روایت گیتی معینی از بی‌رحمی‌های دنیای بازیگری

میزان نوشت: بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» گفت: وقتی نقشی سخت و تازه به من پیشنهاد می شود با اینکه سنی از من گذشته اما عین یک کودک ذوق می کنم، استرس می گیرم و احساس می کنم برای اولین بار است که بازیگری را تجربه می کنم، از نظر من زیبایی حرفه بازیگری هم در همین است.

گیتی معینی درباره سالها حضورش در عرصه بازیگری گفت: برای من بازیگری شوری تمام ناشدنی است، با اینکه سالها در این عرصه فعالیت کرده‌ام اما هنوز وقتی نقشی تازه و جدید به من پیشنهاد می شود سر از پا نمی شناسم. 

وی در همین راستا ادامه داد: وقتی نقشی سخت و تازه به من پیشنهاد می شود با اینکه سنی از من گذشته اما عین یک کودک ذوق می کنم، استرس می گیرم و احساس می کنم برای اولین بار است که بازیگری را تجربه می کنم، از نظر من زیبایی حرفه بازیگری هم در همین است.

بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» نپرداختن به کاراکترهای میانسال و کهنسال را مشکلی بزرگ خواند و ادامه داد: متاسفانه خلاف سینمای جهان در سینمای کشور نقشی برای بازیگرانی با سنین من نوشته نمی شود، اکثرا نقش های منفعل و گذری برای ما نوشته می شود، در صورتی که اگر نقش یک مادر و یا پدر تاثیرگذار را برای بازیگرانی با سن من بنویسند، می تواند در راهنمایی و الگوبخشی به جوانان هم موثر باشد. 

وی در همین رابطه تصریح کرد: سینما جذاب ترین و مهمترین هنر قرن معاصر است، سینما می تواند انتقال فرهنگ داشته و به رشد و تعالی جامعه کمک کند، به همین خاطر تاکید دارم که سینماگران می توانند به مفاهیم مهم خانواده پرداخته و در همین را تمرکز خود را از سینمایی که تنها روی بازیگران جوان چهره می پردازد بردارند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره جوانانی که به بازیگری علاقه دارند اضافه کرد: من به همه جوانان عاشق بازیگری حق می دهم، این حرفه بسیار جذاب است، همه دوست دارند مرکز توجهات باشند اما جوانان بدانند که این حرفه میانسالی و پیری را هم دارد، آن وقت شما کنار گذاشته می شود و یا سالی یکبار نقش خوبی به شما پیشنهاد می شود. 

وی در همین راستا اضافه کرد: من به جوانان پیشنهاد می کنم که اگر می خواهند در این حرفه پا بگذارند باید با تمام وجود حاضر شوند، بازیگری به واقع شغل سختی است که عشق می طلبد، جوانان بازیگر بدانند که علم و آگاهی یک بازیگر را همیشه در صدر توجه قرار می دهد پس توصیه می کنم که همیشه مطالعه کنند و به حرف بزرگان بازیگری توجه داشته باشند. 

بازیگر سریال «سر دلبران» ادب و احترام را خصیصه یک هنرمند واقعی دانست و اضافه کرد: از نظر من آنهایی در رشته بازیگری موفق خواهند بود که ادب داشته و همیشه احترام بزرگترهای خود را حفظ کنند، این رشته بسیار بی رحم است، ممکن است یک روز در اوج باشید و یک روز در فرود، پس هیچگاه نباید به آنچه هستید مغرور شوید زیرا هیچ چیز در بازیگری همیشگی نیست و ممکن همه چیز در یک شب برای شما عوض شود. 

معینی در همین رابطه اذعان کرد: به شخصه امیدوارم که نسل جوان کارگردان توجه بیشتری به پیشکسوتان بازیگری داشته باشند، مطمئنا آنها می توانند با تجربه خود کیفیت یک اثر را بالا ببرند. 

بازیگر فیلم سینمایی «دعوت» با اشاره با فرارسیدن سال نو خاطرنشان کرد: در ابتدا سال نو را به همه مردم سرزمینم تبریک می گویم، امیدوارم امسال دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان بر اثر بیماری کرونا نباشیم، امیدوارم این بیماری منحوس هرچه سریعتر از بین برود و ما هم بتوانیم با عشق در کنار هم زندگی کنیم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    7 0
    گیتی معینی هنرپیشه واقعا بی ریا خوش اخلاق بازیگر توانا ایکاش همه هنرپیشه های زن از خانم معینی الگو بگیرند نه اینکه عین کالا و ویترین روزبروز عکسشان را بگذارند اینگار خدا تنها اورا افریده‌‌‌ خانم گیتی معینی عین خواهرم است