شما نظر بدهید/درخواست گفتگوی ریاض از تهران را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

پس از روی کار امدن بایدن و جدی شدن بازگشت امریکا به برجام عربستان خواهان گفتگو با ایران شده است.

به گزارش خبرآنلاین،عربستان این روزها از طریق میانجی گرانی چون قطر،پاکستان و عمان خواهان گفتگو با ایران شده است. شب گذشته بن فرحان وزیر خارجه این کشور رسما اعلام کرد که خواهان گفتگو با ایران است اما به شرطی که این کشور درباره سیاست های خود در منطقه تجدید نظر کند! با اینحال رسانه های عربی در تحلیل های خود از جدی شدن گفتگوهای ایران و عربستان می گویند.

در شرایط فعلی ایران با وجود امضای قرارداد ایران و چین و بازگشت امریکا به برجام به نظر شما سعودی در بحث گفتگوی منطقه ای با ایران جدی است؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1501504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 218
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    سلام تا زمانی که فقط منافع ملی ایران مد نظر نباشد ما در دیپلماسی شکست خواهیم خورد
    • کوروش IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      دوست بزرگوار یا شما اطلاعی از جغرافیایی سیاسی نداری و یا موضوعات مختلف رو با هم مخلوط کردی. در دنیای امروز حفظ تعادل قدرت و حفظ منافع چیز جدیدی نیست. الان چند ساله ایران داره از یمن حمایت میکنه و یمن برای عربستان مشکل ساز شده و عربستان چندساله در افغانستان و پاکستان مستقر شده و برای کشور ما مشکل ساز شده و یا آمریکا چطور از هزاران کیلومتر دورتر میاد و در منطقه اعمال نفوذ میکنه ما در سیاست دوستی و دشمنی نداریم ما حفظ و گسترش منافع داریم طبیعی هم هست کسی که بخواد به زور منافع کشوری رو بگیری میشه دشمن. اما من از خبر آنلاین تعجب می کنم مگه شما برای درمان یک بیماری از همه مردم سوال می پرسی که برای چیزی که علمه ( علم سیاست ) از عموم مردم سوال می پرسید. کی ما در کشور یاد می گیریم راجع به همه چیز نظر غیر کارشناسی ندیم. کارشناس نبودن عیب نیست , عیب اینه که کارشناس نیستیم و بعد نظر میدیم و بعد میگیم چرا همه چیز این جوریه
    • عرفان IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      71 20
      جناب کوروش شما ازجنبه کارشناسی بفرمایید که الویت منافع چطوریه ؟ ما که سالهاست از نعمات بی بهره ایم راه راستی رفته ایم ؟ قران در سوره حمد خلاف این را میفرمایید " خدایا مارا به راه راست هدایت فرما راه کسانی که نعمت عطا کرده ایی "
    • مرادی US ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      34 11
      هیچ وقت هیچ کسی از دوستی ضرر نمیبینه چه ایرادی داره کشورهای مسلمان کنار هم باشند
    • Arian IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      50 37
      منم با حرف کوروش موافقم،گفتگو کردن ضرری داره مگه،نهایتش گفتگو به نتیجه نرسه دیگه،چیزی از دست نخواهیم داد،اگه ایران و عربستان به یک تفاهم برسن همه جوره به نفع ایران خواهد بود،امیدوارم جنگ طلبان و کاسبان جنگ و تحریم سنگ اندازی نکنند و از طرفی امیدوارم اسراییل و آمریکا این وسط توطئه ای نکنن که گفتگوها لغو بشه
    • DE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      54 14
      آقا کوروش با احترام ، شما فقط وقایع اتفاق افتاده را مرور کردید! ولی خوب است اگر قرار است موضوعی را بررسی کنید از وسط موضوع وارد ، موضوع نشوید! زیرا نتیجه اش واقعیت را بیان نمی کند بلکه از ابتدا باید موضوع را خارج از مسائل احساسی و تعصب و براساس واقعیتهای حاکم بر دنیا و آرایش سیاسی زمان خود بررسی نمود که در این فضا قابل طرح نیست ! اشتباه سیاستهای خارجی کشور از ابتدا انقلاب و در فضای انقلابی گری و سرفصل شروع و شکل گیر آن و نقطه عطف آن بالا رفتن از دیوار سفارت امریکا و گروگان گیری اعضاء سفارت بود ، فارغ از این که سفارت متعلق به کدام کشور است قوانین بین المللی در ارتباط با سفارت خانه ها مشخص است . در بدترین شرایط ما بین کشورها ( نه گروه های مبارز و احزاب ) حداکثر تعطیل و اخراج اعضاء سفارت است ! و این موضوع شد نطفه دشمنی و کانون اجماع دشمنان ایران پیرامون آن و حربه ای برای سیاه نمایی چهره ایران دردنیا و در امتداد آن شعارهای مرگ بر این و آن - اینجا و آنجا ‐ راهی را ابتدایی انقلاب به اشتباه شروع و بزرگش کردیم که امروز از خودمان و نسل جدید خجالت می کشیم بگوییم اشتباه کرده ایم و اصلاحش کنیم !
    • mo.... IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      14 3
      سیاست در اصل که همون .پولیتیکه .یعنی زرنگی .یعنی زبونبازی .یعنی نیرنگ .ذاتش همینه .ما باید در هر شرایطی به فکر منافع مردممان باشیم ..حتی برای یک مدت کوتاه و محدود ...هر کسی میگه این نیست بحث کردن باهاش فایده ای نداره .
    • مهدی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 1
      عربستان که در کشتار حجاج ما دست داشت وبرای برگشت جنازه آنها مذاکره نمیکرد چگونه خواستار مذاکره است؟ می توان ان را در توازن قوا و پیروزی های یمن وسوریه وعراق آنها رو دید نه بایدن ونه ترامپ سیاست یکسانی دارند. مجری ها عوض میشن . قدرت ونیرو چه اقتصادی وچه نظامی پشتیبان مذاکره است . وپیش قدم شدن و شعار مذاکره دادن صرف فقط کلاه گشاد برسر ما گذاشتن ایت . خیانتهای عربستان به جهان اسلام وبخصوص کشور عزیزمان با ادای مذاکره در آورون عربستان پاک نمیشود . تحریک صدام به جنگ با ایران کمک چند ده میلیاردی به صدام ،ریختن خون حجاج ایرانی بوون عذر خواهی نفوذ در بعضی برای ایجاد اغتشاش در داخل ایران وصد ها مورد ریگر عربستان را غیر قابل اطمینان کرده . اول عذر خواهی کند دست از حمایت النصره وداعش و کشتار مردم یمن بردارد. از خاک کشور یمن عقب نشینی کند . آن موقع دم از مذاکره بزند .
    • حسینعلی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 1
      مرادی جان،، یه لاکپشت مهربونو که همیشه سرش تو لاک خودش بود رو میشناسیم، که نزدیک بود، سر اعتماد و دوستی با یه عقرب،، بدجور گزیده بشه. فقط خدارو شکر که لاک دفاعیه قوی ای داشت. درست مثل ایرانمون.
  • رسول IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    با درنظر گرفتن منافع ملی ایران ماپیروز میدان یم ولی منافع گروه خاص (جناحی) و کشورهای دیگر ما را به بیراهه میکشد
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      49 9
      تا تعریف پیروزی چی باشه. پیروزی یعنی آرامش و آسایش مردم. این نظر سنجی یعنی آدرس علط. مردم دغدغه این چیزا رو ندارند.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      29 7
      کلا کما فی سابق فحش بدیم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      19 5
      در تایید مطلب شما مذاکره کننده بیچاره بایستی N معادله N مجهولی حل کندو منافع اصولگرا ، اصلاح طلب ، کاسبان تحریم ، یمن ، فلسطین و... در مذاکرات مد نظر قرار دهد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    23 63
    به نظرم فکر خوبیه باعث میشه ارزش پول ملی عربستان که در حال سقوط بیشتر بشه و مردمش بتونن راحت تر زنذگی کنن
    • محمد رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      21 10
      به جماعت عرب، مخصوصا"در بستان، مخصوصا" آل سقوط نمی‌توان اصلا"اطمینان داشت، بطور مثال اگر دوره بعد ترامپ رئیس جمهور شود باز آل سقوط علیه ایران بر می‌خیزد.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    مگه میشه به گرگ اعتماد کرد که ما به این سعودی ها اعتماد کنیم
    • حامد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      51 13
      متاسفانه موقعی که میتونیم روبطی برقرار کنیم که به نفع مردم باشه، مسوولین محترم و دوستانی که تفکراتی مثل مسوولین دارن شروع میکنن به گرگ و کفتار نامیدن بقیه کشورها. و معامله نمیکنن. بعدها که طرف مقابل بیخیال میشه باز هم شروع میکنن به خاین نامیدن اونها که چرا نمیان روابط داشته باشیم. شما معامله بلد نیستین دوستان.
    • رمضانی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      24 1
      بحث اعتماد نیس. کشور ماهم باید از عربستان استفاده کنه و ازش بتونه به نفع پیشرفت خودش استفاده کنه. در اصل یجوری عربستانو با خودمان همسو کنیم تا نفوذ خودمونو بیشتر کنیم
    • عادل IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      گرگ از نظر شما. کشور مسلمان رو گرگ فرض نکن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    قطعاً هر گونه تلاش در جهت برقراری ارتباط و سازش بین دو کشور و همچنین کشور های منطقه به سود کشورهای اسلامی بوده و منجر به استفاده هر کدام از آن ها از ظرفیت های یکدیگر در جهت تقویت صلح و پیشرفت کشورهای منطقه خواهد گردید.
  • عدالت IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    اگر به فكر مردم هستيد بايد با تمام دنيا دوست باشيد و از جنگ و تفرقه جلوگيرى كنيد و با همه دنيا براى منافع مردم مذاكره كنيد دنيا فقط چين و روسيه نيست!!!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      51 46
      و البته دنیا فقط امریکا نیست
  • محمد رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    40 97
    شیر نباید با کفتار همنشین شود یا به آن رحم کند وگرنه سلطان نخواهد بود
    • حامد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      الان منظورت از شیر، ایران بود؟ برو تو صف مرغ وایسا بابااا
  • US ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    72 40
    همین عربستان در دوران ترامپ و تحریم ترامپ از هیچ تلاشی برای نابود کردن ایران چه امنیتی و اقتصادی دریغ نکرد.قرار نیست همینجوری بیاد برای ایران هم تازه شرط تعیین کنه.
    • بنده خدا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      79 20
      اگه تاریخ رو خونده باشی روسیه و چین هم کم به ایران ضرر نزدن
    • ننه قمر IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      1 0
      ننه جون عمرت به این چیزها قد نمیده، کاری که روس‌ها با ایران کردن ،هیچ کشوری نکرده. اگه چینی‌ها هم دستش می‌رسید کمتر از روسها نبودند.
  • سجاد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    85 22
    سلام تو این شرایط سخت اقتصادی اگه یکی از راه ها گفتگو با عربستان باشه که به دنبال آن یه گشایشی در مراودات بین الملل اتفاق بیفته و نتیجش رو تو زندگی مردم ببینیم هیچ اشکالی نداره ممنون
    • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 2
      حکومت عربستان از حمایت کامل آمریکا دیگر برخوردار نیست آمریکا با برجام کاری نداره دنبال کسب منافع بیشتر ازاین قرارداده اونا نیروهای خبره ای در دستگاه دیپلماسی دارند که دست مردونه میدن اما عمل نمی کنند نباید بازیچه شد چقدر حیف این روزا امیر کبیرها ومصدق هاوا وسورنا ها وآریو برزن ها رو نداریم
  • ایرانی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    45 46
    اینکه وزیر خارجه عربستان سعودی میگه بخاطر رسیدن به آرزوهای کشورش نیازمند همکاری ایران هستند را نباید به فال نیک گرفت بلکه باید متوجه شد که آنها الان در موضع ضعف هستند و مسئولان ایرانی باید به آنها بفهمانند که بعد از چندین سال که به مردم ایران فشار حداکثری با پول شما بدست آمریکا و اروپا تحمیل شده پس نتیجه میگیریم که الان هم نوبت شما سعودی هاست که زیر فشار باشید و آرزوهایتان را از دست بدهید.
  • محمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    65 17
    دوستی با همه همسایگان از جمله عربستان سعودی که رهبری بسیاری از کشورهای عربی اسلامی را به عهده دارد برای مردم مسلمان منطقه مفید است.البته براساس بازی برد برد و حفظ مصالح ملی باید گفتگو انجا شود.
  • آرش IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    63 18
    تا روزی که ملت نا محرم هستن ما مجبوریم باج بدیم
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    55 7
    هر نوع گفتگویی که متضمن کاهش خشونت و آرامش برای ملتها و رفاه اقتصادی و امنیت اجتماعی و سیاسی باشد ... چه نتایج آن کوتاه مدت و یا بلند مدت ... فی الفسه در مسیری درست است.
  • حسنعلی US ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    30 39
    عربها هر وقت منزوی و تها می شوند و تیرشون به سنگ می خوره نرم می شند مثل الان بن سلمان و اون ولیعهد نابخردش که در دعوای منطقه ای و جهانی قفیه را همه جوره باختن و الان دست نیاز به همه دراز می کنن پس باید کمی ناز کرد.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    83 5
    تعامل با جهان بسیار عالی است نه کسی دشمن دائمی است نه دوست دائمی تعادل و تعامل باید برقرار شود
    • بنده خدا US ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      9 0
      دقیقا دوست ملت ایران باید منافعش باشه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    62 8
    تعامل ایران با عربستان و بالعکس به نفع کشورهای منطقه و ایران است با همگرایی منطقه ای می توان هم رشد اقتصادی را بالا برد هم امنیت منطقه
    • ناشناس IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      درود بر شما
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    53 12
    شرایط فعلی منطقه در حالی که عراق و اسرائیل به عربستان نزدیک شده اند جای ناز کردن مقامات ایرانی نیست کما اینکه دولت روحانی مبنا را بر گفتگوی منطقه ای گذاشته است و باید از این فرصت بهره برد و مذاکرات را اغاز کرد
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    62 9
    برای اسوده زیستن باید اول از همسایه اغاز کرد بعد سراغ فرا همسایه رفت
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 38
    عربستان هنوز واقع گرا نشده و فعلاً شعار می ده.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    20 7
    موافقم علی برکت ا...
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    33 3
    خوب خوبه ما که با کسی جنگ نداریم بیان حرف بزنیم من موافقم عالی
  • حسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    44 5
    هر گفتگویی که باعث‌بشه خودرو مرغ مسکن گرانی فقر بی عدالتی وووو از بین بره عالیه فقط از این وضعیت خلاص بشیم مث انسان زندگی کنیم عالی و خوبه
  • رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    15 29
    تا دیروز که همه چی بر وقف مرادشان بود هر چی ما گفتیم بیاد مذاکره کنیم ناز کردن و رفتن با اسرائیل رو هم ریختن الان که شرایط و در خطر میبینند افتادن به موس موس
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 43
    من معتقدم ایران با امریکا به صلح برسه ولی پدر پدر سوخته عربستان رو در بیاره رژیم عربستان باید عین لیبی ورژیم صدام بشه .انشاالله
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      نیمی از آرامکو متعلق به امریکاست.
    • AT ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      8 0
      سیاست برای آدم های عصبانی مثل شما مثل سم می مونه. هو خودتون رو به کشتن میده هم بقیه رو.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      4 4
      مشکل این است که تفکر وهابی رژیم جنایتکار و تروریست پرور سعودی و تعصب و دشمنی اعراب با ایران تمامی ندارد و زبانی جز زور نمی فهمد جنایات رژیم سعودی در مورد حجاج ایرانی و ایجاد داعش جنایتکار و کشتار مردم مظلوم یمن نبایستی بدون مجازات باشد البته اگر منافع ملی اقتضا نماید آن هم از موضع قدرت مذاکره با عربستان خالی از فایده نخواهد بود
  • حرف حق IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    15 30
    عربستانی که به همسایه پایینیش یمن حمله کرد و این همه ظلم رو مرتکب شد و بزرگترین حامی داعش بود رو باهاش نمیشه حرف زد ، اول باید انسان بشه که اگر بشه اون وقت زبون همدیگرو میفهمیم ، ایران سالهاست که به تمام دنیا میگه بیایید همه در صلح و عالی زندگی کنیم... ولی بعضی کشورها هزاران ظلم رو به خاطر مادیات و دنیا به همنوعانشون میکنن و گوش شنوا هم ندارند ، با گرگ سخن گفتن بی فایدست
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 27
    عربستان سقوطی کشوری که پادشاهش چشمش به دهان امریکاست غیر قابل اعتماد
  • محسن IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 16
    می تونه فریب رو به جلو تاکتیکی از سوی فرحان باشه چون می دونه ایران به هیچ عنوان در مذاکرات هسته ایی اصلا به عربستان توجهی نداره و در مقابل عربستان با طرح سوال های هجومی که ایران حاضر به مذاکره نیست ایران رو به چالش میکشه
  • وحید IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    اگر عربستان برای ایران هم گاو شیرده باشه خوبه باهاش مذاکره میکنیم
  • ایرانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 15
    ایرانی کینه توزنیست حالا که اصراردارندقراردادامنیتی اقتصادی منعقدشودوامنیت عربستان وامارات وبقیه توسط ایران تضمین شود هرچندتوبه گرگ مرگ است وغیره ایران کشورمستقلی درمنطقه وجودنداردهرکدام بنوعی خودرازیرمجموعه استکبارجهانی برده اندمتاسفانه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 17
    دلیلی ندارد نمیخواد یاهاشون وارد مذاکره بشیم
  • حمید IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    11 11
    نباید عجله کرد... دم انتخابات وعده های سر خرمن زیاد میشه، همه دوست دارن مذاکره کنند حقوق ایران رابه رسمیت بشناسند تحریمها راموقتا بردارند وبحثهایی ازاین قبیل،تادولتی ضعیف ونا کارآمد برسر کار بیاید... درمورد مباحث پیچیده سیاسی باید دولتی مقتدر وکارآمدوآینده نگر وبازمان کافی سرکارباشد که منافع ملی برایش ازمنافع حزب وجناح وطایفه خود مهم ترباشد.... به دولت فعلی امیدی نیست...
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    20 5
    پیشنهاد خوبیه، باید به فال نیک گرفت و بلافاصله و بدون معطلی مذاکره رو شروع کرد .کمترین منفعت کم کردن تشنج در منطقه. و کوتاه کردن دست اسرائیل از خلیج فارس هست.
  • حیدر ازادمنش IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 3
    بدون پیش شرط مذاکره اشکالی ندارد...1
  • حسن IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    16 1
    سلام باید با تمام کشورهای منطقه رابطه برقرار کرد چون هم برای ما هم برای آنها هزینه امنیتی داره ، باید اهرم فشار در منطقه داشت و خودتو بصورت یک بازیگر برای فروش سلاح و انرژی و .... و حفظ موقعیت جغرافیایی و انرژی در منطقه داشت تا از گردونه خارجت نکنن ، هیچ فرقی بین حکام عراق و عربستان ، روسیه ، آمریکا نیست باید فکر مردم و اقتصاد کشور باشیم و مردم هم خودشون کمک میکنن و کشور میبرن جلو
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 20
    با عربستانی‌ که علیه دوستانش هم توطئه چینی می کند و گاو شیرده امریکا ست هیچ گفتگویی نباید کرد توطئه علیه قطر و جدیدا هم تلاش جهت سرنگونی پادشاه اردن گواه این مدعا ست
  • ماهان IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 15
    از عربستان دوست در نمیاد.هروند نظر ما تاثیر نداره.شاید بدرد اهداف نظامی بخورن ولی کشور غیرقابل اعتمادیه
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 8
    عربستان در منطقه به دنبال ثبات جایگاه منطقه ای و تقویت خود هست و با ایران بر سر این مسئله مشکل دارد، خاورمیانه عربی را به خاورمیانه ایرانی ترجیح می دهند.
  • یک شهر وند IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 3
    ببخشید عربستان هیچی نیست که بخاد برا ایران قدرتمند شاخ و شونه بکشه
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    17 2
    در تمام‌ مدت با هوشیاری صددرصد وارد تعامل شوند
    • خسروی IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      عربستان فقط بدردی چون اهداف نظامی برای موشکها وپهپادهایمان میخورد که تاحدودی هم شاخ وشونه کشیدنمان رابه رخ بقیه بکشه پس هرقدر که جلوامدند ماباید پشت کنیم ولیاقت صلح باماراندارند
  • رضا‌ IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 15
    تا‌ زمانیکه‌ بن‌سلمانها‌ در‌ عربستان‌‌ حکومت‌ می‌کنند‌ نباید‌ به‌ اینها‌ اعتماد‌ کرد‌‌ اینها‌ آدمها‌ متکبر‌ند‌ باید‌ پوزشان‌ بخاک‌ مالید‌ اینها‌ همانهای‌ هستنند‌ که ‌۴سال‌ پشت‌‌‌ ترامپ‌ بوده‌اند‌‌‌‌ دم‌ یمنی‌ها‌ گرم‌ خوب‌ دارند‌ حالشان‌ را‌ می‌گیرند
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    19 4
    آنروز که یک سری سرمست بدون توجه به مصالح ملی و از طرفی آتش به فرمان بزرگان و مورد تایید امامان جمعه مشهد و تهران و... به سفارتخانه عربستان که بعنوان خاک آن کشور محسوب می شود حمله و آتش زدند، با توجه به اینکه این تجربه تلخ قبلا چند بار تکرار شده، و موضوع طلبکاری ما از کشتن حجاج برعکس و به نفع عربستان شد، و متاسفانه عاملان هم به جای مجازات تشویق شدند، و تا امروز جند ده میلیارد از این موضوع کشور ضرر دیده است، امروز هم تاوان را باید بدهیم که اگر قرار است با همسایگان روابط حسنه داشته باشیم، باید این را بپذیریم چون دیگر آهی نمانده چون عربستان به مزیت های ما نیازی ندارد و در غیر اینصورت عربستان بزودی با اسرائیل روابط حسنه دوجانبه برقرار خواهد کرد
  • حسن سپهری IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 11
    گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو . عربستان کلکسیونی از افراط گرایی و مذهب ستیزی و قتل و جنایت و خیانت به جهان اسلام و ناقض حقوق بشر به سبک قرون وسطایی و حمله به کشور های اسلامی و هم کاسه شدن با دشمنان جهان اسلام و عرب و غیره است . چاره ای ندارد باید در طرف دشمنان اسلام و مقابل ایران باشد .
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    28 4
    از سیاستمدارانی که سفارت آتش میزنند و از دیوار سفارت ها بالا میروند بپرسید.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 29
    سعودی باید اعلام شکست بکنه
  • امید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    21 5
    رفتارهای کودکانه مانند آتش زدن سفارت و خباثت های بی شمار محمد بن سلمان کار را به اینجا رسانده است. جای افرادی مثل هاشمی رفسنجانی و امیر عبدالله در ایران و عربستان خالی است
  • SE ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    21 4
    برای کنار آمدن با همسایگان باید بی خیال تغییر حکومت های آنها و حمایت از شبه نظامیان شد.هر حکومتی برای بقا خود همه جور تلاش می کند چه بحرین باشد آل خلیفه چه آل سعود....
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    20 1
    بنظرمن از ارتباط کشورها ضرری بدست نمیاد اگرسودی نداشته باشه!
  • ابراهیم رجبلو IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 21
    ایران نباید به امریکا دیگر اعتماد کند .چون از اول تا کنون برای ایران هیچ کار خیرخواهانی نکرده.ایران فقط باید به خودش فکر کند. واز بهره برداری از کشورهای که اعدای دوست می کنند .هیچ وقت غافل نشود . چون هرکس فکر خودش هست. ما باید بالاترین قدرت را در جهان داشته باشیم .باید برای دست رسی به انرژی هستی حتی بمب اتم تلاش کنیم.امینت زیر سایه قدرت همیشه. ولی مردم داری کنارش باید باشه .
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 9
    هیچ جنگی ابدی نیست و صلح هم کار مردان بزرگ است اما ارتباط با عربستان که از ایدیولوژی واپس گرایانه برخوردار است باید با رعایت منافع ملی ایران و نه با احساسات دوستی با اعراب ویا واژه برادری مسلمانان تنظیم شود. عربستان در هفتاد سال اخیر همیشه رقیب ایران بوده و بر اساس مصلحت تغییر موضع داده است. امریکایی ها همیشه به اسم حمایت عربستان را چاپیده اند و برعلیه ایران تحریک کرده اند. کمک های مالی گسترده به صدام و تجهیز مالی تروریستهایی مانند ریگی و افرادی مانند نوری زاده و جنبش جدایی طلب احواز ،منافقین و یا شبکه هایی مانند ایران اینترنشنال و کشتار حجاج ایرانی و حتی دخالت در ورزش علیه ایران، نمونه هایی از عملکرد قبلی این کشور واپسگرا است. پس عربستان باید تاوان اعمال خود را بدهد و سپس دم از دوستی بزند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 2
    سلام.برعکس دوست عزیزی که انتقاد کردن از نظر دادن بی دانش سیاسی،من خودم در این حوزه درس خوندم اما در این مورد نظر دیگه ای دارم و معتقدم از دل تبادل اندیشه و نظر گاه جرقه ها و ایده های خیلی خوبی در میاد بنابراین نباید فکر و ایده و دادن راه حل رو انحصاری کرد فقط یه سوال از آنلاین!آیا دادن نظر ما در کم و کیف تصمیم‌گیری در این رابطه لحاظ میشه و اصلا تاثیری داره!!
  • ابراهیم IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    17 3
    مذاکره که ترس نداره ،اتفاقا ایران باید با کشورهای همسایه رابطه دوستانه باید داشته باشه ،تازه ما بجز همسایکی با عربستان که هم کیش هم هستیم و هر سال هزاران نفر به مکه و مدنیه اعزام میشن .از اول هم اشتباه ما بود که به سفارت عربستان یورش بردیم .منتها باید مسولین حواسشون جمع باشه کلاه گشاد سرشون نره .....
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 1
      همسایه ای که به همسایه خودش یمن رحم نکرد
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 1
      مذاکره ترس نداره ولی مذاکره از موضع ضعف ترس داره... خزانه کشور خالیه!!! امریکا با یه موشک میتونه تموم سیستم دفاعی کشور رو منحل کنه! !! یادته؟!!!
  • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    32 0
    ایران باید در سیاستهای کلان خارجی خود بازنگری کند ، این نوع رفتار با تندرویهای قشری خاص و محدود باعث شده است تا از ایران یک چهره جنگ ستیز و مداخله جویانه در دنیا به نمایش گذاشته شود ! متاسفانه یک عده محدود بنا به منافع شخصی و یا از روی بی اطلاعی و یا قهرمان بازی دست به ماجراجویی می زنند و پشت اسم انقلاب و انقلابی گری و و و پنهان و منافع ملی و حیثیت کشور را به فنا می دهند ! و پاسخگو عملکرد خود و عواقب آن نیستند . بیان یکسری شعارهای بی عمل که صرفا" به غیر از هزینه برای کشور هیچ منفعتی نداشته است ، چه لزومی دارد ؟ حاصلش در این چند سال چه بوده است ؟ آیا به غیر از نابود کردن سرمایه ملی کشور ، اتفاق دیگر افتاده است ؟ میزان فروش نفت در دوره ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد معادل تقریبا" ۱۰۰ سال ( از تاریخ اکتشاف نفت تا قبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد ) گذشته آن بوده است ! این حجم پول در ۸ سال ، نه ۱۰۰ سال !!! با این مقدار پول حدود ۸ بار می شد ایران را کوبید و از نو ساخت !!! این پولها صرف ماجراجویی ها گردید !!! در صورتیکه مردم ایران در صف مرغ و یا در درون سطل های خم بودند !
  • ولی‌الله IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    گفتگو بهترین گزینه برای رسیدن به اهداف انسانی میباشد اگر به صورت تحقیرآمیز نباشد
  • ماهان IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 0
    خیلی خوبه اگه بتوانیم با تمام کشورها رابطه خوبی داشته باشیم.هم به نفع مردم و هم به نفع کشورمان میباشد
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 2
    اگر این کارو بکنن من انقلاب میکنم اینا همونایی هستند که صد ها یمنی رو کشتند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 2
    تفرقه بین کشورهای اسلامی خواست و هدف صهیونیسم و استکبار جهانی است و هر کس چه ایران چه عربستان در این راستا رفتار کند در زمین دشمنان خدا و رسول او و خاندانش حرکت کرده.
  • عرش طالقانی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    8 4
    منطقه بدون حضور آمریکا، و اسرائیل، را می‌توان با کمک هم مدیریت کرد.
  • مینا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    اصرار برخی بر تا محرم بودن جالب، مگر تو یه خانواده همه باید از همه چیز اطلاع داشته باشند، خیر. معاهده های بین المللی چارچوب داره خیلی از فردا های دو یا چند جانبه دنیا زمانشون به پایان رسیده ولی هنوز متن اونها منتشر نشده، به انگلیسی جستجو کنیدلطفا. در مورد عربستان یا هر کشوری پیش شرط برای گفتگو یعنی نه به گفتگو
  • دکتر محمدعلی محمدی م.ریحان IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    بله جدی است. این مقتضای تغییر نظام جهانی و خواست مشترک و ناگزیر آمریکا، چین و روسیه است که سعودی ها نقش ایذائی خود را در قبال ایران منقضی بدانند.
  • رویا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 0
    منافع ایران هرچی هست مسئولین درنظر داشته باشن
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 2
    به نظر بنده باید با دنیا تعامل داشت ما هم هست سال با عراق جنگ کردیم و الان برادریم عربستان هم کشور اسلامی هست خانه خدا آنجا هست بهتر هست که رابطه درست بشه وضع اقتصادی ما که بده بزار با دنیا ارتباط باشه شاید اونهایی که غارت کردن بردن دلشون به حال فقرا بسوزه یه تح دیگی هم به فقرا برسه
    • Sam IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 2
      سلام با حکومتی مانند عربستان باید مثل خودشان حیله بکار برد یعنی آنها را تا وسط رودخانه با حیله بیاوری بعد رهایش کنی یا آب آنها را می‌برد یا بی قید وشرط از شما کمک می‌خواهد وشما بعد از تامین منافع کشور به او کمک میکنی
  • وطن دوست IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    عربستان فهمیده که ایران از بنبست تحریمها داره خارج میشه میخواد کاری بکنه تا روسیاهی برایش بیشتر از این جا نماند
  • hadi tahmaseb IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 4
    خدایا کارها به کجاها کشیده شده؟؟؟؟؟؟
  • شاهین IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 6
    مسئله ما با دنیا درزمان حال کارشناسی نمی خواد سادس اینم یه بچه می فهمه دستتو ازرو سینم بنداز پائین تا با هم صحبت کنیم غربگرایان و وطن فروشان می گویند دست ما رو سینه آمریکایی ها و عربستانه ولی وطن دوستان می دانند دست اونا روی سینه ماست تا این حل نشه هیچی درست نمیشه بهتره غربگرایان به اربابشون فشار بیارند که با ایرانی ها درست رفتار کنند عربستان و کشورهای عربی تو اردوگاه غرب تعریف میشن
  • نیما IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 2
    ارزشش ندارن حداقل برید با آمریکا توافق کنید
  • امیرمحمد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 2
    شما اول اون میخ روی نقشه رو از رو ایران ور دار بعدا از مردم نظر بخواه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 8
    تا کار دارند از ایران کمک میخواهند وتا کارشان تمام میشه نامردی میکنند
  • احمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 19
    تحت هیچ عنوان نبایدباآمریکا مذاکره کرد لعنت خدا وبنده خدا برسیاستمداران آمریکا
  • محمد DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 1
    خیلی عالی ما باید با عربستان کنار بیایم کشوری که باهش کار داریم همه اونایی که آزرو داشتن به حج بروند الان زیر خاک خوابیده اند که امن دینا شما باید جواب گو باشید
  • یک بانوی ایرانی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 2
    باسلام عربستان عددی نیست که در مذاکرات بخواهد حضورداشته باشد فعلا عربستان برود به بی عدالتیهایش که به شهروندان شیعه انجام میدهد رسیدگی کند
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      اسم خودت و ایرانی نذار ، تو عربی ، عرب !!!
  • Aa IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 8
    عربستان قدرت بی برو برگشت منطقه است و بالاترین قدرت میگوید نه یاد آن نوجوان های پسر که مورد تجاوز آن هم در فرودگاه و توسط پلیس بیفتد خب ایران چکار توانست بکند هیچ و هیچ وقت هم نمی تواند کاری کند.
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 2
      کشتن شیخ نمر، نابود کردن خاشقچی، سربریدن های داعش، کودتا در کشورهای همسایه، قتل عام مردم بیگناه یمن و در نهایت عادی سازی روابط با اسرائیل نماد قدرتش هست از افتخاراتش هم اینه که ترامپ گاو شیرده خطابش می‌کنه
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 2
    موضوع پراکنی کردن برای گمراه کردن اصل قضیه اقتصاد بسیار کار بدی است، بجای پیشنهاد گرفتن از ما، برید معیشت مردم، ۵۰۰هزار واحد مسکونی خالی، قاچاق ، حقوق کارگران ، بیکاری ، ازدواج جوانان رو بررسی کنید.کمتر حرف بزنید بیشتر عمل کنید.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    شماره کارت رو براتون ایمیل میکنم‌‌، مفتی مفتی پیشنهاد میخوای ، واقعا که...
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 0
    عربستان همسایه وکشورمسلمان وبالاترازآن سرزمین وحی است ، شرم آوراست که ماباچین دوستی کنیم وبا عربستان دشمنی ، همه کشورها می توانند ازطریق گفتگو دوستان ماباشند چراکه نه.
  • حمیداصلانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 1
    سلام اسغفرالله .مااااااااااا با عربستان مذاکره کنیم پناه میبرم بخدا ! بقول بچه ها قهر قهر تا روز قیامت بله ما مردم ایران سوگند خوردیم تا قیامت تنها .و بدون رابطه .بین المللی عمر شریفمان را سر کنیم .چیه یه مشت بی دین لامذهب .وکفار ومشرک رابطه میخواد چکار گناه داره
  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    یا باید به سمت شرق برویم یا باید به سمت غرب برویم مذاکره با غرب که نتیجه اش برجام شد مذاکره با شرق ( چین ) در کوتاه مدت خوبه ولی در بلند مدت برای کشور مشکل ساز است
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      یا باید به سمت جنوب یا شمال یا جنوب غربی.
  • علیرضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 2
    مذاکره با پیش شرط واسه سلطنت پوسیده سعودی که هیچ باباشون آمریکا هم آنقدر جسور نبوده
  • پیمان IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 2
    ما با کسی دشمنی نداریم همه با هم برابریم این سیاست ها هستند که بین انسان ها جدایی و دشمنی به وجود میارن
  • حمیدرضا شاه آبادی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 2
    با سلام اصلا عربستان در حد و اندازه ای نیست که اهمیت داشته باشه.
  • حمید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 2
    آمریکاییها بارها از کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان گاو شیرده یاد کرده اند و اونها نیز بصورت ضمنی اینرا پذیرفته اند کدوم آدم عاقلی با اینها مذاکره میکنه؟
  • Elsa IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 7
    خسته نباشید اولا این سوال خیلی پوچی هست چون تا حالا کسی به نفع مردم کاری انجام نداده که حالا بخواد انجام بده همیشه به نفع سود کلان خودشون بوده اما باید توجه داشت که به عربستان نمیشه اعتماد کرد اگر حوادث و مرور کنید
  • هموطن IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    سلام عربستان چه بخواهیم چه نخواهیم کشوری همسایه ومسلمان هست،ما بایدبا در نظر گرفتن منافع خود با این کشور رابطه داشته باشیم،رابطه ما باعث دور شدن دشمنان ما از عربستان خواهد شد،میشه از ظرفیتهای سیاسی،اقتصادی،نظامی و جغرافیایی همدیگر به نفع هر دوملت،منطقه وجهان اسلام بهره برد واز بدام انداختن این کشور توسط دشمنان ایران جلوگیری کرد.
  • ایرج روزبهانی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    اری گفتگو با همسایگان وتوجیه انها که با هم بودن یه بازی برد برد برای هردوست عدم گفتگو به نفع بیگانگان در منطقه است
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    سلام بنظر من عربستان هر طرف باد بیاد میره به ان سمت کلا عراق هم همینجور فقط باید مواظب این دو کشور نامرد بود
  • منصور احمدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    بنظر بنده کشور ما باید با عربستان تعامل داشته باشد ما وعربستان دو کشور بزرگ مسلمان ومنطقه هستیم بزرگترین اشتباهی که کشور ما کردحرکت حمله به سفارت عربستان بود ولی باید تلاش کنیم روابط با عربستان عادی شود
  • قاسم IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 2
    به نظر من هر چند اتحاد مسلمین رویه خوبی است ولی از اعمال و رفتار عربستان پیداست شرور است و اگر هم ادعای دوستی با ایران بکند باز هم به دنبال ایجاد تنش خواهد بود بنابر این ارتباط با این ولد چموش هزینه های زیادی خواهد داشت لذا باید برای ارتباط با ریاض عجله نکنیم
  • رمضانی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 2
    عربستان در حدی نیس که بخواد با ایران حرف بزنه. عربستان فقط واس آمریکا یه منبع درآمده، وگرنه در حد ایران نیس که ایران بخواد باهاش حرف بزنه
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 2
    نيرنگي است جهت اعمال فشار همراه با كشورهاي غربي به ايران جهت تمايلات توسعه طلبانه عربستان. اين گاو شيرده تماما مطيع فرمان ارباب خود است و جهت ژست گرفتن و ادعاي صلح طلبي اين ادعا را مطرح مي كند و در واقع بدنبال تحت فشار قراردادن ايران و درخواست هاي نامعقول و عليه منافع ملي ايرانيان است.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 1
    اینها همه از ترس بمب هسته ایران افتادن ب چه کنم چه کنم. شماها هم بهشون رو بدید. تا ضررش را ببنید
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      ایران بارها اعلام کرده بمب هسته ای نمیسازد.
  • FR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 1
    بایدتعامل کنیم عالیه اینکار.
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 2
    سران عربستان جوجه ترازآن هستندکه بخواهند برای برقراری دیپلماسی با کشور ایران بزرگ وقوی شرط تعیین کنند آنها درجنگ یمن وپروژه ایران هراسی به بن بست رسیده وکشتیشان به گل نشسته حالا وقت آن رسیده که با دست ایران ازباتلاق خودساخته بیرون بیایند
  • ناشناس زنجانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 1
    اون موقعی که ترامپ روی کار بود اینا یه موضع دیگه داشتن و ایران دست به سوی عربستان دراز کرده بود. الان بایدن اومده اونا دارن دم تکون میدن. این نشون میده گره کار یه جا دیگه است. هموطنان و خبرآنلاین خودتون رو خسته نکنید.
    • ناشناسی دیگر IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      دمت گرم.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    به نظر من کشورهای بالا دستی اجازه نزدیکی ایران و عربستان را به این دو کشور نمیدهند . خدا اقای هاشمی رو بیامرزه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 1
    موقعی که با کفاری مانند روسیه وچین وکره شمالی رابطه دوستی داریم چرانباید با کشورهای اسلامی وبرادران دینی خود که قران به آن توصیه نموده رابطه دوستی نداشته باشیم،باید تمامی تلاش خود را دراین جهت بکار بندیم تاخداوند برکات خود رو بر مانازل فرماید
  • محمد US ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 0
    بنظر من اون کلک هایی که امریکا سرش زده میخواد به ما بزنه دوتا سیب بقل هم باشن یکیش کرم داشته باشه میفته تو اونیکی بعید نمیدونم ایناهم کمتر از امریکا باشن ساده لوح نباشین با احتیاط و امتیاز گیری مذاکره کنین دست بالا بگیرین
  • نادر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    هرچه انسانها رو به هم نزدیک کنه خوبه و اگر دور کنه بد است
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 6
    عرب هرچه باشد مرا دشمن است
    • محسن IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      خفه شو نژاد پرست
  • علی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    اگر همه دنیا با ما خوب شوند اگر از داخل کشور خودمان اصلاحاتی که همه در هر زمینه ایی درست نشود اب همان اب است و گودال همان گودال
  • ع-الف IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    با اینکه بهتره با دنیا ارتباط داشته باشیم بویژه کشورهای اسلامی وکشورهای منطقه،
  • ر.م IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 0
    چرا باید با همه دنیا دشمن باشیم متاسفانه ما به همه کس و همه چیز بد بینیم و خودمان را از همه بهتر می دانیم. باید با عربستان کنار بیاییم.
  • عباس IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    با سلام. رابطه با مسلمانان دستور خداوند است اگر ما مسلمانیم. به نظر بنده دوستی عربستان برتر از دوستی چین و روسیه است.
  • جبارزاده GB ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 2
    سلام من با عربستان کاری ندارم ومذاکره باهرکشوری نیاز است حتی باعربستان که یکی ازکشورهای اسلامی منطقه وجهان است مابرای رفاه حال وتوسعه پیشرفت باتمامی کشورها حتی باامریکا باید مذاکره کنیم ازمذاکره مشکلی پیش نمیاد
  • حمید IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 0
    ما میتوانیم با تعامل با کشورهای دیگه به نفع ملت و مملکت استفاده کنیم و دشمنی بجر بدی و بدبختی چیز برای ملت نخواهد داشت
  • محمدعلی DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    به نظر بسیار خوب هست
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    طبیعتا کشورهای منطقه باید با هم تعامل کنند و منافع همه کشورها بدون منم منم در نظر گرفته بشه وتک روی نکنند و این به سود کل منطقه خواهد بود.
  • nima IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 1
    عرض سلام و خسته نباشید بنظر بنده ما اگر دزدی های دخل کشورمون بگیریم اصلا نیازی به گفتگو به امریکا و عربستان و غیره نداریم ما از داخل خرابیم ربطی به امریکا و عربستان نداریم بقول شیرزن نماینده مجلس که گفت مگه دشمن خارجی میگه که پراید بنجل ۸ میلیونی رو ۱۳۰ میلیون به مردم بفروشیم ما از داخل خرابیم عزیزان یه کم واقع بینانه تر نگاه کنیم
  • مرتضی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    سلام من فکر میکنم الان وقتش هست که ما با کشورهای منطقه یک پیوند اخوت طولانی ندت ببندیم واز هنه کشورها بخواهیم بدون هیچ وشمداشتی تو امور داخلی همدیگر ومنطقه دخالت نکنیم و یک پیوند مودت صد ساله یا دایمی با همه کشور های عربی ببندیم
  • کایا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 1
    تو روزهای سخت کشور عربستان اتش بیار معرکه بود الان مذاکره وهرتباط با عربستان خیانت به عزت ایرانیاست خیلی بی حرمتی ها از جانب عربستان به ملت شریف ایران شد
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    سلام واحترام عربستان نیاز به گفتگو با ایران دارد ولی شرط گذاشتدش اضافی میباشد اما ایران میبایست بیرون از برجام با کشورهای منطقه گفتگآ نماید
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    11 2
    مذاکره برای یه قشر خاص مهمه! ما در عربستان منافع ملی نداریم! تفاهم فرهنگی نداریم! نگاه دینی یکسان نداریم! عربستان هم باید مثل رفیق تازه اش تحریم شود! لطفا مذاکره نکنید و امتیازی داده نشود
  • حسین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 2
    باسلام .باتوجه به جنگ یمن امریکا ،پشت عربستان روخالی کرد.وامارات هم باعربستان اختلاف پیدا کرد.برای عربستان راهی جزمذاکر ودوستی باایران نداره وتنها کشوری که میتونه عربستان روازاین باتلاق نجات بده ایران هست
  • ناشناس IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 1
    این جنگ یمن وموشکهای برادران یمنی که الحق خوب شاگردهایی ایران تحویل داده باعث شده عبرستان خواهان گفتگو باشه. البته با این ابرازنظرهای عبرستان نسبت به ایران بعیده اینها یک روده راست داشته باشن
  • منصوری IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    بااینکه عربستان دردشمنی با ایران کم نگذاشته اما مذاکرات صلح و همزیستی پیشنهاد مثبتی ست ،مشروط بر آنکه عربستان مسآله یمن و اشغال گری را خاتمه دهد .
  • مسعود IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    با سلام.باداشتن انعطاف و حفظ اصول شروع مذاکره با عربستان به صلاح جمهوری اسلامی است.
  • یه آدم عادی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    عربستان باید از تجهیز مخالفان ایران و تلاش برای تغییر حکومت در ایران دست بردارد،همه مسئولین ایران موافق تعامل هستند،ولی در دوران ترامپ فکر کردند در مقابل ایران شیر هستند و تعامل نیمکردن،الان باید شرط های بالا انجام شود و جنگ یمن تمام شود
    • Shahrokh IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      دقیقا و این نگرش عربستان.و دیگر کشورهایی مانند هندو برزیل و کره اثر امضای سند همکاری با چین میباشد. که مخالفین مخالف امضای سند همکاری صرفاً از روی سیاسی کاری و غرضهای سیاسی مخالف هستند.نه بخاطر وطن چین سرمایه گذاری قرار است در حوزه های مختلفی.مانند.سدسازی..راه وترابری.مخیط زیست.صنایع..نفت و انرژی.وووو.انجام دهد و در مقابل چون تشنه انرژی است و ایران نیز بهترین نفت خاورمیانه را دارد از ایران نفت و انرژی وارد خواهد کرد واصلا بحث فروش خاک..جنگل..جزایر..دریا.مطرح نبود و اینها تماما توسط سیاه کاران سیاسی باز مغرض ادرس غلط به ملت میدهند.
  • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    پرسیدن این سوال از عموم مردم بی معنی است و سیاستمداران نماینده مردم که واقف امور هستند باید جواب بدهند
  • مسعود IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 0
    متاسفانه چون در کشور ما تصمیم گیرندگان زیاد هستند هیچ کشوری اعتماد به برقراری روابط بین المال صحیح ندارن باید همه با هماهنگی رهبری و ریاست جمهوری باشه و بنظر من روابط با عربستان سعودی به نفع ما در دنیا خواهد بو
  • عرشیا IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 2
    بگو نمیتونه با این حرفها از باتلاق یمن بیرون بیاد
  • مریم IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 1
    سلام باید استقبال کرد
  • محمد صادق IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    به نام خدا استاد کوروش ما نمیگیم کارشناسیم. اما اینجا برای این تعبیه شده که هرکسی نظرشو بگه چه کارشناسی شده و چه کارشناسی نشده در خصوص توافق با عربستان باید بگم مفیده اما روابط نیاز به تصحیح گستره ای داره. اگه منصف باشیم توی این مدت عربستان از خیلی لحاظ از ایران پیشی گرفت. اما به زودی ایران از هر نظر عربستان رو جا میگذاره ، این انگار یکی از وظایف آمریکاست که تعادل رو حفظ کنه و در آینده به همین منظور عربستان رو تضعیف خواهد کرد، اعراب هم نگران همین موضوع هستند. درکل فعلا صلح می‌تونه به نفع هردو کشور باشه.
  • عرفان کیهانی حلقه عشق IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    کینه ،ترس ،قدرت طلبی ،فقر ،دین ،جهل باعث میشه همچین چالش هایی روبه روی ملت ها قد علم کنه تا وقتی که دل ها حق طلب نباشن فکر ها خیر خواهانه نباشه و چشم ها اینه روی خدا رو توی جسم هر جاندار و بی جان نبینه نفس کشیدن ها ،مذاکرات ها ،تلاش ها ، زندگی ها ،سیاره ها ،کهکشان ها ،دنیاها ،جهان ها از کار خواهند ایستاد گر به خود آیی،به خدایی
  • مسعود IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 1
    اگر چه از عربستان و مقامات جنایت کارش متنفر و بیزارم ولی در هر صورت مذاکره سیاسی حتی با دشمن هم لازمه
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 1
    ماشاالله از این همه نظر ، میگن تولید ملی همینه هست ، تولید سخن ملی.شما به جای مذاکره با غرب باید اول با مردم مذاکره می کردید.
  • مبین IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    مخالفم
  • جهانبخش کریمی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    سعودی دولتی نیست که برای ایران شرط بگذارد دولت ما باید دولت مقتدر و قوی باشد و با دنیا هم دوستی و رابطه داشته باشد و به قوانین جهانی هم احترام بگذاریم و به کسی هم اجازه دخالت در سیاست داخلی و خارجی هم ندهیم
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    اتفاق تسخیر لانه جاسوسی وسط موضوع نیست از قرن پانزدهم امپریالیسم قدیم و از ابتدای قرن هیجده امپریالیسم جدید ، سالهاست که زجر بی امانی از سوی مشخصا غربی ها به ملل جهان وارد کرده است . برای احقاق حق و حقوق باید پر قدرت باشیم.
  • حسین IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    رژیم سعودی (یا همان گاو شیرده ) از ترا مپ آموخته که از دست بالا صحبت کند۰اول سیاست خارجی خودش را اصلاح کند۰بعد در باره ی سیاست خارجی ما سخن بگوید ۰
  • حسن IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    ما باید خودمون وبیواسطه با کشور عربستان مذاکره کنیم وتفاهم کنیم،ولی در مسائلی هسته ای نباید طرف حساب ما باشند،باید از حالت ترس از ایران خارج بشن و بهمون اعتماد پیدا کنن.
  • علی DE ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    خیلی عالی ما باید سیاست خارجی کاری بکنه عربستان بجای روبط عادی با اسرائیل بیاد بسمت ما ایران عزیزچون ما هستیم که با عربستان کار داریم
  • عباس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    به این کشورهای عربی نوجه امریکا نمیشود اعتماد کرد. کشورهای عربی گربه صفت هستن . با اینکه ایران قدرت منطقه هست هیچ گاه برای کشورهای همسایه مشکلات درست نکرده و همیشه حامی کشورهای ضعیف بوده . کعبه همینجاست به کجا می روی چنین شتابان . ما نیازی به عربستان نداریم
  • سيدمهدي محمدي IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام اگر سیاست را با خواسته های منطقی میهن پرستانه باشد خیلی خوب است اما اگر سیاست ما بر اساس عقیدتی باشد خیلی هم بد است نیاز امروز کشور به سیاست مداران است که در چارچوب قوانین درست حرکت کنند امروزه ارتباطات کشورها براساس برد برد است
  • بهروز IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    با سلام چرا مسئولین مملکتی ما ترس از گفتگو دارند و همه اش به فکر دشمن تراشی برای ملت هستند به نظر من بهترین کار اینه که با کشوری که تمایل به مذاکره با ایران داره وارد مذاکره شد و از منافع کشور و ملت دفاع کرد و از فرصتها با درایت و مدیریت صحیح به شکلی در روابط بین الملل قدم برداشت که با حفظ منابع کشورمان اوضاع اقتصادی مردم را تامین نمود
  • حسن IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام به نظر من رابطه دوستی برقرار بشه بعداز چند ماه دوباره نیروهای خودسر به سفارت خانه عربستان حمله کنن وبا خاک یکسان بشه اینجوری خیلی عالی میشه
  • بیژن IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    دوردبرعربستان
  • آریایی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    هنوز خیلی زوده خصوصا باشروطی که گذاشته عربستان در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بذاره باید التماس کنه
  • سرباز حاج قاسم IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    مردم سلام شما که زبان عربی بلد هستین به این سعودیها بگین در ککجا گاو شیرده را میبرن پای میز مذاکره که شما الان ادعای بودن در مذاکرات را دارین
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    بسیار عالیست که به این باور رسیدند که ایران تنها ابر قدرت در خاورمیانه است این درخواست نشانه عجز و ناتوانی عربستان بیش از بیش نمایان کرد و الان وقت رسیدگی به مطالبات ما از عربستان و باید بطور جدی این موضوعات پیگیری شود حتی در خصوص خلیج همیشه فارس
  • ستاره IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    بخشش. از پیغمبران. یاد گرفتیم. بهتراست دشمنی کنار بگذاریم. بخاطر. ملت فداکار ایران که سختی زیادی کشیدند جوان دادن. به امید آبادی. ایران عریز. ایران سربلندکنم.این همه. فقر. اجتماعی. اقتصادی. فرهنگی. بس است. دورغ بساست
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام. مذاکره عربستان با ایران عالی است. ما با عربستان جنگ نداریم. عربستان سر زمین وحی رسول‌الله است ما مکه ومدینه راعاشقیم.ماظالم نیستیم ودوستداران مظلوم هستیم. عربستان رادوست داریم. دست از کشتار مردم مظلوم یمن بردارد. آنها را ب حال خود بگذارد.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    باسلام لطفا جملات امام خمینی ره را مرور کنید پاسخ روشن است.۹
  • ایرانی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    به نظر من سازش و صلح در منطقه خاورمیانه واجبه، ما باید منطقه خاورمیانه همکاری داشته باشیم با پشتوانه روسیه ک قدرت داشته باشیم . نباید به اروپا و آمریکا متکی باشیم . الان نصف شاید بیشتر آسیا به اروپا و آمریکا وابسته هستند ولی این اتحاد تو آسیا اتفاق بیفته به همراه روسیه و کشورهای منطقه میتوان قدرت اقتصاد جهان تغییر داد . مهمترین چیز صلح و سازش در منطقه و همچنین نصیحت سران کشورهایی ک شیطنت می کنن باید در پیش گرفت . در مجموع باید کلی به آینده و حال کشور نگاه کرد . ما بهتره به جای آمریکا، صلح خاورمیانه را ایجاد کنیم حتی اگر از طرف اروپا و آمریکا تحریم باشیم . ارزش دلار باید کم کنیم و ارز منتخب تجارت اقتصادی در خاورمیانه ایجاد کنیم تا تبادل اقتصادی منطقه با دلار نباشد . بنده رئیس جمهور آینده اگر باشیم سیاست من همین خواهد بود . انشالله این مهم صلح و سازش انجام بدم انشالله انشالله اسرائیل از نقشه بر میدارم. و من الله توفیق
  • محمد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    نه به امریکا نیازداریم نه به عربستان.
