نمایندگان مجلس امروز هم در صحن علنی بارها نسبت به تشکیل نشدن وزارت ورزش اعتراض کردند.

همین سه، چهار روز قبل بود که دولت اعلام کرد تن به اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش خواهد داد اما هنوز در مجلس اعتراض‌های زیادی به تشکیل نشدن وزارتخانه می‌شود. امروز صبح تعداد قابل توجهی از نمایندگان نسبت به تشکیل نشدن وزارتخانه اعتراض کردند. نظری‌مهر نماینده مردم کردکوی یکی از نفراتی بود که نسبت به این موضوع اعتراض کرد و گفت: «وزرش کشور بدون وزارتخانه‌ای متولی و مسئول همچنان در سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می‌برد. امیدوارم دولت اهمیت وزارت ورزش و جوانان را جدی بگیرد و هر چه سریع‌تر تکلیف این وزارتخانه را مشخص کند.»

جلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت نیز مثل همیشه لب به انتقاد گشود و از دولت به خاطر تشکیل نشدن وزارت ورزش انتقاد کرد. او گفت: «جای بسی تعجب و تاسف است در حالی که قانون، عقل و شرع اقتضا می‌کرد مسوولان فعلی ورزش کشور دولت را هر چند در جلسات خصوصی جهت اجرای قانون و معرفی وزرا، تهدید به استعفا کنند بعضا خیلی شفاف و در تریبون‌های عمومی اعلام می‌کنند ما حاضریم سازمان غیرقانونی و منحل شده و ادغام شده را به شکل فعلی اداره کنیم ولی حاضر نیستم به عنوان وزیر پیشنهاد شویم.» یحیی‌زاده در حالی این حرف را می‌زند که علی سعیدلو، رئیس فعلی سازمان تربیت بدنی با توجه به نتایج درخشان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو جدی‌ترین گزینه برای وزارت ورزش است و انحلال سازمان تربیت بدنی و تبدیل آن به وزارت ورزش و جوانان، به احتمال فراوان حضور سعیدلو در بدنه دولت را کمرنگ نخواهد کرد. علی سعیدلو ، رئیس فعلی سازمان تربیت بدنی در میان گزینه ها، بیش از همه شانس اداره این وزارتخانه را دارد. او اگرچه انتقادهایی از نمایندگان داشت اما با  قهرمانی بزرگ تکواندو و وعده های بزرگش برای موفقیت در المپیک که در اذهان مردم، خاطرات موفقیت در گوانگ‌ژو را تداعی می کند ، حالا جدی ترین گزینه برای این سمت به نظر می رسد.

چند روز قبل، سه ماه پس از تصویب قانون وزارت ورزش ، جلسه ای با حضور تصمیم سازان دولت برگزار شد که ماحصلش را می شد در حرف های لطف الله فروزنده ، یکی از اعضای هیات دولت دید: «رئیس جمهور از نوشتن نامه به مقام معظم رهبری درباره وزارت ورزش ، صرف نظر کردند و تصمیم گرفتند تا تشکیل وزارتخانه جدید در دستور کار قرار گیرد.» اما تنها چند روز پس از اعلام رسمی دولت مبنی بر تشکیل وزارت ورزش، نمایندگان مجلس دوباره در مورد تشکیل نشدن این وزارتخانه واکنش نشان داده‌اند. صبح امروز کواکبیان به لاریجانی گفت: «به رئیس جمهور بگویید که تاخیر در معرفی وزیر راه و ورزش هم تخلف است و باید زودتر این وزرا را معرفی کنند.» رئیس مجلس هم با تایید سخنان وی ادامه داد: «همینطور است و دولت باید سریعا این دو وزیر را به مجلس معرفی کند. مسئولین کنونی این دو دستگاه هم حق تصرف در اموال سازمان تربیت بدنی و وزارت راه را ندارند. هرچه بیشتر از تخلف دولت در معرفی وزرا بگذرد، تخلف دولت بیشتر می‌شود.»

به گزارش خبرآنلاین، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش نیز نسبت به معرفی نشدن وزیر ورزش تذکر داد که لاریجانی در پاسخ به وی از مکاتبات متعدد هیات رئیسه مجلس با دولت خبر داد و گفت: «نامه‌های متعددی به دولت نوشتهایم. این تخلفات را یا مجلس باید پیگیری کند یا قوه قضاییه.» عسگر جلالیان نماینده مردم عسلویه و شهاب‌الدین صدر نایب رئیس مجلس نیز نسبت به تشکیل نشدن وزارت ورزش واکنش نشان دادند. 

40 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    اگه زورتون به دولت نمیرسه خوب بگین چرا روتون نمیشه!