رضایت شهروندان از ارکان اصلی مدیریت شهری است

صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها گفت: تکریم ارباب رجوع و رضایت شهروندان از ارکان اصلی مدیریت شهری است که این ارتباط بین شوراها و مردم باید اصلاح و تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مصطفی صالحی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در جلسه معارفه شهردار جدید الوند به فزونی مسائل، معضلات و مشکلات شهر و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: مشکلات و مسائل مدیریت شهری بسیار پیچیده بوده و با ساده اندیشی نمی توانیم آن ها را حل کنیم و با توجه به شرایط موجود باید از راه حل های کوتاه مدت و زیان آور گذر کرد و با تدبیر مناسب و با استفاده از ظرفیت های محلی و منطقه ای راه حل منطقی  و منطبق با شرایط محلی اجرا کرد.

او در ادامه به کهنه و قدیمی بودن قانون شهرداریها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه لایحه قانون جامع مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است امیدواریم تصویب این قانون بتواند بسیاری از مشکلات موجود را در مدیریت شهری حل و مرتفع کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین در ادامه افزود: راهبرد ها باید مناسب و منطبق بر واقعیت های جامعه شهری امروز  و بدور از قضاوت های فردی باشد.

صالحی تصریح کرد: برای تحقق این راهبرد ها و یا بخشی از ان نیاز به مشارکت فعالانه و همه جانبه شهروندان  در همه امور است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین بیان کرد: شهرداری ها باید از برنامه ریزی کوتاه مدت و زیان آور جلوگیری کنند و با برنامه راهبردی و بومی خود که بر اساس ظرفیت و پتانسیل منطقه است ، حرکت کرده و کلیه خدمات و اقدامات خود را با برنامه ریزی دقیق و کاربردی پیش ببرند.

او در ادامه ضمن اشاره به اختلال در ارتباط بین برخی از شورا های اسلامی شهرهاو شهروندان خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و رضایت شهروندان از ارکان اصلی مدیریت شهری می باشد که این ارتباط بین شوراها  و مردم باید اصلاح و تقویت شود.

صالحی در این باره افزود: هرچقدر به سرمایه انسانی یعنی مردم توجه بیشتری شود شاهد وحدت و انسجام بیشتری در شهر ها هستیم.

در پایان انوشیروان محمودی به عنوان شهردار جدید الوند با حضور مسئولان شهر، بخشدار و مقامات شهرستانی معارفه شد.

48

کد خبر 1501301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =