نقش موثر رسانه‌ها در کنترل موج چهارم کرونا

رییس مرکز بهداشت شهیدبلندیان گفت: رسانه‌های عمومی نقش مهمی در جلب مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان در اولین نشست شورای اداری شهرستان قزوین در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: شرایط کرونایی در شهرستان قزوین به رنگ نارنجی تغییر یافته و باید رسانه های عمومی کمک کنند تا مردم را به رعایت کامل پروتکل ها دعوت و بیماری را کنترل کنیم.

او، دید و بازدیدهای نوروزی، حضور شهروندان در مراکز تجمعی و بازار، رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی را عامل ایجاد موج چهارم بیماری دانست و گفت: این وضعیت، حوزه سلامت را  با افزایش موارد ابتلا و بستری مواجه کرده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین از افزایش موارد مراجعین به مراکز منتخب کرونا به صورت خانواگی خبر داد و در این رابطه اظهار کرد: نتایج بی توجهی در اسفند ۹۹، امروز آشکار شده است و متاسفانه تعداد افراد مراجعه کننده برای انجام آزمایش کرونا افزایش یافته است.

مهرعلیان اذعان کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی، موارد بستری و فوتی حدود ۸۰درصد کاهش یافته بود و در بخش سرپایی هم تعداد مراجعین به مراکز منتخب کووید ۱۹، حدود ۶۵درصد سیر نزولی داشت که نشان دهنده موفقیت این طرح در مدیریت و کنترل بیماری کرونا است.

منوچهر حبیبی، معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین هم در این نشست، محور اول گفتگوی خود را به شعار سال ۱۴۰۰ و بیانات رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و از پیگیری کنترل کووید ۱۹ و رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان محور دوم یاد کرد.

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین نیز در این نشست از عملکرد مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در حوزه پیگیری، کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹در قالب قرارگاه عملیاتی شهید قاسم سلیمانی قدردانی کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =