اصغر سمسارزاده: رضا عطاران بالاترین دستمزد را می‌گیرد، ولی متواضع است

ایرنا نوشت: اصغر سمسارزاده، بازیگر برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» که بازی در سریال‌های «نقش خاک» و «مارپیچ» را به‌تازگی به پایان رسانده است، گفت: «در ۸۱ سالگی کلی کار و برنامه دارم و منتظرم یک نقش بلند در سینما یا تلویزیون به من پیشنهاد شود.»

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، طی دو دهه در فیلم‌های «شارلاتان»، «چپ دست»، «گشت ارشاد»، «فتیله»، «ماه پیشونی» و «لازانیا» بازی کرده است. فعالیت‌های هنری خود را با گروه تئاتر اسکار آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در تئاتر فردوسی مشغول بازیگری شد. دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی چون «پرواربندان» و «دیکته و زاویه» را نیز به خاطر دارند.

اصغر سمسارزاده در ۸۱ سالگی، باانگیزه و پرنشاط است و کلی آرزوی ریز و درشت دارد. بخش‌هایی از گفت‌وگو با او را بخوانید:

برگشت به کار بعد از سال‌ها ممنوع‌التصویری

مدتی ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الفعالیت بودم. اولین فیلمی که بازی کردم، «شارلاتان» به تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی آرش معیریان بود. از آن زمان تا الان نقش‌های کوتاه بازی کرده‌ام. همه نقش‌های کوتاه و فرعی را به من پیشنهاد می‌دهند. امیدوارم با من کنار بیایند و اجازه بدهند نقش‌های بلند هم بازی کنم.

رضا عطاران متواضع است

رضا عطاران را خیلی قبول دارم. او از تئاتر حرفه‌ای، عطاران شده است. فیلم «هزارپا» (ابوالحسن داودی، ۱۳۹۷) حاصل تجربیات گذشته عطاران در تئاتر کمدی است. رضا سالیان سال با مجید افشار در تئاتر طنز عامیانه کار کرده است. او از بطن تئاتر حرفه‌ای بالا آمده و الان هم بالاترین دستمزد را می‌گیرد. خیلی هم تواضع دارد و برخوردش با بقیه فوق‌العاده است.

هر تئاتر من، دو سه سال روی صحنه می‌ماند

من تئاتر را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. وقتی تئاتر اجرا می‌کنم، دو سه سال روی صحنه می‌ماند. به‌همین خاطر از تلویزیون و سینما دورم. در مدتی که تئاتر دارم، کار دیگری قبول نمی‌کنم. رادیو را هم خیلی دوست دارم. در رادیو با اقشاری طرفیم که دسترسی به تفریح‌های بزرگ را ندارند. این مخاطبان معمولا رادیوی قدیمی دارند.

قدیمی‌های «صبح جمعه با شما»

منوچهر نوذری، حمید قنبری، علی تابش و غلامحسین بهمنیار، جزو بهترین‌های «صبح جمعه با شما» بودند.

الان از قدیمی‌های «صبح جمعه با شما»، بیوک میرزایی، شوکت حجت، فرانک رفیعی، زهره کدخدازاده و گلچهره زند در این برنامه هستند. آن‌جا من دو سه تا نقش دارم. جزو بازیگران تک صدای رادیو هستم، یعنی غیر از این صدایی که با شما صحبت می‌کنم، صدای دیگری ندارم.

یک آیتم (بخش) به نام شوکت و اصغر داریم که زن و شوهر هستند. اتفاقات گوناگون برای‌شان می‌افتد که خیلی پرطرفدار است. یک پزشک‌نما داریم که برخی اوقات کلاهبرداری می‌کند. درباره او می‌توانم بگویم نه خودش پزشک است و نه بیمارانش بیمار هستند. نقش آقای منقاشیان را هم بازی می‌کنم. او منتقد کسانی است که در جامعه با مردم بد رفتار می‌کنند.

۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    10 43
    متاسفانه عطاران دیروز خیلی بهتر از عطاران امروز است. فیلم های اخیر ایشان خیلی سطحی ست.
    • لنگ 06 IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      26 5
      رضا عطاران کارش درسته .... اگر بزارند کار کنه بیشترین جذب مخاطب رو خواهد داشت
  • معلم ناامید NL ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    30 18
    چرا دستمزدمیلیاردی به بازیگر و بازیکن و.. باید حداکثر رقم ۵۰۰م ثبت بشه و بیشتر بود مالیات سنگین داسته باسه
    • GB ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      10 9
      آیا شما تخصصی در امور مالیاتی دارید؟
    • آسو IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      19 8
      چرا؟؟؟ همه جای دنیا دستمزد ورزشکاران و بازیگران محبوب و حرفه ای بسیار بالاست، چرا اینقدر در مقابل آنها جبهه دارید؟ به خدا پولهای یغما رفته ما دست پانصد نفر ورزشکار و هنرمند نیست که دارن نان استعدادشان را میخورند اتفاقا دست یه مشت فاسد بی استعداد است که هیچ کاری بلد نیستن و اتفاقا رقم اون پانصد نفر کلا در مقابل لفت و لیس یک آقازاده و مفسد بی خاصیت عددی نیست،اگر به نظرت هم استعداد ورزشی و هنری ندارن کارشان را دنبال نکن تا از سکه بیفتن و دستمزدشان کمتر شود وقتی این دستمزد رو میگیرن حتما بابت طرفداران آنهاست و حتما عده زیادی اونها رو پسندیدن،متاسفانه جو وحشتناکی علیه ورزشکاران و هنرمندان کاملا برنامه ریزی شده به راه افتاده و همه از درد شکست است،بی زحمت در اموری که تخصص ندارین دخالت نکنین،لطفا تایید کنید
    • مهدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      8 2
      هر چیزی اندازه دارد . هم مالیات وهم تخصص و ... باید در دستمزد لحاظ شود . ومالیات جای خود دارد . که باید همه مالیات دهند . حالا کسی اختلاس میکنه باید پیگیری شود کار به مالیات دادن بقیه نداره . اگر ارتباط داشت معلمان و کارمندان نباید اصلا مالیات دهند.
  • وحید IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    26 6
    همه‌ی کارهای رضا عطاران بی‌نظیر و دوست‌داشتنی است موفق وپیروز باشی
  • آن جان IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    7 0
    اصغر سمسارزاده فیلم رابطه جوانی نقش عالی ایفا کرد با مرحوم نادره خیرابادی که معلم وفا بود تشویق کرد
  • فرشاد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    38 2
    زنده باشي هنرمند پيشكسوت
  • فرهاد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    12 1
    توانایی های بی نظیر جناب سمسار زاده ایشان را مستحق نقش های خیلی بزرگ تر می‌کند. امیدوارم این اتفاق برای ایشان بیفتد.