  • محمد حسین صادقی 09128385920 IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    باید به احمق ها تاریخ را آموزش داد هرچند در کله پوکشان هم اگر نرفت. چگونگی تشکیل کشورشان .تجزیه و دلایل تجزیه امپراتوری عثمانی اهداف خصمانه جهان غرب برای جهان اسلام هی باید به سران کشورهای اسلامی گفته شود.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    این خیلی شرم آوره که دوتاکشوراسلامی بایدتااین اندازه خصومت داشته باشند،به آتش کشیدن سفارت عربستان بسیارکارسخیف وکثیفی بود
  • فرهاد خرمی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام قبول گفتگو با سعودی ها در باره مسایل هسته ای موشکی و سیاستهای منطقه ای ایران کمال خفت خواری وتحقیر ایران و ایرانیان است و هیچ آورده ای برای ما ندارد در عجبم که اینهمه کارشناس و متخصص سیاسی در وزارت امور خارجه ایران تا به حال خطر چنین گفتگویی را گوشزد نکرده‌اند حتی تصور چنین گفتگویی خیانت به انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر ش است
  • رضایی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    برای گفتگو با عربستان ایران باید گفتگورامشروط به عدم تجاوز عربستان به کشور مظلوم یمن قرار دهد وگرنه بدون این شرط ایران بازنده گفتگو خواهد بود البته گفتگو در باره برجام غلط بوده و اصلا ربطی به عربستان ندارد
  • Shahrokh IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    این است اثر سند همکاری که یک عده بی درد و مغرض با امراض سیاسی با فریاد وای وطن از بین رفت.وای وطن را فروختن!!!!!!!!!! وقتی ازشان میپرسیم کجای وطن جنگل...دریا..زمین..شهر..جزیره..خلیج.فارس.کدام از اینها را فروختن به چین..جوابی ندارن بدهند منافعی که سند همکاری ۲۵ ساله با چین در حوزه های مختلفی مانند محیط زیست..صنعت.خودرو..سد سازی..صنایع مختلف..وووو به امضا رسیده در مقابل چین که در حال کنار گذاشتن آمریکا از اول ابرقدرتی در جهان است و تشنه انرژی از ایران فقط انرژی وارد خواهد کرد بصورت روزانه تا دو میلیون بشکه خواهد بود.این کجایش وطنفروشی است تمام مخالفین یا نا اگاه هستند و تحت تاثیر شبکه های معاند و یا مخالف اگاه هستند به نیت دادن ادرس غلط به مردم
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    با دوستان مروت با دشمنان مدارا.....این شعر شاعر خودمونه پس باید با سیاست عمل کنیم.
  • مرتضی شفیعی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    با دوستان مروت با دشمنان مدارا
  • حمید IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    این‌ گفتگو‌ یک‌ حیله‌ است‌‌ که‌ پشت‌ صحنه‌ی‌ آن‌ اسرایل‌‌ سایر‌ صحنه‌سازان‌ فرا منطقه‌ای‌ است‌ ایران‌ باید‌ حواسش‌ جمع‌ باشد
  • حسین IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    باید از عربستان بابت حمله به سفارت معذرت خواهی کنیم و وارد دوستی پایدار شویم
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    تجربه نشان داده وقتی که دولت غرب گرایی در ایران سر کار آمده رابطه عربستان با ایران بسیار متشنج شده . عربستانیها مطمئن هستند در شرایط آتی در ایران دولت مخالف غرب سر کار خواهد آمد و ایران را رغیبی برای خود از جهت نزدیک شدن به غرب نمی بینند. معلوم است که عرب ها اگر مطمئن شوند ایران به آمریکا نزدیک نمی شود مشکل جدی با ایران ندارند . آنها هم شدیداً به دنبال منافع خود هستند .از اینکه رابطه ای با ایران ندارندبخشی قابل ملاحظه ای از منافع آنها در معرض خطر است .آنها پیش خود حساب کرده اند که هزینه از دست دادن این منافع به مراتب کمتر از منفعتی است که از قِبَل رابطه نداشتن ایران و آمریکا است بدست می آورند
  • منصوری IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    باورنکنید عربستان اراده اظهارات خود را ندارد اما صف بندی خوبی نشان می‌دهد،خواهان مواردی ست که برای ما قابل قبول نیست آل سعود مهره ای ست در دست غرب .
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    عربستان وقتی ببیند ایران رابطه اش با کشورهای دیگر در حال بهبود است حتما خود را به ایران نزدیک می کند ، وقتی ایران در تحریم و. فشار بود سعودیها به پشتیبانی آمریکا و اسراییل سعی به سرنگونی نظام داشتند الان که حمایت آمریکا را از ایران می بینند دیگر دشمنی با ایران را به سود خود نمی بینند و مجبور هستند که با ایران مصالحه کنند که البته به نفع دو طرف است
  • عوام IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    عربستانه یکماهه که داره موشکو پهباد میخوره حالا میخواد اینا تموم بشه به دستو پازدن افتادن ولی فعلا بزننشون مذاکراتم بوقتش
  • دحمد IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    با سیاست با تمام دنیا ارتباط برقرار کنیم ملت خودمان را فدای اندک قلیل انسان های غیر ایرانی کرده ایم
  • سید حمید جعفری-42-تهران IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    عربستان با این پیشنهاد بی‌شرمانه چند هدف داره: اول : بزرگ نمایی جایگاهی که ندارم دوم : کارشکنی در روند مذاکرات سوم : باج‌گیری و دریافت امتیازات نا محدود از ایران با سهیم شدن در سفره ی برجام. موقعی که شیر، طعمه ای رو به چنگ میاره و مشغول خوردنش میشه، کفتارها دوره اش میکنند تا به هر طریقی هست یا طعمه رو از چنگال شیر خارج کنند یا حداقل لقمه ای زورکی و دزدکی به چنگ بیارن. در واقع عربستان وهابی هم میخواهد همین نقش کفتار صفتی رو بازی کنه و از این نمد کلاهی نصیب خودش کنه. با افتضاحی که توی یمن دامنگیرشون شده ، می‌خوان از نردبان حضور در مذاکرات سطح بالای بین المللی غرب با ایران بالا برن و یه وجهه ی بین المللی برای خودشون دست و پا کنند. واقعا ً که موجودات رذلی هستند.
  • نهضت ادامه دارد IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    تا سقوط ال کثیف سعود ان شاء الله و ساخت حرم در بقیع هیچ مذاکره ای در کار نیست . ا
  • رضا IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    بله. ۱_ نزدیکی ایران به چین از یک طرف ، ۲_کوتاه آمدن دولت بایدن در موضوع برجام که فردا در ژنو نشست دارن. ۳_ تداوم قدرت یابی انصارالله یمن با توجه به تسبیح شیعیان حوثی توسط ایران به انواع پهپادها و موشک ها و ادامه پیشروی در مارب ، ۴_ تضعیف مناسبات آمریکای بایدن با ریاض ۵_ تلاش برای پایان دادن به رقابت و جنگ سرد عربستان با ایران از مهمترین دلایل این. اقدام ریاض برای ارائه این پیشنهاد می‌تونه باشه
  • یزدان فیاضی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    گرچه اگر پاسخ بله یا خیر باشد مسلما بله اما نه به نیت حضور عربستلن در جلسات برجام ،نهایتا اگر حمهوری اسلامی ایران ،خواهان حاکمیت یا حداقل کنتر منطقه باشد لازم است با کشو های منطقه تا سر حد امکلن تعامل هوشمندانه را سر لوحه تعاملات منطقه ای قراردهد ،(با ۱۰ دشمن نمیشود یکجا جمگید ،اما یکی یکی متوان همه دسمنان را به زانو در اورد
  • ابوالفضل شالی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    محض غلطه اگه ایران بخوادباعربستان دوستی بکنه عربستان دشمن بقولی پشتییان ایران است حتی اگررابطه هم داشته باشیم روری خنجروازپشت میزنه..اگرعربستان هزینه های رسانه های بیگانه راپرداخت میکندتاعلیه نظام اسلامی وارونه درذهن جهانیان بگنجاند.پس ایران نبایدباهمچین کشوربی غیرتی دس دوستی دهد.اینان جنایت های زیادی به مردم ایران کردن..خواهشمندیم تمنا داریم مامردم ایران از قیدکعبه میزنیم ولی رابطه ممنوع..تا روزی خودشان به غلط کردن بیاعتن
  • حسین US ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    این عربستان قرون وسطایی با ان پادشاهان متول خود اگر مثل گاو شیر ندن به ابرقدرتها خیلی زود به قهقرا میرن الانم اگر دوست دارن با ایران مذاکره کنن راه برای پادشاه وخاندانشون برای دست بوسی از رهبر ایران امام خامنه ایی درایران باز هست رفعت رهبر ومردم ایران بیش از اینهاس بیایند وقول بدهن حرف گوش کنن ما ایرانیها مهمان نوازهای خوبی هستیم ودر تاریخ زبان زد هست
  • مهدی IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    به دنبال راهی برای ورود در برجام هستند
  • اسماعیل IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    هی میگید مزاکره بابا میدونید ازایران درقبال مزاکره چی میخوان چوب دستیشو میخوان بگیرن بکوبن توسرتون هی الکی نظر بدید
  • ناشناس IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    دشمنی که تیغ تیز در پشت سر پنهان کرده و با لبخند قصد نزدیک شدن به ایران برای ضربه زدن را دارد.این چهره واقعی وهابیون در طول تاریخ بوده است.بقول امام اگر ما از صدام بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت
  • وطنم ایران IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    اولین کاری که باید عربستان سعودی انجام دهد این است که شبکه ماهواره ای ضد ایرانی ایران اینترنشنال را تعطیل کند تا بعد دم از مذاکره بزند
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    الان تنها علتی که باعث شده عربستان دم از مذاکره بزند شکست آن در جبهه جنگ با یمن است الان وقتش است یمن بر حملاتش بیافزاید و این خونخوار را خفه کند نفس آخر عربستان است
  • محمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    در جایگاهی نیست برای شیر بچه ها شرایط تعیین کنه ..
  • داش حمید IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    با درود به همگی، کلا مذاکره بهتره. چون اگر صحبت نباشه ممکنه کار به درگیری کشیده بشه. الآن سالهاست به صورت غیرمستقیم و نیابتی در حال جنگ هستیم. کشورها هم به فکر منافع خود هستند. مثلا وقتی ترکیه در جنگ قره باغ دخالت کرد یک قسمتش منافع اقتصادی خودش بود. یعنی از گزینه نظامی هم برای منافع اقتصادی استفاده می شه. بنابراین اگر ایران در هرجا ردپایی از خودش می گذاره (مثلا سوریه)، باید به مسائل اقتصادی هم بیندیشه. درگیری عربستان با یمن هم به خاطر فروش نقت خودش بود. به نظرم وقتش رسیده که در هر حرکتی، گزینه اقتصادی رو درنظر داشته باشیم مثل کشورهای دیگه و اگه مذاکره می کنیم توجیه اقتصادی داشته باشیم و اگر نمی کنیم هم توجیه اقتصادی داشته باشیم (البته در عین حفظ استقلال). ضمن این که نظر من اینه که دیگه عربستان رو باید یواش یواش از فهرست کشورهای دشمن خارج کرد و به ترکیه پرداخت. الآن دیگه باید جلوی کارهای زیرپوستی ترکیه ایستادگی کرد و البته نظر من اینه که روحیه تهاجمی خودمون رو نسبت به این کشور توسعه طلب با نفوذ در گروههای مخالف آنجا و تحت فشار قرار دادن و بازی کردن با آن کشور با همین کارتهای در اختیار
  • ع IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    سخت میشه به عربستان اعتماد کرد باید تضمینی برای اعتماد باشد. حمایت از مستضعفین به خصوص از نوع مسلمانش وظیفه هر انسان به خصوص از نوع مسلمانش هست. اگر فقط مثل غرب به فکر منافع خودمون باشیم فردا روزی نیاز داشته باشیم کسی نیست از ما حمایت کند، حمایت و کمک به یمن و نظیر آن حمایت و کمک خود ماست
  • ابوالحسن محرابی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام کلا آن انسان لیطغی آن راه استغنی عربستان که خودش. نه بلکه جناح حاکم بر عربستان که از لابی آمریکایی و غاصبین قدس دستور می گیرند پس. شکست‌های میدانی و شکسته شدن ابهت هیمنهذامریکا در پایگاه عین الاسد عراق متوسل به تزویر شده و از در سیاست بازی وارد شده است عربستان چاره ای جز التماس به اقتدار ایران ندارد تا از عواقب حمله به یمن ایمن بماند آنهم مشروط به جبران خسارات وارد ه به یمن عربستان ائتلافی تشکیل داد که با همراهی با آن کشور یمن را مدت‌های زیادی تحت حملات هوایی خود قرار داد و زیر ساخت های آنجا را تخریب و بسیار از مردم یمن را شهید کرد و در حمله هم هیچ دست آوردی نداشت جز خسارات مالی و تحلیل قوای عربستان و یمن
  • محمدرضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    هر نوع رابطه صلح امیز با هر کشوری به نفع آرامش منطقه و داخلی است و باید بخاطر منافع ملی دو طرف دوستی انجام شود .البته سیاست جنگ مذهبی از هردو حاکمیت کناررود که بعید است .
  • ناشناس IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    عربستان قبلا هم‌ خیلی به ایران ظلم کرده اما به نظر من گفت و گو و صلح بهتر از جنگه
  • NL ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    این پیشنهادراقبلا احمدی نژادبه عربستان داده بودونتیجه دادولی میترسم مسعولین ما خراب کنند ایران بایدتاحدودی درسیاست منطقه تجدیدنظرکندوگرنه هیچ چیزدرست نمیشود خداونددرقرآن میگویدبادشمنانتان آشتی کنید حتی اگر حیله گرباشند و تمام شروط دشمن رابپذیرید همانطورکه پیغمبر(ص) درصلح حدیبیه قبول کردسوره انفال آیات ۶۱و۶۲به نقل از تفسیرالمیزان
  • NL ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    علت اصلی مخالفت مسعولان نظام باعربستان به خاطراین است که اگرباعربستان آشتی کنند به نفع مردم است و به ضررخودشان مسعولان نظام بایدبه فکرمردم باشندنه خودشان شاه باعربستان آشتی کردقیمت دلارسقوط کرد وبه نفع مردم تمام شد
  • هاتفی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    به نظر من هرچی عادی سازی روابط با کشورهای دنیا بیشتر شود بهتر است مخصوصا تبدیل کردن دشمن به دوست منافع بیشتری دارد
  • احمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام خدمت دوستان،از نظر بنده مسائل منطقه ای باید در منطقه حل شود و ارتباط با همسایگان براساس قانون اساسی کشور میتوان بهتر قدم برداشت وافراد دلسوز کشور پیگیر ارتباط با همسایه ها باشد.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    گفتگو با هرکشوری می‌تواند مشکلات را مرتفع کند. فقط باید گفتگو کرد
  • علی عبیری IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام خدمت همه ایرانیان عزیزم به نظر بنده عربستان باید از جنگ با یمن دست بردارد و بعد ايران درباره اش فکر کند تشکر
  • حسین IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    به نظر من بهترین کاری که ایران تا حالا کرده قطع رابطه با عربستان بوده است
  • محمد هادی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    براساس آیه شریفه " سوره مبارکه الفتح آیه ۲۹ مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ما باید با همه مسلمانان به مراتب رابطه ای بهتر از کفاری همچون چین و روسیه داشته باشیم ولیکن استقلال و اعتقادات خودمان را هم حفظ کنیم.
  • سعید حیدری IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    گفتگو ایران وعربستان خیلی مهم است چون ایران این گفتگو را می فهمد.آمریکا ومتحدان دارند وتلاش می کنند بین این دوکشورمسلمان جنگی رخ دهند .همانطور که بین ایران وعراق جنگ هشت سال اتفاق افتاد بین دوکشور همسایه ومسلمان این کشور های مسلمانان باید بفهمند ومتحدشوند