۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
اعلام نتایج دیدار بارزانی و مکرون در پاریس

ایسنا نوشت:رئیس اقلیم کردستان عراق که شامگاه دوشنبه به فرانسه سفر کرده بود، با رئیس جمهوری این کشور درباره عراق و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اوضاع عراق و منطقه رایزنی کرد.

در این بیانیه آمده است: امانوئل مکرون در دیدار با بارزانی بر ادامه همکاری و حمایت فرانسه از بغداد و اقلیم کردستان عراق در چارچوب ائتلاف بین‌المللی علیه داعش تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار اوضاع عراق و اقلیم کردستان و همچنین منطقه را بررسی و بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش عراق و منطقه و مقابله با تهدیدات و خطر داعش تأکید کردند.

طبق این بیانیه بارزانی و مکرون همچنین بر افزایش روابط و همکاری‌ها و شراکت میان عراق و اقلیم کردستان با فرانسه و اهمیت درک مشترک درباره حفظ ثبات و امنیت منطقه تأکید کردند.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و اقلیم کردستان عراق گفت: شنیده‌ام که این دیدار موجب رضایت پاپ بوده و وی این سفر را یک رویداد مهم ارزیابی کرده است.

در مقابل نیچروان بارزانی نیز تأکید کرد که سفر پاپ به عراق و اقلیم کردستان عراق آثار مثبتی را بر تمامی تشکیلات این کشور به همراه داشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =