ثبت‌نام مدارس استعدادهای درخشان قزوین آغاز شد

معاون آموزش متوسطه استان قزوین گفت: نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در استان از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ توفیق محمد حسینی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در استان از امروز تا ۲۵فروردین ماه آغاز شد.

محمد حسینی افزود: داوطلبان ورودی به پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم استعدادهای درخشان می‌توانند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

او اظهار کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۵۹۹نفر دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۷۲۷دانش آموز دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه مشغول تحصیل هستند.

محمد حسینی با بیان اینکه ثبت نام در دوره دوم متوسطه به صورت تکمیل ظرفیت خواهد بود، اضافه کرد: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که شرایط ادامه تحصیل در مدارس را احراز کرده باشند بدون آزمون در مدارس دوره دوم ثبت‌نام می شوند.

او تصریح کرد: امسال در مجموع پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم ۲۲۴نفر پذیرش خواهیم داشت و مدارس استعدادهای درخشان دخترانه و پسرانه شهید بابایی و فرزانگان در تکمیل ظرفیت پایه دهم در هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی پذیرش دارند.

معاون آموزش متوسطه استان قزوین تاکید کرد: در پایه دهم پس از قبولی در هر رشته امکان تغییر رشته وجود ندارد و هزینه ثبت نام در آزمون ۳۰هزار تومان و پرداخت آن از طریق سامانه است.

محمد حسینی اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون ۲۰ و ۲۱خرداد ماه سال جاری خواهد بود و دانش آموزان اتباع خارجی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه استان قزوین یادآور شد: قزوین دارای ۲دبیرستان متوسطه اول و ۲دبیرستان متوسطه دوم مربوط به استعدادهای درخشان ویژه دختران و پسران فعال است.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =