خرید آنلاین زعفران اصل با مناسب‌ترین قیمت

از حدود ۳۰۰ سال پیش زعفران در ایران باستان کشت می‌شد و به‌دلیل خواص دارویی زعفران آن بسیار مورد توجه بوده است. امروزه نیز این طلای سرخ جایگاه ارزشمندی دارد و جز ادویه‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. ایران توانسته تا الان با گسترش کشت و صادرات خود، حدود ۸۰% نیاز جهانی به این ادویه خوش‌رنگ و خوش عطر و طعم را تامین کند. اما متاسفانه اخیرا با ورود زعفران تقلبی از کشورهای همسایه، خرید زعفران با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. تنها توصیه ما به شما این است که برای رفع این مشکل، پیش از خرید زعفران از اعتبار فروشگاه آن اطمینان حاصل کنید. به‌خصوص در شرایط فعلی همه‌گیری ویروس کرونا که بیشتر خریدها به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

اگر قصد خرید اینترنتی زعفران اصل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

فوائد سلامتی و خواص دارویی زعفران

خرید آنلاین زعفران اصل با مناسب‌ترین قیمت

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴، در گذشته از زعفران به صورت خوراکی و موضعی برای درمان بیماری‌های پوستی، مشکلات تنفسی، ضعف بینایی، درد، تب، سرماخوردگی، بیماری‌های روانی، مشکلات زنان، اختلالات جنسی و عفونت‌ها استفاده می‌شده است. پیش از خرید زعفران باید بدانید که بیش از ۱۵۰ ماده شیمیایی فعال در آن وجود دارد، اما کلیدی‌ترین آن‌ها آنتی‌اکسیدان‌های کروستین، کروسین، پیکروکروسین و سافرانال است که مسئول رنگ، طعم و بوی زعفران هستند. اگرچه مصرف ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری از عصاره این ادویه برای بسیاری از افراد بی‌خطر تلقی می‌شود، اما بهتر است خانم‌های باردار آن را مصرف نکنند. زیرا خطر سقط جنین در آن‌ها وجود دارد. طبق مطالعات جدید، خرید زعفران و مصرف منظم آن در غذا و یا به‌صورت چای و دمنوش، دارای فوائد سلامتی زیر است:

· زعفران به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های اختصای خود، قدرت این را دارد که از بدن در برابر استرس‌های اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. استرس‌های‌ اکسیداتیو در بروز بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سرطان، آلزایمر، التهاب مزمن بدن، بیماری‌های خودایمن، بیماری‌های مربوط به چشم، بیماری‌های مربوط به مغز و بیماری‌های قلبی و عروقی نقش دارند.

· مطالعات اولیه نشان می‌دهند که زعفران برای درمان اختلالات خلقی مفید است. در یکی از تحقیقات اخیر، ۶۰ فرد مورد مطالعه پس از دریافت روزانه ۵۰ میلی‌گرم زعفران به مدت ۱۲ هفته توانستند بهبود قابل توجهی در وضعیت افسردگی خود احساس کنند. در واقع زعفران نیز مانند داروهای ضد افسردگی (فلوکستین، سرترالین و سیتالوپرام) می‌تواند میزان دوپامین و سروتونین مغز را افزایش دهد، اما بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی!

· اخیرا در ژاپن از مکمل‌های زعفران به‌صورت قرص برای کاهش وزن استفاده می‌شود. زیرا قابلیت این را دارند که با کاهش ولع جلوی پرخوری را بگیرند. از نظر محققان، زعفران میزان سروتونین مغز را افزایش می‌دهد و در نتیجه مانع از پرخوری اجباری و افزایش وزن می‌شود. از طرفی اثرات بهبود روحیه و تقویت خلق‌وخوی زعفران می‌تواند در کاهش تعداد میان‌وعده‌ها نقش داشته باشد.

· اخیرا زعفران به میزان اندک در بسیاری از مکمل‌های غذایی تقویت بینایی دیده می‌شود. زیرا چندین مطالعه نشان داده‌اند که می‌تواند در کنترل مراحل اولیه بیماری تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD) مفید باشد. در یکی از تحقیقات، خرید زعفران و مصرف روزانه آن به مدت ۳ ماه توانست عملکرد و قدرت بینایی را در مبتلایان به این بیماری بهبود بخشد.

· تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که زعفران ممکن است از تجمع و رسوب پلاک‌های بتاآمیلوئید در مغز انسان جلوگیری کند و بنابراین در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا بهبود آن مفید باشد. نتایج یک کارآزمایی بالینی بر روی بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ‌نشان داد که مصرف ۳۰ میلی‌گرم زعفران در روز به مدت ۲۲ هفته می‌تواند مشابه داروی دونپزیل قدرت شناختی آن‌ها را افزایش دهد.

· بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ از مجله زنان و زایمان انگلیس، عصاره زعفران می‌تواند به تسکین علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند. پس از مصرف روزانه مکمل‌های زعفران در طول دو دوره قاعدگی، شرکت‌کنندگان در این مطالعه کاهش قابل توجهی در علائم PMS داشتند.

البته از نظر محققان، استفاده از زعفران یا مکمل‌های آن در دوزهای بیشتر از ۳۰ تا ۵۰ میلی‌گرم می‌تواند با عوارض خفیفی مانند حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و خشکی دهان است همراه باشد. در طب سنتی از زعفران در دوزهای بالا (پنج گرم) برای سقط جنین استفاده می‌شده است.

دوز ایمن و موثر برای مصرف روزانه زعفران

طبق مطالعات بالینی صورت‌گرفته، رایج‌ترین دوزهای موثر زعفران در آزمایشات بالینی ۳۰ میلی‌گرم تا ۵۰ میلی‌گرم در روز است. پیش از خرید زعفران باید بدانید که به‌عنوان یک مکمل غذایی، می‌توانید روزانه حداکثر ۱.۵ گرم زعفران با خیال راحت مصرف کنید. در صورت مصرف در دوزهای بالاتر از ۵ گرم، سمی محسوب می‌شود و در دوزهای بیش از ۲۰ گرم در روز می‌تواند کشنده باشد.

شرایط نگهداری از زعفران

پس از خرید زعفران، در مورد ویزگی های بسته بندی زعفران نحوه نگهداری از آن نیز باید به نکاتی توجه کنید. بهتر است آن را در یک ظرب شیشه‌ای یا پلاستیکی در بسته به دور از نور، گرما و رطوبت قرار دهید، به‌خصوص اگر به‌صورت پودر شده است. زیرا در غیر این صورت اسانس زعفران تبخیر می‌شود و حتی ممکن است خواص دارویی خود را نیز تا حدی از دست بدهد.

آیا امکان خرید آنلاین زعفران اصل و غیر تقلبی وجود دارد؟

خرید آنلاین زعفران اصل با مناسب‌ترین قیمت

همه ما انتظار داریم پس از خرید زعفران، با یک محصول تقلبی مواجه نشویم. به‌خصوص اینکه هر ساله شاهد افزایش قیمت زعفران به‌دلیل افزایش نرخ ارز و تورم هستیم. می‌توان گفت که در شرایط کنونی، واقعا خرید زعفران صادراتی و اصل با قیمتی مناسب به یک دغدغه تبدیل شده است. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی زعفران بینا با سابقه درخشان خود توانسته اعتبار و اطمینان کافی را در میان مشتریان خود بدست بیاورد. زیرا تمامی محصولات این فروشگاه آنلاین مانند زعفران، زرشک و خشکبار، انواع چای و دمنوش، انواع ادویه، نبات و شیرینی‌جات و عسل دارای ضمانت اصالت کالا هستند. خرید زعفران در این فروشگاه تحت نظارت تیم قوی پشتیبانی آن است و در صورت بروز مشکلی در فرآیند خرید، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با آن‌ها تماس بگیرید. با توجه به افزایش کلاهبرداری یا همان فیشینگ در خریدهای اینترنتی، فروشگاه اینترنتی بینا تصمیم گرفت که یک درگاه مستقیم از بانک ملت برای خریداران خود فراهم کند که از هر نظر بالاترین میزان امنیت را دارد. پک‌های هدیه زعفران بینا یکی از پرطرفدارترین نمونه‌ها در ایران هستند. زیرا علاوه بر کیفیت بالا و ظاهر زیبای خود قیمت بسیار معقولی دارند. پس از ثبت سفارش، در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانید زعفران اصل (زعفران قائنات) را به‌کمک ناوگان حمل‌ونقل اختصاصی فروشگاه بینا درب منزل دریافت کنید.

بنابراین در یک کلام می‌توان گفت که فروشگاه اینترنتی زعفران بینا رویای خرید زعفران اصل و صادراتی به‌صورت آنلاین و با بهترین شرایط را برای اکثر ما محقق کرده است.

به دلیل عرضه مستقیم محصولات از نظر کیفیت و قیمت کاملا مناسب و رقابتی بوده و همچنین برای خریداران کلی و جزئی و پک های هدیه سازمانی توصیه می شود.

 پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را از دست ندهید!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499358