نحوه حضور کارمندان در شهرهای نارنجی و قرمز برای فردا چگونه است؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون کل وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت و حضور کارمندان در شهرهای نارنجی و قرمز از فردا (۱۴ فروردین) خبر داد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت رنگ بندی شهرهایی که اخیرا به دلیل بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی با طغیان بیماری مواجه شده و تغییر رنگ به نارنجی و قرمز داده‌اند، اظهار کرد: دستورالعمل‌های اجرایی در مناطق مختلف از جمله شهرهای نارنجی و قرمز منتشر شده است و این شیوه نامه مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: در شرایط کنونی و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت دور کاری کارهای محوله را انجام دهند؛ سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری  کارهای خود را انجام دهند.

حریرچی در خصوص نحوه حضور کارمندان ادارات در مناطق و شهرهای قرمز افزود: براساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی کرونا در این مناطق  در ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار کارهای مربوطه را انجام دهند البته نحوه دورکاری کارمندان با موافقت مدیر هر قسمت خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: در شهرهای قرمز و در سایر اداراتی که خدمات غیر ضروری ارائه می دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار کارهای مربوطه را باید انجام دهند.

حریرچی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی ادارات هنوز درباره نحوه فعالیت کارمندان خود برای فردا تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند، گفت: به عنوان متولی بهداشتی کشور دستورالعمل‌های بهداشتی را ابلاغ می‌کنیم و در این باره باید دستگاه‌های مربوط تصمیم‌گیری کنند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    27 2
    اینها اصلا اجرا نمیشه نمونه اش فردا بیایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد همه هستند
  • علیرضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    38 0
    جالبه وقتی شهرها قرمز و نارنجی میشه سریع جریمه ۵۰۰ تومانی اجرا میشه ولی برای سر کار رفتن کارمندهای شهرهای قرمز و نارجی فقط متولی هست بهداشت و به عهده اداره ها هست نحوه اجرا قانون
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    35 2
    آقاجان شما میگی ولی واقعا اجرا نمیشه و مدیران اداره ها اجازه نمیدن ساعتی از اداره درببای بیرون چه برسه دورکاری!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    6 0
    قانون داریم اما امان از مدیران بی کفایت آخالزمانی
  • ایرانذخت IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    9 0
    تهران نارنجی بود ولی کاخ موزه های سعداباد و نیاوران روزی ده هزار نفر حداقل پذیرش داشتند .! چه کسی بر اجرای پروتکل نظارت میکند ؟میراث فرهنگی بدون توجه به حان مردم ، فقط فکر کسب درامد است .
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    4 0
    کدوم اداره و وزارتخانه به حرف شما گوش میکنه؟
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    4 2
    دو هفته قرنطینه کنید. اگه راستشو میگید.
  • عرش طالقانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 119
    حقیقت امر این است که آنچه که به آن تمدن غرب می نامند، اگر بتوان آن را در مواردی تمدن نامید، مدیون خون دل خوردن‌ها، اوارگیها، مهاجرت‌ها، سختی ها و ناملایمات و استثماری است که سیاه پوستان در درجه اول، و کپی برداری و آشنایی غربیان با افکار و علوم مسلمانان و دیگر ملل دنیا است، بنابر این این سفید پوست‌های نژاد پرست نیستند که مالک آمریکا و اروپا هستن، از نظر معنوی مالکیت حقیقی آن سیاه پوست‌ها و رنگین پوستها و آسیایی تبارها هستند.
  • فرهاد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    2 55
    عزیزان من کشور 20 روز تعطیل کردین حالا هم باز میخوان ادارات یک سوم و... کنن نکنید این کارها رو بجاش پروتکل های بهداشتی رو سر کار سخت تر اجرا کنید بس کنید این تعطیلی ها رو مملکتی که اقتصادش مایه خفت اصلا نباید عید داشته باشه عید ایران وقتی هست که اقتصادش شکوفا بشه. خود دانید.
  • فرهاد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    4 110
    تنبل ها از این طرح استقبال میکنن هموطن عزیز از کرونا خطرناک تر تنبلی این مردم هست و تصمیمات مسوولین بی لیاقت. چی میشد همت این مردم بلند میشد درود به شرف اون مدیری که 100 کارکنان سرکار میاره خدا لعنت کنه تنبل ها رو که باعث بدبختی جامعه شدن
  • عرش طالقانی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 2
    غربیان بر خلاف ادعاهایشان، بی هویت ترین افراد در جهان هستند که تلاش می‌کنند با پیوند و آویزان شدن به این و آن، کسب هویت کنند و به این طریق به حیات برتری طلبانه خود ادامه دهند.
  • عرش طالقانی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 4
    رمز و راز بقای مردم سالاری دینی که یک الگو برای دنیاس، یک چبز است و فاصله گرفتن از این هلاکت قطعی است. هم زیستی و گام برداشتن با محرومین و تسهیم آنها در سرنوشت دول دنیا. و دوم تقوای الهی، یعنی یاد و نام خدا.
  • طاها IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    3 1
    آقای حریرچی گفته دستورالعمل‌های بهداشتی را ابلاغ می‌کنیم نگفته که دستورالعمل‌های بهداشتی و «اجرایی» را ابلاغ می کنیم چون اصلا در حیطه ایشان نیست لطفا دقت کرده و کامل بروید سر کار. خدا نگهدارتان باشد
  • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    5 84
    من میگم حالا که از واکسن خبری نیست ویروس کرونا را تزریق کنید هرکی رفت به دیار باقی که خدا رحمتش کنه هرکی هم نرفت به زندگی ادامه بدهد این همه شل کن سفت کن نداره
  • KingAli IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    2 14
    واقعا زحمت کشیدید که ابلاغ به ادارات می نمایید ،جای تشکر بخاطر این احساس وظیفه دارد ، ولی اگه ادارات به ابلاغ شما توجهی ننمودند ، شما وظیفه ای ندارید نه ؟!!! :/ همیشه یه جای کارتون میلنگه و دقیقا جایی که به عمل و اجرا نیازه ، حرف و ابلاغ که زیاده!!
  • شیرفرهاد برره US ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 9
    خدمت استاد بزرگ حریرچی سلام عرض در بر در بر در مکنم . مگه شما در بر نکرده بودی که قنرطینه ! مال عهد بوقه
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    2 0
    درشرکت ما اهمیتی به این حرفها ورنگها داده نمیشود و ۳هزار نیرو دریکجا رفت وآمد می کنند و نهارهم دررستوران میدهندومسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند وساعت کاری را هم کم نمی کنند و کسی به کسی نیست
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    درشرکت ما ازاول بیماری تا به حال این محدودیت هااعمال نمیشود ۳هزارهم نیرو دریکجا رفت وآمد می کنند تازه نهار هم می دهند دررستوران وکسی به کسی نیست
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    اگرتمام کشور رنگهای سیاه کرونای هم بشود شرکت ما یک روز هم تعطیل نمی کند اگرهم سرکارنرویم غیبت می زنند حتااگربرای بیماری کرونا باشد
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    باسلام و وقت بخیر، برای ساماندهی فعالیت‌های تجاری و اداری طرح کلان و موثر دارم که هم مدیریت کرونا و هم مدیریت شهری ازجمله ترافیک را تسهیل می‌کند. اما کجا و چطور باید طرح شود که گوش شنوا پیدا کند و مورد حمایت مؤثر قرار گیرد؟
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    2 0
    بسیاری از ادارات و مؤسسات دولتی، بجای مدیریت اوضاع، با احضار حداکثر کارکنان به محل کار، درصدد مناسب جلوه دادن اوضاع حوزه کاری خود هستند! آنها حتی حاضر نشده اند برای تطبیق با شرایط کرونا و آماده شدن برای شرایط پسا کرونا، از زیردستان خود نظرخواهي کنند! آقایان خودشان راننده و خودروی در اختیار و اتاق اختصاصی دارند و بیشترین امکانات بهداشتی هم در اختیار آنها قرار دارد، کی به سلامت کارکنان و مراجعین فکر می کنند؟ مدیران حتی به این فکر نکرده‌اند که با همین نیرو و امکانات می توان خدمات را طوری ارائه کرد که تجمعات کمتر و دردسر و هزینه‌های مردم و کارکنان کاهش یابد!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    8 0
    با سلام خواهشمندیم مدیران را مجبور کنید تا کارکنان را در شرایط کورونا به تعداد لازم تقلیل دهند وساعاعات کاری را طابق دستورالعمل ستاد کرونا کاهش دهند .بعضی از مدیران کل زیر بار نمی روند.ومصوبات کرونا را رعایت نمی کنند.
  • مریم IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    6 0
    اداره ماکه یک اداره دولتی هستش روزهای تعطیل عید رو هم شیفت میزاره
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 5
    این حرفهاواسه پارتی دارهاست این وسط فقط نظامی هابدبختن که هیچ کس به فکرشون نیست
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 6
    فقط به فکرخودتون هستین کارمندیامردم براتون اصلامهم نیست فقطشعارمیدین
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 0
    اینکه میگید تصمیم بامدیر یعنی درواقع همممه سرکار برن. چون مدیرها عادت دارن چندبرابر پولی که میدن کارمیکشن و عملاً زورشون میاد کارمندی سرکار نره ی مدرسه غیرانتفاعی در اصفهان تمااااااام معلمان و کادر رو می‌کشه مدرسه درصورتیکه ب راحتی میشه تو خونه آنلاین برگزار کرد. مخصوصاً که ماه مبارک رمضان واقعا باید دورکاری بشه
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 17
    خداییش ۴ هفته همه جا رو تعطیل کنید تا ریشه کن بشه نون خالی حاضریم بخوریم یکماه ولی دیگه کرونا نباشه