رئیس مجلس با بیان اینکه مهلت سه‌ماهه دولت برای معرفی وزیر تمام شده است ، گفت معرفی نکردن وزیر ورزش تخلف محسوب می‌شود و قوه قضائیه نیز بر این موضوع نظارت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی سه شنبه شب در گفت‌وگوی خبری در شبکه دو سیما، هدف ادغام وزارتخانه‌ها و کاهش تعداد وزارتخانه‌ها از 21 به 17 وزارتخانه اشاره کرد و گفت: مجلس درباره ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه شفاف عمل کرده است و دولت برای ادغام وزارتخانه‌ها، ابتدا باید شرح وظایف آن را در مجلس تصویب کند و بعد با معرفی وزیر برای آن وزارتخانه رای اعتماد بگیرد.

رئیس مجلس همچنین هدف از تشکیل وزارت ورزش و جوانان را پاسخگویی بیشتر مسئولان دولت خواند و گفت: دستگاه‌های متعددی که خارج از نظارت مجلس هستند نباید وجود داشته باشند. به همین دلیل مجلس برای نظارت‌پذیر شدن حوزه ورزش اقدام به تصویب قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان کرد.

لاریجانی با بیان اینکه با توجه به گذشت بیشتر از 3 ماه از زمان تشکیل وزارت ورزش و جوانان و استیضاح وزیر راه و ترابری هرگونه دخل و تصرف در اموال این نهادها تخلف محسوب می‌شود، گفت: این موضوع به دولت اعلام شده و قوه قضائیه نیز بر آن نظارت دارد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع معرفی وزیر ورزش و جوانان گفت: معرفی نشدن وزیر تخلف از قانون است و به همین دلیل نمایندگان در بودجه مشخص کرده‌اند که تنها وزارت ورزش و جوانان حق برداشت از بودجه برای امور مربوط به این حوزه را دارد.

وی با بیان اینکه تمام افراد و مسئولان کشور در برابر دستگاه قضایی به یک اندازه پاسخگو هستند و هیچ تبعیضی میان افراد جامعه در برابر قوه قضائیه وجود ندارد، گفت: معرفی نشدن وزیر برای وزارت راه و ترابری که وزیر آن 3 ماه پیش استیضاح شده و وزارت ورزش و جوانان که بیش از 3 ماه از تکلیف دولت به تشکیل آن گذشته است، تخلف محسوب می‌شود و هر کس با هر مقامی از قانون تخلف کند باید در برابر قوه قضائیه پاسخگو باشد.

لاریجانی در ادامه گفت‌وگوی خود در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: آنچه در موضوع پرونده هسته‌ای ایران مهم است این است که استراتژی ما که متکی بر ایستادگی بر فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بود، ادامه پیدا کند.

رئیس مجلس تصریح کرد: کاملا آشکار و مشخص است که غرب به دنبال محروم کردن ایران از دستیابی به انرژی هسته‌ای است و این موضوع به دفعات در نشست‌های خصوصی بیان شده است.

وی تصریح کرد: این دستاورد بزرگ برای ملت ایران مرهون نقش رهبری معظم انقلاب است که در تمام این سال‌ها با جدیت از موضوع هسته‌ای ایران حمایت کرد.

لاریجانی افزود: ما با تاکید بر اینکه به دنبال فناوری هسته‌ای هستیم و آن را حفظ می‌کنیم، همچنان از مذاکره نیز استقبال می‌کنیم هرچند غربی‌ها ثابت کرده‌اند در مذاکره با ایران صادق نیستند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا شیرازی IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    یادم میاید حدود 6 سال پیش عزیز بزرگواری در معرفی خود از طریق تلویزیون میگفت حتی یکبار هم از چراغ قرمز عبور نکرده.نمی دانم شاید الان بیشتر از همه می داند یا شاید آنها که قانون نمی گذارند هیچ نمی دانند.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    اگر دولت تخلف كرده پس رسيدگي بفرماييد نگزاريد بيشتر تخلف كند نگزاريد قانون اساسي نقض بشود از قانون دفاع كنيد در برابر هر مسئولي كه باشد