۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
آمریکا از روسیه توضیح خواست

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت، کشورش از روسیه خواسته درباره تحرکات نیروهایش در مناطق مرزی خود توضیح دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اظهار کرد: "ما نگران روند اخیر تشدید اقدامات تهاجمی روسیه در شرق اوکراین از جمله نسبت به گزارشهای معتبر ارائه شده درباره تحرکات سربازان روسیه در مرزهای اوکراین و شبه جزیره اشغال شده کریمه هستیم. البته سابق بر این تحرکات موارد نقض آتش بس مربوط به اواسط ۲۰۲۰ و ژوئیه ۲۰۲۰ که منجر به کشته شدن چهار سرباز اوکراینی در ماه گذشته میلادی و زخمی شدن دو پرسنل اوکراینی دیگر شدند،‌ وجود داشته است."

این سخنگو در عین حال اظهار کرد: "اقدامات بی ثبات کننده روسیه باعث تضعیف اهداف مربوط به کاهش تنش که به موجب توافق به دست آمده با میانجی‌گری سازمان امنیت و همکاری اروپا در ژوئیه سال گذشته میلادی حاصل شدند،‌ می‌شوند." وی افزود: ما از روسیه خواستار توضیح از بابت این تحریکات شده‌ایم.

پرایس تاکید کرد،‌ آمریکا حامی اوکراین بوده و در حال بحث بر سر وضعیت منطقه با همپیمانانش در ناتو است.

به گفته یک سخنگوی شبه نظامیان جمهوری خودخوانده خلق دونتسک در شرق اوکراین،‌ در نتیجه حمله پهپادی اوکراین طی روز شنبه در اولکساندریوسکه، دست کم یک کودک کشته و یک زن زخمی شد.

همچنین شبه نظامیان یک جمهوری خودخوانده دیگر شرق اوکراین موسوم به جمهوری خلق لوهانسک نیز روز یکشنبه اعلام کردند، بعد از منفجر شدن یک بمب فرو ریخته شده توسط یک پهپاد نیروهای نظامی اوکراین در این جمهوری، یک مرد مورد اصابت ترکش قرار گرفته و در بیمارستان بستری شد.

ویاچسلاو وولودین، رئیس مجلس سفلای پارلمان روسیه بعد از این حملات گفت که زمان آن رسیده که اوکراین از شورای اروپا اخراج شود.

موارد نقض آتش بس در منطقه دونباس اوکراین به رغم توافقات صلح مینسک ادامه داشته و ارتش اوکراین در این منطقه عملیات ویژه ای علیه شبه نظامیان جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در سال ۲۰۱۴ به راه انداخت. بر طبق داده‌های سازمان ملل، حدود ۱۳۰۰۰ نفر قربانی درگیری‌های مربوط به دونباس بوده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت، وضعیت فعلی در محل خط تماس در دونباس در ضمن وقوع موارد فراوان تحریک توسط ارتش اوکراین "وحشت آور" است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =