دوره‌ای که بهروز افخمی، به جمال شورجه و جواد شمقدری، سینما درس می‌داد

بهروز افخمی با حضور در برنامه «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما، از دورانی گفت که در جوانی به تدریس سینما پرداخته و کسانی چون جمال شورجه و جواد شمقدری، شاگردان او بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز افخمی، کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها در حال ساخت سریال «رعد و برق» با موضوع سیل استان گلستان است، مهمان شانزدهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» در شبکه پنج سیما بود.

او درباره آغاز کار هنری خود توضیح داد: «من برای پایان‌نامه دوره کارشناسی در دانشکده صدا و سیما در سال ۵۶، یک فیلم سینمایی ساختم. در ۲۸ سالگی هم «کوچک جنگلی» را ساختم. استرس و ترسی بابت ساخت این سریال نداشتم، چون افرادی که در جنگ بودند تا حدی از ترس عبور کرده‌اند و حساب‌شان با خودشان صاف است و من در سال ۶۴ ترسی نداشتم از این‌که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد.»

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان ادامه داد: «از سال ۵۸ شروع به درس دادن در سینما کردم، البته در سن ۱۸ سالگی هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که خودم هم جزو کسانی بودم که با سینما در این کانون آشنا شدم، تدریس سینما می‌کردم. اساتیدم در کانون، مثل کوروش افشارپناه که اولین معلم من بود، هنوز دانشکده نرفته بودم که به من گفتند بیا و مربی شو و درس بده. آن زمان هفته‌ای یک بار به قم و چالوس می‌رفتم و درس می‌دادم. بعد از انقلاب در تابستان سال ۵۸ بود که اولین کارگاه سینمایی خود را گذاشتم. این مکان الان به نام سیما فیلم است که قبل از انقلاب تل فیلم بود، در ساختمانی حوالی تجریش و در نزدیکی خانه دکتر حسابی که الان فروخته شده است. با کسانی کلاس‌ها را شروع کردم که الان دیگر پیر شده‌اند، مثلاً جمال شورجه و جواد شمقدری از شاگردهای من بودند.»

۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    9 4
    شاگردان خوبی هم نبوده‌اند
    • عبدالکریم IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      11 2
      چون استاد خوبی نداشته اند .
  • امین فرزانه IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 2
    یا شما به رغم اینکه کارگردان خوبی هستین درس دادن بلد نیستین یا اینها شاگردان کم هوشی بوده اند. خوش انصاف ها به رغم صرف هزینه های گزاف حتی یک اثر قابل دفاع و بی نقص هم ندارن، ولی البته ادعا زیاد دارند.