۰ نفر
۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
افزایش ۱۰ درصدی شیوع کرونا در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری‌ها در استان کرمان حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حمیدرضا رشیدی‌نژاد  در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار و تعدادی از مدیران استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: با توجه به سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی شیوع بیماری کرونا و آمار مبتلایان در سطح استان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری‌ها در استان کرمان حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است ادامه داد: روند افزایشی مبتلایان در کشور محسوس است اما در استان کرمان این روند قابل کنترل بوده و کاملاً محسوس نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کمیته هماهنگی استان برای تزریق واکسن کرونا در استان تشکیل شده است عنوان کرد: حدود ۱۳ هزار دوز واکسنی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی داشته‌ایم که طبق اولویت‌بندی به کادر درمان، سالمندان، جانبازان و معلولان و پاکبانان شهرداری تزریق شده است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در کشور به‌دلیل بدقولی کشورهای تولیدکننده واکسن آن گونه که باید محقق نشده و امیدواریم در آینده بهتر شود گفت: متعهد هستیم واکسنی که وارد استان می‌شود با نظارت به افراد دارای اولویت و واجد شرایط تزریق شود.

در این جلسه حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: روند کاهشی بیماری در استان کرمان متوقف شده و در حال حاضر روند مبتلایان کرونا در استان ثابت است.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان با قوت بیشتری اجرا می‌شود گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نیز در ایام نوروز توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه بیان کرد: ستاد کرونا باید شیوه‌نامه‌ای برای برگزاری مراسم مذهبی در شهرها با توجه به وضعیت رنگ‌بندی آنها تدوین و اعلام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مراسم مذهبی را نمی‌توان به‌طور کامل تعطیل کرد گفت: درخواست داریم که شیوه‌بندی برگزاری مراسم هر چند سختگیرانه تدوین و اعلام شود.

در این جلسه سرهنگ محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان کرمان در حال اجرا بوده و تشدید هم شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در جنوب و شرق استان با مشکلاتی روبه‌رو است و به کندی اجرایی می‌شود گفت: انتظار می‌رود دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرمانداران در این مناطق بهتر عمل کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =