میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در گیلان ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاین از رشت :  حسن رخ شاد اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های گیلان افزایش یافته که بیانگر اثرات دورهمی‌ها و مسافرت‌های نوروزی در گیلان است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ۳۲۸ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان گیلان بستری هستند.

رخ شاد خاطرنشان کرد: ۸۱ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۸۱ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه مسافران نوروزی و مردم گیلان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: طبق آمار میزان ماسک زدن مردم در گیلان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رخ شاد افزود: دورهمی‌ها اثرات خودش را در تعداد بستری‌شدگان استان نشان داده و باید این را بدانیم که در صورت انتقال کرونا در دورهمی‌ها اثرات آن تا دو هفته پس از تجمع نماینگر می‌شود لذا این افزایش تعداد بستری‌ها مربوط به حدود ۱۲ روز گذشته است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان تصریح کرد: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی شهرستان رودسر از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده که این امر می‌طلبد تا شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =