۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
پدر شهیدان فتحی به فرزندان شهیدش پیوست

مرحوم حاج «علی فتحی» پدر شهیدان «نادر و ناصر فتحی» به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ مرحوم حاج «علی فتحی» پدر شهیدان «نادر و ناصر فتحی» بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «نادر فتحی» در بیست و هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۲ در چنگوله و برادرش شهید «ناصر فتحی»  در بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۶۲ در فاو عراق به شهادت رسیدند.

روستای یکن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ۴ هزار نفر جمعیت و ۹۰۰ خانوار دارد و اهالی آن در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده و برادران شهید "مصطفی"، "اسدا..." و "عباس احمدی"، "ناصر" و "نادر فتحی"، "علیرضا" و "عقیل نجاری" و "رمضان" و "ناصر سرابی" را تقدیم نظام همیشه سرافراز جمهوری اسلامی کرده اند.

از دیگر شهدای این روستا می توان به سردار مصطفی احمدی فرمانده ناحیه ۲ بسیج همدان و امیر اردشیر شمس فرمانده گردان نظامی ارتش در کامیاران اشاره کرد که سال ۵۸ به وسیله کومله به شهادت رسیده و پیکرش به وسیله گروهک ضد انقلاب قطعه قطعه شد.

جانباز شهید حسین عطایی مشفق هم از دیگر شهدای یکن‌آباد است که یک چشم و انگشت خود را در عملیات والفجر۸ و کربلای ۴ از دست داد، اما دست از مبارزه بر نداشت و با همان حال در عملیات کربلای ۵ حضور یافته و به شهادت رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا