۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مینی فرز چی بخرم؟ چه مشخصات و کدام برند؟   

در هر حیطه، حرفه و صنعتی که فعال و مشغول به کار باشید، محال است بارها در مورد معیارهای یک خرید خوب از خود سؤال نکرده یا از سوی سایرین مورد سؤال واقع نشده باشید؛ مخصوصاً اگر یکی از افراد موفق حیطه کاری خود باشید. یکی از این سوال های کلی در حوزه ابزار این است که اساساً مینی فرز چی بخرم؟ کدام مدل خوب است؟ و بسیاری دیگر از پرسش‌ها که همگی یک دغدغه مشترک دارند: انتخاب بهترین مینی فرز.

بر همین مبنا بر آن شدیم تا در طی یک یادداشت، تا حد امکان بیشترین کمک ممکن را برای عبور متقاضیان خرید مینی فرز از سردرگمی و ابهام به عمل آوریم. در ادامه قرار نیست با معرفی صرف یک برند یا یک مدل خاص همراهتان باشیم؛ ما معیارهای خرید بهترین مینی فرز را بسته به نیازهای خودتان، در کنار برخی برند های موفق در هر معیار، به شما معرفی می‌کنیم. اجازه دهید با معیارها، کار را شروع کنیم.

اساساً مینی فرز چیست؟

پیش از هر چیز یکی از پرسش‌های مهمی که گاها خریداران تازه کار در ذهن دارند این است که مینی فرز چیست و چه تفاوتی با فرز دارد.

در نظر داشته باشید که در بازار مختص به این صنعت، فرز ها بسته به توان خروجی که دارند، در چند سطح دسته بندی می شوند. مینی فرز ها، به دسته‌ای از فرز ها اطلاق می‌شود که معمولاً بین 650 وات الی حداکثر 1100 وات توان خروجی دارند. پس در نظر داشته باشید که در صورت تلاش برای خرید مینی فرز، در عمل باید محصولاتی در این بازه توانایی را انتخاب کنید. هرچند ممکن است بتوان توصیف ها و خصوصیات ساختاری دیگری برای شناخت این ابزار تعریف کرد اما دقت به توان خروجی محصول، یکی از بهترین شاخص ها در این انتخاب است.

توان خروجی؛ هر قدر بیشتر بهتر؟

در نظر داشته باشید که تصمیم گیری در این مورد وابسته به نیازهای خود شماست. پر واضح است که قدرت بیشتر معمولاً نمی‌تواند یک شاخصه منفی برای چنین محصولی باشد اما اگر با محدودیت بودجه مواجه شوید، ناگزیر به تعیین سطح نیاز خود هستید. بر همین مبنا، شاید قاعده کلی و مطلقی وجود نداشته باشد اما تجربه چندین و چندساله کارشناسان نشان می‌دهد که اساساً مینی فرز ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

  • مینی فرز های نیمه صنعتی(خانگی): محصولات این دسته بین 650 الی 800 وات توان خروجی دارند و برای مصارف مختلف خانگی، پاسخگوی انتظارات هستند.
  • مینی فرز های صنعتی: این دسته بیش از 800 وات و تا حداکثر 1100 وات توان خروجی دارند و کاربردی حرفه ای تر در محیط های تخصصی و صنعتی دارند.

فروشگاه ابزار آچاریست در هر دو دسته، محصولات متعددی را در سبد فروش خود قرار داده است. به طور مثال در رده مینی فرز نیمه صنعتی، محصولات موفقی مانند مینی آنکور (A2) یا رونیکس (3130 Slim) را با توجه به عملکرد و سابقه عالی که دارند، به خریداران پیشنهاد می‌کند. در سطح صنعتی نیز محصولات قابل اتکا و باکیفیتی مانند مینی فرز رونیکس (3112) و رونیکس (3100) را به کاربران خود پیشنهاد می‌کند. البته دایره انتخاب در فروشگاه ها فقط محدود به این مدل ها نیست و این موارد صرفاً مدل‌های پیشنهادی هستند.

