طرح توسعه بندر تجاری بهمن به بهره‌برداری رسید

طرح توسعه بندر تجاری بهمن شهر قشم با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه توسط رییس جمهوری اسلامی از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، بندر بهمن در زمینه تسهیل مبادلات و خدمات به تاجرانی که از طریق حمل و نقل دریایی اقدام به صادرات و واردات کالا می کنند، کمک می‌کند. 
براساس این گزارش، بخش نخست این طرح توسعه فضای آسفالت بندر بهمن به طول ۳۶۰ متر است که یک رمپ رو رو را نیز شامل می‌شود.
این امر به پهلوگیری همزمان شناورهای ۵۰۱۵ هزار و ۱۰ هزار تنی کمک کرده و باعث تسهیل در نقل و انتقال کالاها در شناورها می شود.
همچنین با توسعه این بندر امکان پهلوگیری همزمان هفت لنج باری و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها از هفت به ۱۴ فروند فراهم شد.
بخش دوم طرح توسعه بندر تجاری بهمن، لایروبی یک میلیون مترمکعب فضای حوضچه بندرگاه است که این طرح در زمان اجرا برای ۱۰۰ نیرو اشتغال ایجاد کرد.
شایان ذکر است؛ ۲۷ طرح  با اعتبار ۲۴۰ میلیون دلار و ۱۷ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلات، عمرانی و گردشگری طی مراسمی توسط رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
این طرح‌ها در زمان ساخت برای یک هزار و ۲۸۶ نفر و پس از بهره برداری برای چهار هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =