آمریکا و سازمان ملل در برابر شروط صنعاء عقب‌نشینی کردند

فارس نوشت:آمریکا و سازمان ملل پذیرفته‌اند که طبق شروط دولت صنعاء، مسائل حقوق بشری و انسانی را از امور نظامی و سیاسی جدا کنند.

مسقط، پایتخت عمان این روزها شاهد فعالیت و رفت و آمدهای سیاسی و دیپلماتیک زیادی است و گفت‌وگوهای فشرده‌ای در راستای نیل به یک راه‌حل سیاسی برای پایان جنگ یمن صورت می‌گیرد و در همین حال «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) گفت که سازمان ملل و آمریکا روند جدیدی را در مذاکرات در پیش گرفته‌اند.

به نوشته وبسایت الخبر الیمنی، او گفت که عمان به عنوان میانجی، به هیأت دولت صنعاء خبر داد که «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن در خصوص جدایی امور بشردوستانه با مسائل سیاسی و نظامی (طبق خواسته صنعاء) افکار و اندیشه‌های جدیدی دارد و به همین دلیل بود که هیأت دولت صنعاء پس از ماهها دوباره حاضر به دیدار با نماینده سازمان ملل در مسقط شد.

به گفته وی «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل و «تیموتی لیندرکینگ» نماینده دولت آمریکا که اکنون در ریاض به سر می‌برند، تلاش دارند تا مقامات سعودی را به پذیرش خواسته دولت صنعاء مجاب کنند.

الخبر الیمنی در ادامه به نقل از منابع خود نوشت که نمایندگان آمریکا و سازمان ملل به مقامات دولت منصورهادی نیز گفته‌اند که باید امور بشردوستانه را از دیگر مسائل جدا کنند و این موضوع برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد.

با این حال مقامات دولت سعودی پیش از اینکه گریفیتس و لیندرکینگ به ریاض برسند، شروع به تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی کرده و مدعی شدند که آمریکا و غرب در حال همکاری با «حوثی‌ها» است تا از این راه پشاپیش با خواسته آن‌ها مخالفت کرده باشند. 

شروط هیأت دولت نجات ملی همچنان که بارها اعلام کرده‌اند، بازگشایی کامل فرودگاه صنعاء بدون محدودیت سفر به هر نقطه جهان، رفع محاصره از بندر الحدیده و توقف کامل حملات هوایی و زمینی است. برخی شروط دیگر نیز وجود دارد که هیأت صنعاء از هیأت‌های آمریکا و سازمان ملل خواسته است تا با طرف سعودی مطرح کنند.

روزنامه اخبار الیوم یمن روز گذشته نوشت که هیأت‌های آمریکایی، اروپایی و سازمان ملل به هیأت صنعاء قول داده‌اند که رضایت دولت سعودی برای انجام تغییرات در طرح اخیرا خود را جلب کنند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Asghar IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    مرحبا الیمن المقاوم المتحد نصرمن الله و فتح قزیب
  • رسول IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    یمنی ها باید. خواستاراعلام تجاوز عربستان به یمن را در دستور کار و خواسته هایشان در نظر بگیرند.تا از امتیازات بعدی آن استفاده کنند