مینی فرز آنکور A2

آنکور (A2) با توان 750 وات در دسته مینی فرز خانگی قرار می‌گیرد

منبع تغذیه؛ سیم دار یا شارژی؟

ممکن است در نگاه اول اغلب خریداران جذب مینی فرز شارژی شوند اما در واقعیت داستان فرق دارد. ما در این مورد به شما توصیه می‌کنیم تا حد امکان مدل های سیم دار یا همان برقی را انتخاب کنید و در صورت اجبار به جابجایی و الزام به بالا بودن سطح ویژگی قابل حمل بودن در محیط های دور از انشعاب و پریز برق، به سراغ مدل‌های شارژی بروید.

متأسفانه تجربه نشان داده که اغلب انواع مینی فرز شارژی به مرور زمان با ضعف توان (به خاطر افت کیفیت باتری) مواجه شده و با کاهش عمر باتری، به مرور قابلیت‌های خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که حتی از نظر توان خروجی نیز، مدل های سیم دار یا همان برقی دست بالاتر را دارند. با این وجود بهتر است در خرید این ابزار برای مدل های سیم دار اولویت قائل شوید. در فروشگاه مجهز آچاریست، با بیش از 40 مدل مختلف از مینی فرز برقی می تواند انتخاب های خوبی را در این دسته در اختیار شما قرار دهد.

در خرید مینی فرز های شارژی، کیفیت ساخت اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند!

مینی فرز دیمر دار یا بدون دیمر؟

پیش از پرداختن به اینکه آیا ویژگی مذکور اهمیت دارد یا خیر، اجازه دهید ماهیت آن را بررسی کنیم. دیمر دار بودن یک ابزار، بدان معنی است که سرعت وسیله توسط کاربر قابل تنظیم است؛ این در حالی است که در مینی فرز های بدون دیمر، سرعت گردش دیسک ثابت بوده و کاربر اراده ای برای تنظیم آن ندارد. شایان ذکر است که مینی فرز دیمر دار، به طور معمول سرعت گردشی بین 3000 تا 11000 دور در دقیقه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ کاربر توسط یک کلید یا شاسی خاص می‌تواند سرعت را افزایش یا کاهش دهد. این در حالی است که انواع بدون دیمر، به طور ثابت، بسته به مدل آن، معمولاً 10000 یا 11000 دور در دقیقه را در اختیار کاربر قرار داده و این میزان قابل تغییر نیست.

مینی فرز 3100 رونیکس

مینی فرز 3100 یکی از مدل‌های توانمند و قابل اتکای دیمر دار برند رونیکس است.

آیا خرید مینی فرز دیمر دار الزامی است؟

باید اذعان داشت که این موضوع به سطح نیازمندی‌ها و بودجه شما بستگی دارد؛ در حالی که ممکن است در شرایط برابر، محصولات دیمر دار قیمت بیشتری داشته باشند، این شما هستید که باید در این مورد تصمیم‌گیری کنید. اما سوای این موضوع، به عنوان یک راهنمایی، باید خاطرنشان کرد که اساساً برای مصارف نیمه صنعتی یا همان خانگی، مینی فرز دیمر دار بسیار کلیدی و کاربردی‌تر است.

نباید فراموش کنیم در کاربرد های خانگی، با توجه به اینکه معمولاً یک مینی فرز برای کاربرد های متعدد خریداری می‌شود و باید پاسخگوی نیازهای متفاوتی باشد؛ مانند برش چوب، برش فلز یا پولیش. در محصولات دیمر دار کاربر مشکلی برای این موضوع نداشته و به سادگی می‌تواند، به طور مثال، با کاهش سرعت گردش به 3000 دور، برش چوب را نیز انجام دهد. در صورتی که اگر قصد برش چوب با همان سرعت بالای 11000 دور را داشته باشید، قطعاً سطح مقطع برش و قطعاتی با سوختگی و مشکل مواجه می‌شوند!

فروشگاه ها با در نظر داشتن طیف وسیع نیاز های کاربران ، انواع مختلفی از مدل های دیمر دار و بدون دیمر را در سبد محصولات خود قرار داده اند. در بخش مینی فرز دیمر دار شاهد محصولات جذابی مانند رونیکس (3100) هستیم. در دسته بدون دیمر ها نیز گوناگونی قابل قبولی به چشم می‌خورد.

مینی فرز 3112 رونیکس

رونیکس مدل 3112 یکی از مینی فرز ها صنعتی است که 860 وات توان دارد

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499823