روند رشد کرونا در قزوین نگران‌کننده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان گفت: با روند روبه رشد بیماران بستری و سرپایی در استان تخت‌های بیمارستانی جوابگوی بیماران کرونایی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد گفت: اگر روند افزایش بستری و فوتی های ناشی از کرونا در استان قزوین تا یک هفته آینده به همین روال ادامه یابد، تخت های بیمارستانی جوابگوی بیماران نخواهد بود و با بحران مواجه می شویم.

او افزود: حالمان خوب نیست و به شدت نگران افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان هستیم و اگر مردم همکاری نکنند و محدودیت های بیشتر اعمال نشود روزهای نگران کننده و بحرانی در پیش داریم.

حبیبی یادآورشد: شتاب ویروس کرونا در استان قزوین نگران کننده است و تعطیل شدن عمل های الکتیو که برخی از آنها هم ضروری است وخامت اوضاع را نشان می دهد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: بازاریان، کسبه، مدیران، کارکنان دولت، کارگران و شهروندان فقط یک هفته فرصت دارند در قطع زنجیره بیماری همکاری کنند در غیر این صورت تخت های بیمارستانی جوابگوی افزایش ۱۰۰درصدی بیماران نیست.

او بیان کرد: با کمبود شدید اکسیژن و تخت در این شرایط مواجهیم و باید همه نگران شویم که شرایط بسیار بسیار سخت و شکننده است و تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توانیم زنحیره بیماری را قطع کنیم.

حبیبی گفت: مراجعه بیماران سرپایی چند برابر شده و اگر به واسطه قطع زنجیره، ویروس کرونا سکته نزند حتما دچار بحران می شویم لذا باید  تلاش کنیم زنجیره ویروس قطع شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: تشکیل صف ببماران سرپایی نگران کننده است و در این روزها کرونا بشدت می تازد و بی رحمانه قربانی می گیرد و عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل ها می تواند استان را وارد شرایط ویژه و قرمز کند.

او بیان کرد: در حال حاضر به واسطه تحریم ها اجازه نمی دهند به میزان کافی واکسن تامین کنیم و تولید داخلی هم زمان می برد و درتامین کپسول اکسیژن هم کمبودهای جدی داریم اما دراین شرایط بهترین راهکار رعایت بهداشت همه جانبه است.

حبیبی گفت: بخشی از خدمات درمانی را با کمک نیروهای طرح شهید سلیمانی و جمعیت هلال احمر باید به منازل منتقل کنیم و تهیه کپسول های اکسیژن برای درمان در منزل از کارهایی است که با کمک واحدهای صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: حداقل ۳۰۰دستگاه اکسیژن توسط سازمان صمت،شرکت شهرکهای صنعتی،شهر صنعتی البرز و اتاق بازرگانی حتی به صورت امانی تهیه شود تا با نظر پزشکان کار درمان در منزل صورت گیرد.

حبیبی اضافه کرد: با همکاری سازمان صمت لازم است یک واحد تولید اکسیژن به صورت شبانه روزی فعال شود تا نیازها را تامین کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: هرخدمتی که موجب تشکیل صف شود باید تعطیل کنیم زیرا هر صف که برای گرفتن یک خدمت یا اقلام اساسی تشکیل می شود معادل آن شاهد تشکیل صف در مراکز درمانی شهید بلندیان و پاکروان هستیم و این روند نگران کننده است.

او اظهار کرد: مدیران دستگاههای خدمات رسان موظفند از تشکیل صف به هر بهانه ای جلوگیری کنند و در این میان کنترل تردد شبانه مهم است زیرا  ارزیابی ها نشان می دهد محدودیت های اعمال شده بسیار تاثیرگذار بوده و مردم هم استقبال کرده اند.

حبیبی اضافه کرد: جلسات ما سرگرمی نیست بلکه به دلیل وضعیت های نگران کننده که هر روز تغییر می کند ناچاریم تصمیمات جدید بگیریم تا شرایط کنترل شود.

او گفت: تاکنون ۱۹هزار خودرو به دلیل تردد شبانه جریمه شده اند که ۵ هزار مورد آن در فروردین ماه ثبت شده است که پیشنهاد می شود عوامل پلیس در خیابانهای اصلی حضور فیزیکی داشته باشند تا مردم بیشتر رعایت کنند.

حبیبی ضمن تشکر از مجموعه اتاق اصناف، کسبه و بازاریان اظهار کرد: اوضاع به شدت بحرانی است لذا همچنان باید رستورانها، فست فودها، کافی:شاپ ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت کنند و تردد مردم در پاساژها و مراکز جمعیتی با دقت کنترل شود.

او در خصوص پیشنهاد عضو هیئت مدیره اتاق اصناف قزوین در خصوص صدور مجوز فعالیت محدود و چند روزه برای چند تالار بزرگ افزود: فقط ۵ تالار که فضای مناسبی دارند به صورت محدود و با یک دهم ظرفیت و رعایت دقیق پروتکلها با مدیریت علوم پزشکی و مدیریت بحران مجازند در چند روز آینده برای فعالیت محدود اقدام کرده و در ماه رمضان فعالیت را متوقف کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین در خصوص کاهش حضور کارمندان در ادارات هم گفت: کاهش فعالیت دستگاه های دولتی با قرمز شدن شهر قزوین در جلسه روز پنجشنبه تصمیم گیری خواهد شد و هر نوع تغییری در دورکاری و یا حضور فیزیکی یا محدودیت های بیشتر با نظر دانشگاه علوم پزشکی تعیین می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =