۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱

سند جامع پیشگیری از اعتیاد هفته گذشته به دستگاه‌های عضو و مرتبط با ستاد در سطوح ملی و استانی ابلاغ شد.

مطابق ماده 15 قانون اصلاحیه مبارزه با موادمخدر، وزارت رفاه و تامین اجتماعی مکلف شده است تا معتادانی که نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای هستند را بیمه کند.

محمدنجار وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: پیش‌نویس و آیین‌نامه ماده 15 قانون اصلاحیه مبارزه با موادمخدر آماده شده است و امیدواریم اعتبارات پیش‌بینی شده برای بیمه معتادان در بودجه 90 تصویب شوند و این قانون هر چه زودتر اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، بیان داشت: امسال ستاد، تکالیف پرباری دارد و ما نیز به دنبال ایجاد تحرک جدی در استان‌های کشور هستیم تا با تعامل و همکاری شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌ها، به‌طور جد یک کار جهشی در اجرای برنامه‌های ستاد ایجاد کنیم.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، کاهش میزان اعتیاد به موادمخدر در کشور را هدف نهایی سند جامع پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: این سند، ‌طی برنامه پنجم توسعه، به‌عنوان نقشه راه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری در کانون‌های هدف همچون خانواده، محیط‌های کاری و آموزشی و محله‌ها اجرا می‌شود.

وی به تشریح مهمترین برنامه‌های ستاد در سال 90 پرداخت و گفت: سند جامع پیشگیری از اعتیاد هفته گذشته به دستگاه‌های عضو و مرتبط با ستاد در سطوح ملی و استانی ابلاغ شد که با توجه به بندهای چهارم، نهم و دهم سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در امر مبارزه با موادمخدر،‌ انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری در سطح ملی و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سطح استانی برای اجرایی کردن مفاد مندرج در این سند،‌ اقدام کنند.

وی افزود: سند جامع پیشگیری از اعتیاد به‌عنوان نقشه راه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری، ‌طی برنامه پنجم توسعه کشور، در کانون‌های هدف همچون خانواده، محیط‌های کاری و آموزشی و محله‌ها اجرا خواهد شد و هدف نهایی آن کاهش میزان اعتیاد به موادمخدر در کشور است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه پنجساله پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح کشور می‌باشد و مقرر است طی این دوره زمانی،‌ حداقل 40 درصد از جمعیت کشور، ‌تحت پوشش برنامه‌های استاندارد پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند.

نجار در ادامه، تکمیل و توسعه مراکز اقامت اجباری درمان (برحسب ماده 16 قانون اصلاحیه) و راه‌اندازی اردوگاه‌هایی با شرایط خاص برای محکومان موادمخدر را از دیگر برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاری مطرح و تاکید کرد: طبق قانون این مراکز باید در تمام استان‌های کشور احداث شوند.

وی اظهار داشت: تکمیل مراکز اقامت اجباری درمان معتادان در 5 استان کشور در مرحله نهایی است و در حال حاضر امکانات پذیرش مددجویان در شیراز آماده شده و در تهران نیز مراحل پذیرش آغاز گردیده است.

محمدنجار افزود: در این مراکز که فرد معتاد براساس حکم قاضی نگهداری می‌شود، در کنار حمایت‌های درمانی وی، کار بازتوانی‌ و افزایش توانمندی‌‌های وی نیز صورت می‌گیرد و این موضوع یک تحول اساسی در درمان اعتیاد در کشور ما ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: دستورالعمل مراکز دولتی و مجاز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (موضوع ماده 16 قانون اصلاحیه) ناظر بر مراکز اقامتی درمان اجباری تا چند روز آتی ابلاغ می‌شود.

232<45/p>

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =