​ای ارائه شود، به ان باید رسیدگی کند. البته این گزارشات حتما باید دارای  امضا باشد.

کوهکن با اشاره به دوران نمایندگی​اش خطاب به مطهری گفت: من بیشتر از شما مطلعم که برخی دستگاه​های نظارتی علیه نمایندگان ارائه می دهند که شما از ان مطلع نیستید و امکان دفاع از خودتان را هم ندارید. ما می خواهیم این گزارشات به خود مجلس بیاید و نمایندگان هم امکان دفاع از خود را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس رای کیفری به اینگونه دعاوی نخواهد داد، دخالت در کار قوه قضاییه را رد کرد و افزود: بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش ها در عموم مجالس دنیا، بر عملکرد نمایندگان نظارت می​شود و گزارشات علیه نمایندگان را بررسی می​کند تا اگر تهمت و افترا بود، از نمایندگان دفاع شود و اگر جرمی مرتکب شده بود، به وی تذکر داده شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يكي ازهزاران انديمشكي IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    "اگر جرمی مرتکب شده بود، به وی تذکر داده شود."اقاي كوهكن فقط تذكرداده شود؟اگرهمين؟پس بهترجمشكنيد